Iets anders dan een amiko.

D

Dirk

Hallo.

Ik hoop dat iemand kan helpen.

Ik ben nogal een dummy hierin.

Maar ik heb sinds december een Amiko 8200 hd kabelontvanger.

Ik ben hier helemaal niet tevreden mee.

Hij loopt vaak vast.zappen duurd soms wel 5 sec voor hij reageert en dan pakt hij ineens 30 zenders ongeveer zonder te stoppen.

Als je te snel zapt loopt hij vast en is de zender pas te zien naar 1 minuut wachten bv.De epg werkt voor geen ene meter.

En het opnemen is een drama.

Nu weet ik ook wel dat ik voor dat geld geen dreambox kwaliteit kan verwachten.

Maar dit irriteert mij mateloos.

Weet iemand een goed alternatief voor deze box?

Dreambox vind ik te prijzig.

 
Beste Dirk, allereerst welkom op Satellite Fun.

Het probleem met goedkope ontvangers is inderdaad dat je er wel eens pech mee kunt hebben. Dat is overigens niet voor alle goedkope ontvangers het geval. Sommigen zijn goed, van anderen wisselen de ervaringen weer.

Excuseer, ik was even op het verkeerde been gezet dus heb meteen mijn antwoord wat aanegpast, had overzien dat je op zoek was naar een kabel ontvanger. Dan wordt de keuze een stuk beperkter.

In dat geval is het handig om te weten of je er mee wilt gaan sharen of dat hij alleen bedoeld is om mee te kijken.

 
Ik heb op MP een Humax 5100 c gekocht voor 35 euro.

Prima ontvangertje met veel mogelijkheden.

Opnemen,tvgemist enz. enz.

 
Vraag, heb je alleen een kabelontvanger, of kijk je ook via de satelliet?

Zoja dan weet ik wellicht een leuk alternatief voor jou.

Ik heb sinds kort een Sunray ontvanger met daarin een tripletuner, en ik moet zeggen dat ik over dat ding erg tevreden ben, zowel kabel als satelliet gaat perfect!

Het is wel een clonedreambox, maar met de juiste software gaat het goed. Hij is dus ook een stuk goedkoper, zo rond de €250,-.

Je kunt er ook een HD op aansluiten voor eventuele opnames, maar daar heb ik geen ervaring mee, want voor de opname die ik doe via de kabelzenders gebruik ik hier de ciscorecorder van Ziggo.

 
Ik ben in inmiddels overgestapt op sateliet.

Wel met een amiko ontvanger maar dan een alien 2

Tot nu toe bevalt het prima.

Bedankt allemaal voor het reageren.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan