Richten schotel

Richt

New Member
Lid sinds
1 jul 2007
Berichten
5
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
33
Hallo iedereen

Ik heb een probleem met het richten van mijn schotel

Zolang het weer goed is blijft het beeld van de zenders op Astra 1 en 3 goed (heb nu ongveer een jaar een Duo LNB via Canaaldigitaal). Maar zodra het regent word het minder, valt beeld weg, zenders doen het niet meer... Het ergste is het met de zenders op Astra 1, die op 3 doen langer goed.

Wat moet ik veranderen aan mijn schotel?

Als er meer info vereist is dan geef ik die graag maar zoveel verstand van satelliet heb ik niet.

Voor de volledigheid : Ik woon in Frankrijk, in Bretagne.

 
Met zeer harde regen mag het signaal wel eens wegvallen, maar niet met een beetje regen.

Indien het signaal dus al weg valt met een beetje regen dan kun je de oorzaak over het algemeen zoeken in de afstelling.

Een goede meter geeft bijvoorbeeld naast signaal en kwaliteit, ook de BER waarde weer.

Deze BER moet op 0 blijven staan. Je kunt een signaal hebben van 70% maar als je ber dan tussen 0 en 2500 zit te waggelen heb je met regen een probleem.

Het is dus belangrijk dat alle 3 deze waardes zo goed mogelijk staan.

 
In welke regio woon je evt zou ik je kunnen helpen bij de afstelling.

@ BT, zou ook kunnen dat de LNB niet helemaal lekker is natuurlijk, hoewel ik die kans vrij klein inschat.

 
@Wing: Dat zou zeker ook kunnen.

Enneh... zijn regio is Frankrijk staat erbij, dus dat is een paar minuten verderop.:biggrin:

 
Hmm nee tour de France gaat hem niet worden BT

:maf:

 
ik zal eens in de decoder kijken of ik die waardes kan vinden dan zal ik ze hier posten.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan