Probleem met ontvangen Hotbird

Theo Meulman

New Member
Lid sinds
19 mei 2013
Berichten
12
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
52
Ik heb een schotel 60 cm van Canal Digitaal. Heb nu een digitale ontvanger en tevens 2 LNB koppen, dit uitgericht is op Astra 19,2 en Hotbird 13. Ik heb deze aangesloten en heb op LNB1 nu de Astra satelliet. Ik wil graag op LNB2 de Hotbird, maar dit lukt me niet. Kan iemand mij advies geven?

 
Hoi Theo, allereerst welkom op Satellite Fun.

voor goede ontvangst ligt het er een beetje aan hoe je e.e.a. hebt aangesloten. Indien je gebruikt maakt van een diseqc switch, dan kun je zelf bepalen op welke lnb dat hotbird komt. Maar voor een goede afstelling is het wel belangrijk waar je initieel de schotel op uitricht.

Als je van achter de schotel kijkt, dus op die manier dat je eerst de schotel ziet, dan de arm en dan de lnb. Dan is de ervaring dat je het best de meest rechtse lnb kunt afstellen op Astra 19.2 zodat je daar goed beeld op hebt.

Daarna vanaf dat gezichtspunt de linkse lnb afstellen op Hotbird. Het kan daarbij zijn dat je met die lnb iets moet draaien (of met de schotel) zodat hij ietwat lager komt te zitten dan de Astra lnb.

Dit is in veel gevallen ook zo als je gebruik maakt van een duo-lnb voor astra/hotbird.

De lnb voor de Astra zit dan aan de schotel vast, de lnb voor de hotbird hangt dan feitelijk los.

Maar het is momenteel voor ons moeilijk te bepalen, omdat je niet aangegeven hebt op welke wijze je gaat ontvangen, dus 2 losse lnb's met diseqc of duo-lnb. En indien je 2 losse lnb's hebt, heb je dan een dubbele lnb houder?

Kun je iets met deze informatie?

 
Beste Black Tiger,

Bedankt voor de reactie. Ik heb 2 losse LNB's met een dubbel houder voor Astra / Hotbird ontvangst.

Theo

 
Hallo Theo

laat de 19,2 even wat het is en stel de 2e lnb los zonder switches ertussen af op de Hotbird, dat moet simpel zijn, erna alles ertussen en ontvanger goed instellen.

Dan weet je teminste zeker dat je goed signaal hebt.

hoop dat je gemakkelijk bij de schotel kunt.

groet Schapi

 
Heb je de ontvanger ook wijsgemaakt dat hij als lnb1 naar Astra1 moet kijken en als lnb2 naar Hotbird.

Dat doe je door middel van disq 1.0 is voldoende dus in het menu van de ontvanger naar schotelinstellingen kies disq 1.0 stel Astra in op 1 of A en Hotbird op 2 of B als je signaal krijgt kun je verder.

 
Heb ik ook gedaan. Alleen krijg geen beeld op Hotbird maar wel op Astra 19!

---------- Post added 20-05-2013 at 13:32 ----------

Hoe stel ik mijn ontvanger dan in?

---------- Post added 20-05-2013 at 14:03 ----------

https://mail-attachment.googleusercontent.com/attachment/?ui=2&ik=7e45b1e204&view=att&th=13ec1af32b46f32d&attid=0.1&disp=inline&safe=1&zw&saduie=AG9B_P_eiXcbMGmxe6K2dHSg2me4&sadet=1369051353136&sads=-gqhyU4SkiyfjrGz-W0hol-RZ70&sadssc=1

 
Na ff google knippen en plakken.

Satellite Eutelsat Hotbird

Transponder 115

Frequency 10,815 GHz

Position 13 graden Oost

Polarization Horizontaal

Symbol Rate 27500Msyb

Systeem DVB-S

FEC 5/6

dan moet het lukken

:headbang:

wel de 19,2 op a of 1 via disec en de Hb op b of 2 , en voedings spaning aan lmb aan natuurlijk.

Net zoals Aard het zegt

groet Schapi

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ga het proberen. Heb jij ook de foto van de lnb's gezien?

---------- Post added 20-05-2013 at 14:15 ----------

Heb instellingen gedaan voor Hotbird, maar steeds geen signaal?

 
of t duveltje er mee speeld , ik kan tijdelijk niet op mn g acount dus kan de lmb pic niet zien , als hij maar lager als de 1e staat en iets gedraaid , wat naar voren of achter wil ook nog helpen.

dit moet gewoon werken

groet Schapi

 
Ik heb nu op de switch en ontvanger Astra op A/1 en Hotbird op D/4? Wel beeld op Astra maar niet op Hotbird?

 
haal de kabel ff los bij de lnb en test of er spanning op staat ik doe dit meestal met mn tong, lol, misschien n kabelfoutje! staat er wel prik of dan n andere lmb . de instellingen zijn goed.

groet Schapi

 
Het gekke is dat op deze lnb nu wel signaal heb voor Astra 23 en 28!!

---------- Post added 20-05-2013 at 14:36 ----------

Alleen ik krijg geen beeld voor de Astra 23 en 28!!

 
Theo

als dat zo is staat ie toch echt 10 graden verkeerd , heb je m aan de juiste kant van de 19,2 ontvanger lnb gehangen , anders zou dit niet kunnen . instellingen zo laten en met de lnb stoeien , daar zit de fout.

Groet schapi

 
Naar welke kant moet ik de schotel dan draaien?

---------- Post added 20-05-2013 at 14:47 ----------

De hele schotel draaien of alleen de LNB2 voor de Hotbird?

 
Theo

als de lnb op 19,2 goed beeld geeft schotel niet draaien , afblijven .

de andere lnb verplaatsen naar andere kant. is het 1 vast blok met 2 ogen dan 1 kant afdekken met zilverpapier , het zou dan kunnen dat je de 19,2 op de verkeerde ontvangt. dek het oog af wat in de arm zit met zilverfolie , dan mag je niets ontvangen op de 19,2, is die fout uitgesloten.

alleen lnb 2 verplaatsen

groet Schapi

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb de LNBs omgewisseld en nu Astra signaal op ontvanger onder D en geen signaal op A!

Ook nog geen Hotbird signaal op A?

---------- Post added 20-05-2013 at 15:06 ----------

Wel Astra 23 en 28 signaal op A?? Ik ben het ff kwijt!

 
Theo .

lnb in de arm moet 19,2 ontvangen .

dus desnoods iets naar links of rechts de schotel. je had dus de 19,2 op de verkeerde lnb. zodra deze goed staat en er onvangst op lnb1 is dan is de 2e zo klaar , de 2e moet lager en wat gedraaid zijn , 1e alleen iets gedraaid. dan moet alles werken, moet helaas weg .test of de 1e 19,2 ontvangt, dat gaat vaker verkeerd

Groet Schapi

 
Bedankt maar welke kant moet ik schotel nu draaien? Links of rechts als ik erachter sta?

 
Dat maakt niet uit. Laat de tweede lnb even los en dan stel je eerst de Astra 19.2 af, dus de lnb wat op de arm zit. Als die goed staat zit je goed.

Ik kan echter helaas totaal niets met dat mail attachment, een picture kun je beter bij een andere foto host onderbrengen bijv. imageshack.us of tinypic.com of anderen en dan daar naar linken.

Zoals ik reeds aangaf hangt de hotbird lnb dan aan de linkerkant "los" en dan hoef je die alleen nog maar wat naar boven of onder te bewegen als daar niet genoeg signaal op zit, mijns inziens naar beneden.

Niemand in de buurt met een meter die je helpen kan?

Je woont ook niet in zuidelijk zuid-Limburg ergens?

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan