Fafvorieten dreamboxedit

Maestro

Jr. Member
Lid sinds
9 sep 2012
Berichten
56
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
32
Hoe zet ik helemaal links in dreamboxedit bij bouqets een marker voor hotbird bijv.?

 
Normaliter gewoon door daar te gaan waar je hem hebben wilt en dan rechter muisknop, dan krijg je keuzemogelijkheden.

 
ik bedoelde bij favorieten dat je daar een marker zet tussen de bouqets (een marker van hotbird , astra enz) voor zover ik zag kon dit alleen in de bouqets. Maar toch zie ik op internet dat dat toch wel zou moeten lukken alleen hoe?

 
Volgens mij praten we langs elkaar heen of ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt.

Helemaal links bij DreamboxEdit? Ik zie daar geen favorieten. Helemaal links staan alle frequenties.

In het midden, een beetje rechts, staan de zenders van een boeket en helemaal rechts staan de boeketten, dat zijn in feite je favorieten.

Ik zie nergens anders iets van favorieten staan.

Als je bedoeld dat je in het midden wel een marker kunt zetten maar helemaal rechts bij bouquets niet, dat klopt.

Een aantal zenders in een lijstje zetten onder Astra of Hotbird, doe je in de middelste kolom middels een marker.

Wil je een andere indeling van de boeketten, dan kun dat hooguit oplossen door er een leeg boeket bij te maken met de naam Astra of Hotbird of wat je dan ook wilt, en dat net boven het boeket te plaatsen waar die zenders in zitten wat jij wilt markeren.

Of een los boeket aanmaken.

Zo heb ik zelf bijv. "Nederlands" en "Nederlands 2" als boeketten, waarbij in eerstgenoemde de zenders van Astra 19 zitten en in de tweede die van Astra 23,5.

Maar een stuk lager is hier een boeket genaamd Viasat, en daar zitten zo'n beetje alle zenders van die satelliet in verwerk en gesorteerd in een volgorde die ik zelf prettig vind, dus dat is ook een mogelijkheid.

 
volgens mij leg ik het verkeerd uit. Ik bedoel wanneer je in dreambox (tv) op de afstandsbediening knopje naar beneden drukt en vervolgens blauwe knop (favorieten) Dan zie je alle bouqets staan. Maar tussen die bouqets een marker plaatsen van satellietpositie zoals astra1 en daaronder bouqets Nederland sd , Frankrijk sd/hd etc en dan weer een marker plaatsen hotbird en daaronder weer bouqets. Maar wat ik van je begrijp kan dit alleen door een bouqet zo toe te voegen. Oke maar kun je die bouqet ook blokkeren daarmee bedoel ik dat je hem niet kan openen. Zo noem ik die bouqet

-------Astra 1 19.2 E-----------.

 
Je hebt het prima uitgelegd hoor. Zoals je het nu uitlegt zo had ik het ook begrepen. Dus dan klopt mijn uitleg.

Een gewone marker is daar niet mogelijk, alleen een bouqetnaam kun je daar als marker gebruiken.

De enige manier om dit te blokkeren is om daar de "parental lock" op te zetten. Dat is het kinderslot zal ik maar zeggen.

Als je dan per ongeluk op dat bouqet zou klikken, vraagt hij om de pincode van het kinderslot. Een andere mogelijkheid is er niet op die plek.

Je kunt eventueel ook boeketten maken met de naam NEDERLANDS 19.2 en NEDERLANDS 23.5 zodat je meteen kunt zien op welke satelliet het zit en daar dan de betreffende zenders in zetten.

Dat maakt het misschien wat makkelijker en heb je die markers niet nodig.

Dat zijn de enige mogelijkheden. Dat met dat extra bouquet (evt. met pincode) om te verwijzen, of de graden van de satelliet in de naam erbij zetten.

 
Oke bedankt voor je heldere uitleg!

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan