Touchscreen in een gewoon scherm bouwen?

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.131
Waarderingsscore
562
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Vraag, hoe krijg ik het voor elkaar om een touchscreen in een gewoon scherm te bouwen of aan te sluiten op een ander moederbord?

Ik heb hier een paar computers staan waar het scherm incl. computer in 1 is.

Maar nu wil ik, omdat het systeem te traag is, het scherm loskoppelen, en dit aansluiten op een sneller moederbord, maar niet 1 kabeltje wat eraan zit past aan een ander moederbord, en ook kan ik het scherm niet overzetten naar een andere monitor, ook die kabeltjes zijn allemaal verchillend.

Wordt dit knip en plak werk, of kan het gewoonweg niet?

Ramgeheugen uitbreiden is trouwens geen optie, want er is maar ruimte voor 1 kaart, en volgens mij is het grootste wat er is in dat geheugen slechts 512mb.

 
Ik zag dat er op Duck al wat meer antwoorden waren, maar het lijkt me geen knip en plak werk om van een gewoon scherm een touch screen te maken. Je hebt namelijk sensortjes nodig die je rechtstreeks op de crt monitor moet aanbrengen of er is sprake van een overlay.

Misschien is deze site erg verhelderend voor je, daar staan een aantal touchscreen technologiën uitgelegd.

Gewoon een bestaande uit een vast systeem ombouwen... phew... geen idee, zonder gedegen electronicakennis wordt dit ook een lastige denkelijk. Zeker als zoals je zegt die kabeltjes ook allemaal anders zijn.

 
Tja, maar ik ga dit even niet al te snel opgeven, en anders rijdt ik even naar een expert.

Want zoals ik nu de boel bekijk nadat ik heel die pc in onderdelen op tafel heb liggen, is dat voorzetscherm vrij simpel, alleen de aansluitingen daar zit hem de kink.

Ik hoop dat ik het voor elkaar ga krijgen. ;)

Ik denk wel dat ik er rekening mee moet gaan houden dat het scherm wat ik hier heb verouderd is, want volgens mij is het een systeem wat al een jaar of 8 oud is.

 
Pfoeh, het is toch niet zo gemakkelijk als dat ik dacht.

Niet 1 stekkertje is hetzelfde, wel de kleur van de kabels, maar om dat alles los te knippen, en weer met tape of kroonsteentjes aan elkaar te zetten???

Er zal dan veel doorgemeten moeten worden wat spanning en dergelijke betreft, meten is weten dat weet ik, maar ik snap geen hol van die multimeters. :biggrin:

Dus op deze manier geef ik het op, en ga het apparaat weer in elkaar schroeven zodat hij weer werkt als vanouds.

Maar nou heb ik een ander idee wat jij misschien wel weet Black Tiger, of wellicht iemand anders?

Ik weet dat je via usb of via de compoort zo'n computer softwarematig aan kunt passen, dat zie ik de mensen die bij ons op het werk dat doen vaak doen met een laptop...

Maar mijn vraag is nou: kun je ook via usb, of de compoort, dus serieël een andere pc aansluiten die sneller is, en dan alleen via die snellere pc dat touchscreenscherm bedienen?

Want ik heb al vanalles gelezen, en zie geen mogelijkheid om dat huidige systeem sneller te maken via geheugen, er zit namelijk maar ruimte in voor 1 kaart, en die is volgens mij maar maximaal 512mb, en hardeschijf is nog ide, en daar kunnen er maar maximaal 2 in, maar dan moet ik wel de kabel voor de spanning doorknippen omdat daarvoor ook maar 1 plug is, en met 2 lijkt het nog net te werken.

Dus kort samengevat: een snellere pc extern aansluiten, en dan van dat andere systeem alleen het scherm gebruiken, want ik heb hiervoor ook nog iets leuks staan.

 
Ik denk dat ik weet wat je bedoelt maar heb er geen ervaring mee.

Op die snellere pc moet je dan iets van Terminal server installeren. Op de touchscreen een OS wat via het netwerk vanaf die snellere pc start en dus ook van het OS van die snellere pc gebruik maakt.

Je touchscreen is dan feitelijk alleen een terminal, vandaar ook de naam Terminal server.

Het is me niet bekend of dat met serieel of usb ook kan. Misschien een van de anderen?

 
@Black Tiger.

Ik heb gisteren de twee touchscreens weer in elkaar geschroefd en degene met de grootste harde schijf in het tuinhuis gezet....

Ik zit mezelf nu in te lezen wat ik met een Nas kan, want ik ga mijn data en muziek extern op te slaan, en via een netwerk aanspreken. ;) Wellicht dat het dan wel zo gaat werken zoals ik het wil.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zoals het er nu voorstaat ga ik het helemaal over een andere boeg gooien.

Ik heb hier intussen dankzij een andere forumlid een leuke pc staan die zo gigantisch groot is en dus bomvol mogelijkheden zit om uit te breiden en leuke dingen mee te doen, dat ik begonnen ben om weer eens op MP te gaan zoeken, en heb dus intussen een nieuw 20" ledscherm gekocht, en ben nu bezig met een tweedehands, Iomega StorCenter ix2-200 2TB (NAS) om eens te kijken wat ik daar mee kan doen om een thuisnetwerk op te bouwen. :biggrin:

Maarrrrrr, als het zonnetje gaat schijnen dan gaat hier de BBQ weer aan. ;) En stopt deze hobby...

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan