Microsoft en Windows XP.

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.146
Waarderingsscore
568
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Ik moet zeggen dat ze bij Microsoft weer goed bezig zijn!

Een tijdje terug zijn ze gestopt met de ondersteuning van XP, en nu ook blijkbaar met het online activeren...

Ik weet niet hoe ver zich hun bemoeien met onze computers, maar ik vindt het wel erg ver gaan.

Ik ben over aan het gaan naar een nieuwe pc, en heb uit de oude pc mijn tweede harde schijf eruit gehaald waar al mijn muziek en dergelijke op stond.

Prompt krijg ik een melding bij het opstarten dat ik Windows opnieuw moet activeren omdat er aan de hardware iets veranderd is. Wat is dat nou voor flauwekul???

Ik dacht ach dat doen we dan maar, terwijl hij toch al jaren geleden geactiveerd is, maar nu blijkt dus ook dat online activeren niet meer mogelijk is.

Dus dan maar gratis naar het 0800 nummer gebeld, en daar een getallenreeks in moeten voeren met de telefoon ( 9 keer 6 nummers ) om daarna achtereenvolgens dezelfde getallenreeks weer terug in moeten vullen bij de pc, en ja hoor hij was weer geactiveerd, zucht.

Hoe wordt je gedwongen om een andere os te kopen?

Maar goed, dat doen we dan maar, we gaan over op Windows 8, ik ben benieuwd hoe dat werkt. :biggrin:

 
Een tijdje terug zijn ze gestopt met de ondersteuning van XP, en nu ook blijkbaar met het online activeren...
Nee ze zijn nog niet gestopt met de ondersteuning, die is verlengt tot 8 april 2014.

Overigens kun je dat heractiveren tegen gaan. Voordat je windows opnieuw installeert, ga dan naar \windows\system32 en copieer "wpa.dbl" en "wpabln" naar een usb stick ofzo.

Installeer nu je nieuwe windows. Als XP voor de eerste keer start na de herinstallatie, ga dan weer naar \windows\system32, delete de beide genoemde files.

Copieer dan de bestanden van je usb stick in de \windows\system32 directory en herstart je pc.

Klaar!:)

 
Tja, en dat moet je net allemaal maar weten. ;)

Thanks voor de tip!

 
Gisteren Windows 8 geïnstalleerd op de nieuwe pc, en tot nu toe moet ik zeggen dat het niet tegenvalt.

Het was wel even zoeken naar waar alles zit, want in veel dingen is de opbouw compleet veranderd...

Het enige wat voor mij niet hoeft zijn die zgn apps.

 
Er zijn er meer die er happy mee schijnen te zijn, ik kan er niet mee overweg.

Ik wil een gewone desktop en geen touch screen toestand app dingens.:biggrin:

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan