Volledige uitleg

Delano123

New Member
Lid sinds
31 mrt 2013
Berichten
4
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
25
Goedemiddag,

we zijn van plan om over te stappen. We willen nu ook een ontvanger (dreambox) in huis, we hebben het gezien bij familieleden en het lijkt ons heel handig. Ik vraag me af wat ik allemaal nodig heb. We willen kanalen van andere landen kunnen ontvangen (India), kanalen opnemen en tegelijk andere kanalen bekijken. Ik kan redelijk goed overweg met een computer, dit heb ik al uitgezocht maar ik kan nergens een goede handleiding vinden.. Dus mijn vraag is of iemand me een volledige uitleg kan geven.

Mvg, Delano.

 
Welkom op het board.

Je hebt het gezien bij familie lijkt me dat je dan daar toch terecht kunt voor je vragen.

En waar heb je een handleiding voor nodig en waarom een Dreambox?

 
M'n familie heeft het via iemand anders geregeld en ze hebben niet alles heel uitgebreid en er niet echt verstand van. Een handleiding voor hoe alles geïnstalleerd moet worden m.b.t. Software, kabels etc. Ik wil eigenlijk weten hoe ik alles zelf kan installeren alleen daarvoor moet ik weten welke materialen etc. ik nodig heb. Het hoeft niet van het merk Dreambox ik dacht dat dat de productnaam was, een fout van mij.

 
Een ontvanger aansluiten heb je geen handleiding voor nodig een HDMI kabel in de TV en de stekker in het stopcontact.

En welke software er staat op een ontvanger toch software, wel is het inderdaad zo dat je bij een aantal Linux ontvangers software kunt upgraden zoals een Xtrend of VU+ of een Dreambox.

Hoe dat moet ligt aan de betreffende ontvanger meestal gaat het met een usb stick.

En hoe wil je gaan kijken via de satelliet of via de kabel en welke provider?

 
We willen een schotel kopen, dus satelliet.

 
Aha het wordt iets duidelijker in je eerste bericht zeg je dat je van plan bent over te stappen dus wil je de Nederlandse zenders ook kijken via de schotel.

Het had al een stuk makkelijker geweest als je eerst dit bericht wat net boven je bericht staat eens had gelezen.

DE NL zenders zitten op twee satellieten de Astra1 op 19.2 oost en de Astra3 op 23.5 oost en omdat je ook nog Indiase kanalen wilt ontvangen lijkt me de Astra2 op 28.2 oost ook een optie daar zitten Zee TV en B4You op maar die zijn gecodeerd de muziek zenders zoals B4U music is ongecodeerd te bekijken en er zijn meerdere Indiase kanalen en ook de BBC kanalen en de rest.

Maar kijk zelf maar op Kingofsat 28.2 oost welke zenders daar op zitten bovenaan kun je van satelliet wisselen.

Hou je het bij deze drie satellieten is een schotel met een triple lnb voldoende zie plaatje anders wordt het een uitgebreider systeem met bijvoorbeeld een motor die naar de gewenste sat toe kan draaien.

 
O, oke. Ik vraag me alleen af waarom de receiver is aangesloten op de router.. En is het mogelijk om gecodeerde kanalen te bekijken?

 
Ja dat kan dat heet cardsharing dan betaal je dus in plaats van aan de provider aan iemand die het signaal illegaal door verkoopt.

Maar over cardsharing mogen hier geen vragen worden gesteld dus Google zelf maar.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan