Vandaag in het nieuws.

janblues

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
15 okt 2006
Berichten
2.632
Waarderingsscore
294
Punten
83
Leeftijd
72
Locatie
Baflo
Je wordt gebeld door iemand van Microsoft met de vraag om je pc op afstand te ........

Werk je niet mee wordt je pc onklaar gemaakt.

Hoe doen ze dat en hoe voorkom je dat.

 
Het linkje snap ik aart.

Maar niet als ze mij bellen mijn pc mollen als ik niks wil.

Als ze mij bellen kunnen ze mijn ip dan zien?

 
Allereerst is dit oud nieuws, dit gebeurt al maanden.

Om je antwoord te geven, nee dan kunnen ze je ip niet zien en ook al konden ze dat zien, dan nog kunnen ze er niet in.

Kwestie van nee danke zeggen en de hoorn er op kiepen.

Veel mensen trappen hierin.

Je kunt niet voorkomen dat ze je bellen, maar over het algemeen bellen ze niet meer terug als je 1 of 2x de hoorn op de haak hebt gegooid.

 
Heb vanmorgen nog een heel stuk er over gelezen het zijn bendes uit India en Bangladesh die telefoonboeken hebben en lukraak mensen bellen in het Engels.

Als je toestemming geeft de pc over te nemen zie je de mapjes over vliegen en zeggen ze hem schoon te maken en dat de pc hard toe was aan een schoonmaakbeurt omdat hij nog maar een paar procent werkte.

Maar weet niet meer precies waar ik het heb gelezen maar er wordt inder daad al maanden voor gewaarschuwd een Google op "Microsoft scam" levert bijvoorbeeld deze op.

 
Klopt, rond die tijd (juni verleden jaar) heb ik er ook over gesproken, op het CID forum, misschien ook op Duck, dat laatste weet ik niet meer.

Mijn zus hebben ze ook gebeld. Eerst doen ze alsof ze van Microsoft zijn en zeggen dat je pc geinfecteerd is en vragen of ze kijken mogen via remote desktop.

Laat je dat doe dan krijg je wat vaags te zien en zo overtuigen ze je ook dat je geinfecteerd bent. Maar Microsoft is een OS bedrijf en mag daar niets mee doen. Ze adviseren je dan een bedrijf waar ze contact mee hebben en die het meteen voor je in orde kunnen maken.

Kost je een behoorlijke duit. Dan is het virus weg, maar als je dan een deskundige laat zoeken ben je over het algemeen nog mooi voorzien van een rootkit of trojan zodat je in een botnet zit.

Wat mij nu verbaast is dat ze dergelijk oude informatie (bijna een jaar oud) weer opnieuw in de media kiepen als zijnde "nieuws". Schijnbaar weten ze niets beters.

Terwijl er wel ergere dingen zijn te melden, zoals het lek in IE8 en ook het lek wat gevonden is in de hotspot dingens van Ziggo etc. dus er is genoeg nieuws te vinden.

 
Ik las een leuke manier om ze terug te pesten.

Je zegt: Oh dan moet je mijn vader hebben (al dan niet in het Engels).

Je roept: Pa, telefoon en zegt: Hij komt d'r aan hoor.

Na 'n tijdje weer roepen: Pa, telefóóóhóón en weer zeggen: Hij komt d'r aan hoor.

Kost ze 'n leuke duit aan telefoonkosten dus ze hangen dan zelf op.

Wat is overigens hotspot dingens van Ziggo?

 
Sorry, maar begrijp het niet.

Van dat lek in IE 8 had ik gehoord (gelezen), maar wat is er mis met de site van meneer ziggo?

 
Er is niets mis met de site van Ziggo. Jij vroeg wat de hotspot dingen waren en ik heb een link gegeven naar een uitleg van wat dat is op de site van Ziggo.

Werkt de link bij jou dan niet goed?

 
Ja link werkt prima hoor.

Kwartje is uiteindelijk toch nog gevallen.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan