Dreambox flashen via dreamup, maar dan via wifi ipv netwerkkaart

khalidinio

New Member
Lid sinds
10 jan 2011
Berichten
27
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
41
Hoi allemaal,

Ik heb een dreambox dm 800 hd se. De lokale netwerk adapter is kapot gegaan. Nu heb ik hem wel werkend gekregen via wifi, maar ik wil de dreambox gaan flashen met een andere image. Is dit op een of andere manier mogelijk? Ik geloof dat dreamup via de lokale netwerkadapter werkt.

 
Vermoedelijk is hij wel te flashen via de browser.

Die methode staat beschreven in de handleidingen sectie. Normaliter wordt Dreamup niet meer gebruikt, behalve als het niet anders kan.

Via wifi flashen raden we normaliter af, aangezien de ervaring geleerd heeft dat dit makkelijker kan leiden tot een mislukte flash. Wil de box dan niet werken zul je opnieuw moeten flashen.

Als het goed is kan hij ook met USB geflashed worden middels Sunray Flashup.

 
Bedankt voor je reactie. Bedoel je de handleiding met de volgende naam:

Firmware op een Dreambox 500/600 zetten

 
Graag gedaan, maar ik bedoel niet die handleiding want want dat zijn enigma1 toestellen.

Ik bedoelde die met de titel Howto: Firmware op Enigma2 Dreamboxen zetten (klik).

In de afbeeldingen staat wel een Draembox 7025, maar de methode met de stop knop werkt ook op Dreambox 800SE.

 
dank je wel. Ik heb heel vaak dreamup gebruikt, maar dan wel met een werkende netwerk adapter. Ik ben benieuwd of het mij gaat lukken via de wifi netwerk.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan