Enigma 2

J

Jimmyvb

Ik heb enigma 2 op mijn Dreambox 800HD-SE gezet en ik kan geen verbinding maken met een netwerk, hij vind de draadloze netwerken en ik kan de gegevens ingeven van het netwerk en toch maakt hij geen verbinding. Als ik de netwerk test doe geeft hij aan bij draadloze verbinding dat die verbroken is en geeft hij geen ip adres. Ik kan niet vinden wat er fout zit.

 
Welkom op Satellite Fun Jimmyvb.

Even iets verduidelijken. Enigma2 is geen firmware. Dus misschien kun je aangeven welke firmware en welke versie je op je Dreambox draait, voorbeelden daarvan zijn OpenPli, Nabilo, Newnigma, Ozoon etc.

Je schrijft over verbindingsproblemen met het draadloze netwerk, maar een DM800HD heeft standaard geen draadloze netwerkkaart.

Dus als jij er eentje met een antenne op hebt, dan heb je een clone. Goede kans dat je dan ook aangepaste firmware er op hebt staan om dat wifi te laten werken.

Het ligt er natuurlijk aan wat jij op je router hebt ingesteld van beveiliging. Wep of wpa of wpa2 etc. Vaak kun je het beste met de minst veilige beveiliging proberen.

dus in dat geval zou je jouw router eens op WEP kunnen instellen en proberen of de Dreambox er dan wel verbinding mee kan maken.

Zoja, ga je naar WPA en probeer je hetzelfde, lukt dat ook dan kun je WPA2 proberen.

Lukt het niet dan zou het best kunnen zijn dat het gewoon niet werkt. Als je alles goed hebt en het toestel weigert toch verbinding te maken, duidt dit meestal gewoon op een probleem wat je softwarematig niet altijd kunt oplossen.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan