Modem verplaatsen?

des

Jr. Member
Lid sinds
22 okt 2009
Berichten
109
Waarderingsscore
1
Punten
18
Leeftijd
71
Dag allemaal,

Mijn probleem is het volgende.

Ik heb bij kpn een hogere snelheid aangevraagd.

En een nieuwe modem gekregen die de hogere snelheid aan kan.

Heb de nieuwe Exsperia Box V8 Arcadyan nu in de meterkast staan.

De nieuwe modem wil maar niet mounten aan mijn dreambox 8000.

Ik zie de dreambox in de modem staan met ip nr.

Maar de modem geeft geen ip nr terug voor bevestiging aan de dreambox.

Dat is een teken dat mijn signaal erg slecht is naar de dreambox toe.

Ik ben in het bezit van een iPad,en de speedtest app gedownload.

En ben gaan meten,ik kan wel zeggen dat het resultaat erg slecht is op bepaalde plaatsen in huis en zeker bij de dreambox.

De afstand tussen de modem en dreambox is ongeveer 12,13 mtr.

Hoe heb ik getest?

Ik heb een test uitgevoerd dat de moden in de meterkast hangt , die was dus heel erg slecht.

Daarna heb ik de modem uit de meterkast gehaald en met een langere kabel van de ISRA naar de modem.

Zodoende kon ik wat meer in de huiskamer komen.

De dreambox en de modem konden elkaar zien en een meeting uitgevoerd.

Die meeting was gewoon perfect.

Een groot verschil dus.

Nu zit ik er aan te denken om de modem te verplaatsen naar mijn slaapkamer met een langere tel kabel.

Een voorbeeld ik heb een trekveer in de loze leiding zitten van de meterkast naar slaapkamer dat is al bijne 20mtr.

Dat is de enige mogelijkheid die ik heb, om de modem dichterbij de dreambox te krijgen die afstand is ongeveer 5 mtr.

Dan moet dat signaal door gibo heen ipv beton.

Het kan zijn dat dit idee fix is??

Ik weet ook wel dat er nog een andere mogelijkheid is om een netwerk kabel via de stroomleiding te laten lopen.

Zo naar mijn dreambox toe.

Hieraan wil ik niet eens aan denken met de problemen die ik er dan eventueel bij krijg?

Met mijn verhaal hier boven hoop ik dat er mensen zijn die een betere oplossing hebben voor mijn probleem.

Alvast hartelijk bedankt.

Gr. Dés

 
Bij mij lag de ronde telefoonkabel ook naast een stroomkabel dus dat hoeft niet perse een probleem te geven.

Er viel me wel nog een andere optie in. Maar dat is afhankelijk van hoeveel stroom aansluitingen je bij je modem en bij de Dreambox hebt. Je zou namelijk ook nog bekabeld gebruik kunnen maken van het modem en de Dreambox, zonder een kabel te hoeven trekken.

Er is namelijk de optie om powerline adapters te gebruiken. Is dat niks?

 
Dag B.T

Daar heb ik eerlijk gezegd ook aan zitten denken.

Maar welke power line?

Ik heb metingen gedaan waar ik altijd zit,en de plaats waar mijn vrouw altijd zit.

Dan zie je ook al een groot verschil volgens de speedtest.

Maar dan zou ik ook iets moeten nemen waar ook wifi bij zit.

Oké bedankt voor de tip B.T,ik ga op sommige websites kijken,met wat voor mogelijk heden er zijn op dat gebied.

Ik heb de wat langere kabel aan mijn moden laten zitten,als ik tv wil kijken dan zet ik de modem even in de huiskamer.

Tot dat ik een betere oplossingen gevonden heb.

Bedankt

 
Toevallig kwam ik vandaag bij het lezen van de reklameblaadjes een oplossing tegen die ik nog niet eerder gezien had, misschien ook handig voor jou.

Is ook nog een aanbieding vanaf 23 mei in een bekende winkel uit Duitsland die zowel met een L begint alsook eindigt, voor 28 euro (op 1 cent na).

Die zijn van Silvercrest en zouden ook 300mbit zijn en in elk geval 802.11 b/g/n compatible.

Dat blijken wireless repeaters te zijn in stopcontactmodel.

Je hebt ze ook van andere merken overigens. Met zo'n dingetje zou je alleen zoiets in je kamer hoeven hangen en zou je ook klaar zijn, die versterken weer het signaal wat zij opvangen van je modem. Misschien is dat iets?

En in tegenstelling tot de Powerline adapters heb je dan geen kabel nodig en ook maar 1 adapter nodig.

 
Hallo Des

Die adaptors werken op zich goed , 1 vereisde is wel dat je dezelfde groep gebruikt voor optimaal resultaat.

Heb ervaren dat ze elkaar slecht zien bij gebruik van verschillende groepen .

groet Schapi

 
Da heren worden weer hartelijk bedankt voor het mee denken.

Ik mijn oog laten laten vallen op de devolo adapter met 3 netwerk aansluitingen.

Dan heb ik er ook nog wifi bij , die ik weer erg goed kan gebruiken voor in de ruimte waar wij altijd in huis zitten.

In de hoop dat de modem nog beter tot zijn recht komt voor onze ontvangst.

Waarom met 3 aansluitingen!

Heb ook nog een plan om een nas aan te schaffen.

En de derde voor reserve.

Je weet nooit wat er gebeurt?

Wat schapi zei over dat de adapters in de zelfde electra groep moet zitten dat wist ik niet.

Dat ga ik in de meterkast uitzoeken.

Bedankt voor de tip schapi.

B.T de winkel waar jij het over heb,dat kon ik niet vinden op de website.

Ik weet wel?dat wij hier het bagger krijgen.

Wij liggen ver van Duitsland hè :biggrin:

Nogmaals bedankt.

---------- Post added 20-05-2013 at 13:20 ----------

Dag schapi,

Ik heb gekeken in mijn groepenkast.

Nu moet ik wel even zeggen dat ik twee groeppenkasten heb.

En moet in de onderste zijn,waar de groep zit.

Opzich zal dat geen probleem zijn denk ik!

Maar nu even iets anders?

Ik heb nergens kunnen lezen dat de adapter in de zelfde groep moet zitten.

Want als ik een derde adapter zou nemen,dan zou dat toch ook problemen moeten geven.

Dat er dan snelheid verlies optreed dat geloof ik wel.

De adapters ga ik eerst aansluiten zoals de situatie nu is.

Dan ga ik met mijn iPad een speed test uitvoeren.

Het mooie hier van is,dat ik mijn iPad op mijn dreambox leg,dan kan ik zo de snelheid aflezen.

Ik kom hier nog op terug.

Bedankt

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dés, die winkel van L..l waar ik het over had heeft gewoon filialen in Nederland. En het stond bij ons gewoon in het reklameblaadje wat in de bus viel. Op de .nl website kun je bovenin de folders bekijken.

Maar maakt niet uit, je hebt immers inmiddels de Devolo gekozen dat lijkt me ook prima. Daarnaast verschillen de aanbiedingen van de L per regio.

Heb ervaren dat ze elkaar slecht zien bij gebruik van verschillende groepen
Nee dat maakt tegenwoordig niet meer uit. Je hebt wel een probleem als die groepen ook op verschillende fases zitten.

Twee verschillende fases betekent geen verbinding mogelijk. Dat is dus bekabeld.

Het is me echter niet bekend hoe je kunt zien of en welke groepen op welke fases zitten.

Als het om een wifi repeater gaat maakt ook dat niet uit omdat het signaal dan draadloos gaat.

Snelheidsverlies en storingen kunnen ook optreden door het aantal stopcontacten etc. wat er tussenin is aangesloten.

 
B.T daar ben ik zo achter.

Als je sluiting maakt op het stop contact waar de adapter moet komen.

Slaat de zekering dicht in de meterkast.

Dan zie je gelijk welke zekering het is?

Ik heb hier 13 groepen totaal over twee meterkasten.

Daar zit krachtstroom ook bij voor de kookplaat.

Er zit ook nog een schema bij,of die klopt dat is een tweede.

Heb zelf de stopcontact geplaatst in de meterkast dat is weer een paar jaar geleden.

Dan moet ik alleen nog de draden op die zekering aansluiten.

Bedankt

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan