Signaal kwaliteit Astra 3 gaat van 100 naar 0 op betaalde kanalen in de avond

j0hner

New Member
Lid sinds
18 apr 2013
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
34
Alvast bedankt voor eventuele hulp!

Ik heb het volgende probleem:

Mijn signaal kwaliteit in de avond valt weg waarna het beeld hevig begint te schokken. (soms begint het om 18:00 soms pas 20:00)

Misschien verbeeld ik het mij maar als ik dan opsta van de bank en een stukje naar links / rechts loop dan doet die het soms gelijk weer (kan ook toeval zijn)

Dit gaat dan alleen om de gecodeerde zenders (RL4HD NED 1 HD etc.)

Als ik bijvoorbeeld omroep zeeland of iets dergelijks kijk dan is het beeld wel gewoon goed en niet schokkerig.

Daarom denk ik zelf dat het niet direct aan de schotel ligt, ik kijk op 1 satteliet (astra 3) of is het zo dat bepaalde zenders (gratis) op andere posities in de schotel binnenkomen?

Ik heb de volgende setup:

Schotel 65 cm met 1 LNB (uitgericht op astra 3) Signaal sterkte: 80% Signaal kwaliteit 0-100%

SAB Solo waarop ik Spark draai met een OSCAM

Het internet met kabel via een router en een switch de SAB box in.

Wat heb ik gedaan om het probleem op te lossen:

Nieuwe coax kabel

Nieuwe LNB

Overgegaan van Openbox op Nieuwe SAB box

Beide boxen meerdere keren geupdate en opnieuw geinstalleerd

Iemand ernaar laten kijken die zei dat de schotel goed uitgericht was.

De vriend die mijn card share server beheerd melde mij dat er geen freezes of what so ever zijn.

Iemand suggesties???

Ik zit zelf te denken aan de internet kabel die stoort in de box (door switch ofzo)

 
Eerst welkom op het board.

Een dect telefoon of ander draadloos ding kan storing geven dan proberen die verder weg te zetten.

En als het alleen over gecodeerde zenders gaat die je via cardsharing binnen krijgt daar mag hier niet over gesproken worden maar zou toch die vriend daarop aanspreken hij kan wel zoveel zeggen.

 
Het gaat om interne sharing, voor mijn beide ontvangers heb een servertje draaien bij 123 cloud...

Maar ik heb wifi en wat ipad, iphones etc thuis liggen

 
Ja bijna elk huis heeft wifi en dat is dan meestal niet de oorzaak ook van de Ipad heb ik nooit gehoord dat die storing geven.

De dect telefoon wel die zit op ongeveer dezelfde freqentie.

Maar het is toch makkelijk op te sporen stop de kaart eens in de Sab en zorg dat je daar een plugin als Mcas hebt die ook aanzetten in het plugin menu trek voor de zekerheid de netwerkkabel er uit en kijk dan eens een avond.

Gaat dat goed kun je de schotel uitsluiten en ook andere storingen zoal de ontvanger lnb en coax die al vernieuwd zijn dan ligt het aan oscam dat die niet juist geconfigureerd is.

Als het met een smartkaart in de ontvanger wel goed werk dan is internet de dader.

 
Het gaat om interne sharing, voor mijn beide ontvangers heb een servertje draaien bij 123 cloud...
Dan is het geen interne sharing, want voor interne sharing heb je geen server op een externe plek nodig.:)

Maar oke, de vraag gaat niet over sharing dus dat scheelt dan weer.

Hopelijk hebben er geen hackers op je systeem bij 123 ingebroken ofzo. Want dat de sitautie 's avonds erger wordt, zou toch eerder op internet problemen duiden. Het is namelijk zo dat 's avonds de meeste mensen TV beginnen te kijken en dus meer van de kaart gevraagd wordt, hetgeen tot problemen kan leiden.

Het lijkt ook mij daarom het best om de tip van Aart44 te volgen en eigenlijk het eerst te kijken hoe de zaak werkt met de smartcard in de ontvanger zonder internet kabel.

 
je schrijft "Signaal kwaliteit Astra 3 gaat van 100 naar 0 op betaalde kanalen in de avond"

Ook namens mij welkom hier.

Je hebt het over zenders waar je een abonnement op hebt, deze komen normaal door de decoderings belemmering zwakker door dan Free to Air zenders.

Ik weet niet waar je woont;

dan schrijf je"....maar als ik dan opsta van de bank en een stukje naar links / rechts loop dan doet die het soms gelijk weer...."

Dit duidt op een soort interferentie (zoals Aart al schreef een DECT), kan ook aan een magnetron liggen oid.

In ieder geval raad ik je aan om je kabels goed na te kijken (coax en F-connectors) helpt dat niet, probeer dan je schotel beter af te stellen.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan