wat voor hdd voor mijn dreambox dm 800hd

G

gijsbert1

hallo allemaal,

Ik heb een vraag,ik heb een dreambox dm 800hd van een mannetje uit het dorp met alles er op em er aan maar geen hdd.

Nu wil ik graag prog opnemen,en heb dit ge probeerd met een usb geheugen stiky,hij neemt wel op maar als ik het wil afspelen doet hij dat stotterend steeds plaatje voor plaatje,

Nu heb ik al een beetje gezocht maar kom er niet helemaal uit

Ik wil graag een 2.5 hd inbouwen maar wat voor een?

Is elke hdd een sata?of welk type raden jullie mijn aan?en zit de bedrading al in de dreambox of moet ik die er los bij kopen,

Alle tips zijn welkom.

Alvast bedankt gijs

 
Beste Gijs, allereerst welkom op Satellite Fun.

Om gelijk met de deur in huis te vallen kan ik je zeggen dat de meeste 2,5" schijven tegenwoordig SATA zijn. Er zijn ook nog wel IDE (oftewel PATA) schijven, maar in veel gevallen moet je dan al zoeken.

Hoe dan ook, als je in de winkel gaat vragen kun je ook gewoon voor een SATA vragen dan krijg je een goede, dus daar hoef je jezelf geen zorgen over te maken.

Er zijn vele merken hdd's, ik zou gaan voor een Samsung of een Fujitsu die zijn ook best stil. Liever geen Seagate. Een Western Digital kun je ook nemen maar die zijn over het algemeen iets lawaaieriger. Althans bij 3,5". Ik weet niet of dat bij 2.5" ook zo is.

V.w.b. de aansluitingen in de Dreambox, daarvoor zul je hem even open moeten maken, of kijken in de doos (als je die erbij hebt gekregen) of daar nog iets in zit.

Normaliter wordt dit wel bijgeleverd en dan zit het in de doos. Kan zijn dat degene van wie je de zaak gekocht hebt, het al ingebouwd heeft.

 
Oke, dat is al een stapje in de goede richting.

Met zo hdd sata, zou dan ook het schokkende beeld over gaan wat ik had met een usb stiky?

Want ik zou wel eers willen weten of het goed werkt voordat ik veel geld uitgeef.

Nog:) bedankt gijs

 
Ik weet niet of je een originele of een clone box hebt maar ik zou voor een externe harde schijf gaan omdat de 800 HD geen ventilator aan boord heeft.

 
Er kunnen helaas geen garanties gegeven worden of met het inbouwen van een SATA harddisk de schokken ook weg zijn.

Hetzelfde geldt voor een externe harddisk. Het klopt inderdaad wel dat een originele DM800SE geen ventilator maar slechts een heatsink heeft.

De nog oudere (de eerste) DM800 (zonder SE) modellen hebben zelfs geen heatsink en worden van zichzelf al erg warm zonder dat er een harddisk in zit.

Sjef geeft hier dus een heel goede tip om een externe harddisk te gebruiken.

Misschien kun je van iemand tijdelijk eentje lenen om te zien of het daarmee beter gaat?

 
Ik zit ook te twijfelen wat ik voor HDD hierop wil aansluiten.

Nu zat ik misschien ook wel aan een Nas van wd te denken zou dit ook mogelijk zijn? Dan kan ik via de media player in de dm800hd toch ook de gestreamde films bekijken?

 
Volgens mij moet dat inderdaad mogelijk zijn, althans dat lees ik wel eens hier en daar. Ik heb zelf een USB harddisk aan m'n Xtrend gekoppeld.

 
NAS van qnap werkt.

denk alleen even aan de opstart van je hdd's in je nas als je wilt opnemen.

 
Sat-ed,

Kun je mij daar wat meer over vertellen.

Ik ben een noob op het gebied van de dreambox.

Ik wil graag opnemen met mijn dreambox dm800 HD en tevens films kunnen afspelen op mijn tv. Daarbij gebruik makend van mijn ipad.

 
Je kunt een netwerk mount maken tussen je DB en een NAS heb het hier werkende met een qnap ts419+

Films afspelen wil ook als ze maar in het goede formaat zijn.

Probleem is alleen dat als je alleen een NAS er achter zet en geen interne of usb hdd dat je hdd's in je NAS moeten draaien als je iets wilt opnemen of afspelen.

Met afspelen is een wachttijd niet zo erg maar met opnemen lijkt me het niet handig.

standaard hdd zijn niet echt bedoelt voor 24/7 draaien.

wat betreft een ipad heb ik geen ervaring wel met android hier is een app voor genaamd dreamdroid.

Wel is het zo dat HD vreselijk veel van je netwerkt vraagt.

 
standaard hdd zijn niet echt bedoelt voor 24/7 draaien.
Dat klopt. Je kunt wel hd's krijgen die daar wel voor bedoeld zijn, maar die zijn over het algemeen wel een stukje duurder.

Daarnaast komt erbij (wat sat-ed ook al schreef), dat HD opnames nogal wat van je netwerk vergen. Het is bijv. niet handig als jij wilt opnemen en iemand zit daarnaast te downloaden.

Ik zou daarom toch eerder denken aan de eerder genoemde tip om een externe USB harddisk er rechtstreeks op aan te sluiten.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan