Derde sataliet ontvangen

V

vision00

Hallo iedereen,

Thuis heb ik een schotel met een Duo LNB waar ik 13E (hotbird) en 19.2E (Astra 1 en 2) op ontvang. Nu wil ik ook graag 32E (Astra 3) ontvangen om Nederlandse HD kanalen te kunnen kijken.

Kan ik een extra LNB plaatsen of gaat dit niet werken? Wat zijn de opties?

Ik heb een VU+Solo als receiver.

Alvast bedankt!

 
Als je er een derde satelliet bij wilt hebben, dan kan je beter voor een rail gaan en daar drie lnb's op plaatsen.

Jouw idee gaat niet werken omdat in de duo lnb al een switch ingebouwd zit die diseqc 1.0 ondersteunt en voor wat jij wilt heb je 1.1 nodig.

Gr.

Wing

 
er komt blijkbaar binnenkort een triple lnb op de markt met 4 uitgangen

deze zou verdeeld worden door o.a. CD en TVV

Hiermee kun je met een 64 cm schotel op eenvoudige wijze astra 1-2 en 3 ontvangen. Uit te richten op A3.

Richtprijs ca 99 EUR

 
Ja helemaal goed voor de drie Astra's maar ik weet niet of de topicstarter de Hotbird wil missen die hij nu wel heeft.

 
Welkom op Satellite Fun Vision00.

Even een correctie om in de toekomst vergissingen te voorkomen:

Nu wil ik ook graag 32E (Astra 3) ontvangen om Nederlandse HD kanalen te kunnen kijken.
Ik neem aan dat dit een typefout is want op 32E zit geen Astra 3 deze zit op 23,5.

Op 19 oost zit ook niet Astra 1 en 2 maar alleen Astra 1.;)

Als je de hotbird wilt houden kun je niet eenvoudig een extra lnb plaatsen, omdat je al een schakelbare lnb hebt, die astra/hotbird duo lnb.

Afhankelijk van hoe groot je schotel is, kun je zoals Wing39 zegt dan een rail of een lnb-houder voor bijv. 4 lnb's plaatsen en daar 3 losse lnb's in hangen.

Vermits je schotel daar geschikt voor is.

Je hebt dan ook een diseqc switch nodig.

 
Ja inderdaad, had alles gehaast op werk getypt. :)

Ik Heb een 78cm triax schotel.

Dus als ik een rial en 3 gewone LNB's haal moet het mogelijk zijn om 3 satellieten te ontvangen? Is er nog een speciale LNB die ik moet halen?

 
Triax is super, zeker de 78cm want daar zijn mooie rails voor te krijgen. Als je zoekt in Google op Triax 3 lnb houder dan kom je ze al tegen voor € 9,14 dus best goedkoop.

Je hoeft geen speciale lnb's te halen, ik zou zorgen geen hele dikke te nemen omdat ze nogal kort op elkaar komen te zitten.

Maar als je aangeeft in de winkel dat ze voor deze 3 sats zijn dan weten ze dat ook wel.

Niet vergeten ook een diseqc bij te nemen.

Er komt dan een kort kabeltje van elke lnb naar de diseqc switchs. Vanaf de diseqc switch gaat er dan 1 kabel naar binnen, net zoals dat nu ook is, dus diezelfde kabel kun je blijven gebruiken.

Alleen dus nog even een paar korte kabeltjes en bijbehorende plugjes ook erbij halen voor van de lnb naar de diseqc.;)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan