PLi op DM 800

B

Beginneling Epe

Pas een Dreambox 800 se gekocht omdat er tegenwoordig veel zenders in HD uitzenden. De verkoper, via internet, ging ervan uit dat ik zelf een PLI image op de DM 800 kan zetten. Inlichting gevraagd en als antwoord gekregen, "knop op voorzijde indrukken en dan de stroom aanzetten. Na ca 10 sec komt er op het scherm ***stop*** en kort daarna een getal. Dit getal in browser ingeven en enter. Dan moet je op een site komen waar je onderaan update kunt aangeven en de gedownloade pli updaten naar je DM 800se.

Alle gegeven opdrachten uitgevoerd maar dan kom ik uit bij DREAMBOX WEBCONTROL. nergens kan ik update vinden. Wie kan me vertellen hoe ik een juiste pli op mijn box zet. Ik kan nu alleen de niet gecodeerde zenders bekijken niet de gecodeerde en zelfs niet ned 1,2 en 3.

 
Eerst welkom op het board.

Ja het moet er gewoon op staan het lijkt er op dat je hetzelfde IP nummer krijgt bij de STOP methode als wat je eerder hebt gebruikt.

Misschien is de oplossing de F5 knop een keer indrukken dat hij gaat vernieuwen en als browser kun je het best Internet Exploder gebruiken andere browsers doen het vaak niet.

 
Welkom op Satellite Fun.

Wij hebben hiervoor overigens ook een prima handleidingen sectie, alwaar een uitleg te vinden is over hoe je zoiets moet doen, voorzien van afbeeldingen.

Kijk hier (klik) maar eens. De afbeelding is wel van een DM7025 maar dat maakt verder voor de procedure niet uit.

Zoals Aart44 al aangaf is dat het beste te doen met Internet Explorer.

 
Hallo Black Tiger,

Hartelijk dank voor de verwijzing. Ik krijg exact het beeld als in het voorbeeld. Druk op de UPDATE knop en dan kan ik kiezen welke Firmware ik wil. Op openpli.org de DM 800 se opgezocht en aangeklikt. Er komt een lijst met verschillende openlpi bestanden en heb uit de rij verschillende geprobeerd. Netjes gedownload en uitgepakt. Het juiste bestand gekozen en op FLASH gedrukt. Na enige tijd komt er in het veld te staan INVALID IMAGE ( OR OLD VERSION ). Wat doe ik fout? Is er misschien ergens anders op internet een site met open pli bestanden te vinden die wel werken.

Als vast bedankt

Beginneling.

 
Weet je precies wat je gekocht hebt?

Je schrijft dat je hem via het internet gekocht hebt heb je minder betaald dan een 420 euro heb je een Chinese clone box en dan mag je blij zijn dat het niet wil.

Dus probeer daar eerst achter te komen.

 
check eerst het serienummer eens op de dm site dan weet u of het een legale dm box is . is dit niet het geval heeft u andere sofware nodig , is het wel zo laad dan ook de bootloader, dan moet de foutmelding wegzijn.

groet Schapi

 
Ik heb de ECHTHEIDS test gedaan en het serienummer gecontroleerd en het is inderdaad een echte DREAMBOX dus geen chinese cloon.

Schapi Hoe/waar vind ik de bootloader en hoe zet ik deze op de DM. Mijn naam zegt het al ben beginneling is dit soort dingen.

Mvg beginneling

 
Nou goed maar dan zou het toch gewoon moeten lukken heb je op het internet een nieuwe DM800se gekocht of heb je die tweedehands van iemand overgenomen?

Die een paar jaar stil heeft gestaan ik kan wel oude info vinden uit 2011 over problemen met de bootloader en hoe die te vervangen maar dat lijkt me voor een nieuwe box niet nodig.

Als je het image uitgepakt hebt moet het een nfi bestand zijn hetzelfde kom ik tegen op de PLI site maar ook uit 2011.

Verder kan ik weinig anders vinden als de Wiki maar dat is de STOP methode die hier ook staat en de methode met Dreamup.

 
Nu verschillende pogingen ondernomen en het lukt me nog steeds niet om de openpli op mijn dreambox 800se te krijgen. Is misschien een van de leden bereid mij persoonlijk te helpen? Ik woon in Epe.

Mijn dank zou groot zijn.

 
Hoi Newbie :)

Ik woon wel een pokke eind bij je vandaan, maar als je het niet erg vindt om een eind te rijden, dan wil ik wel de PLI voor je erin zetten en je instellingen in orde maken.

Gr.

Wing

 
Hallo Wings, in welk deel van nederland woon je dan.

Kan best een keer in de auto stappen en naar je toe komen, want ik wil mijn DM nou toch wel eens kunnen gebruiken.

 
woon in zuid holland, geef me maar een pm dan krijg je de rest van mijn gegevens.

 
hallo , vraagje ?

wat zie jij op je lcd scherm als je jou dreambox terug op de spanning zet

ps,kijk eens goed wat er staat sim of xxxx

ook je bootloader bv,76

hier kan je de software halen

http://openpli.org/download/dm800se/

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan