Waar zijn we geboren???

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.161
Waarderingsscore
574
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Ikke als Brabander, en daar ben ik best wel trots op!

We hebben ook ons eigen volkslied:

;)
Waar zijn jullie geboren, en wat is jullie volkslied?

 
Ik in Amsterdam, maar ons volkslied??, misschien "Bij ons in de Jordaan"? of "Aan de voet van die ouwe Wester"?, ik zou het niet weten.

 
Geboren in Rotterdam maar als kind van een jaar verhuisd naar Amersfoort waar ik nog steeds woon.

 
In Mestreech natuurlijk. Wij gebruiken dan ook niet het Limburgs volkslied maar het

.:biggrin:
En natuurlijk ook de stad van Benny Neyman die in 2005 relatief kort voor zijn dood, nog een schitterend optreden gaf.

 
Ik in Haarlem, maar getogen in de Zaanstreek.

Momenteel wonend in Voorthuizen na Almere een langere tijd voorzien te hebben met mijn aanwezigheid...

..die klap komen ze nooit meer te boven :biggrin:

 
Hahahaha, ben je Almere al weer uitgevlucht? LoL.:biggrin:

Voorthuizen... ja dat kennen we nog wel, daar hielden we vlakbij in Stroe vroeger de Fun BBQ's.;)

Mooie omgeving!

 
De omgeving is hier zeker mooi! En nog niet te spreken over de rust in deze omgeving. :)

Almere is een aardige stad, maar het word kunstmatig "gezellig" gemaakt.

Misschien trek ik nog wat zuidelijker met de tijd :)

 
Ik ben geboren in Amersfoort maar naar 8 maanden verhuisd naar Voorburg, waar ik nogsteeds woon met veel

plezier. :)

 
Als brabander niet weten dat brabant de enige provincie is zonder officieel eigen volkslied. SCHANDE !!!!!

 
@Sjef

Je hebt helemaal gelijk Sjef. Een provincie zonder volkslied!

Vraag maar eens aan het “Trio de Twee pinten” of die er iets aankunnen doen!

 
Ik weet heus wel dat Brabant geen eigen volkslied heeft, maar degene van Guus waar ik het topic mee gestart ben, is voor mij 1 van de betere!

Ik heb er nog wel 1, maar dat is er eentje uit de streek hier:

 
Ik ben het wel met je eens dat dat 1 van de betere is. Ikzelf ben namelijk ook geboren en getogen brabander. Woon alleen achter in de hoek tegenwoordig.

 
Heeft Brabant geen volkslied??? Dat verbaast me enorm. En dat terwijl Brabant toch na Limburg de gezelligste provincie is, ook gastvrij en gezellig en met veel verenigingsleven. Had ik nooit gedacht en nooit geweten.

En ik heb nog wel een boel familie in Brabant wonen.

Zo leer je op je ouwe dag nog eens iets op een forum.:biggrin:

 
Maar dit is ook het leukste forum!

 
De waarheid mag gezegd worden! :)

 
Maar even ter info: Brabant heeft inderdaad géén eigen volkslied. :snif:

Daarom is het liedje wat ik hiervoor postte een beetje het lijflied van het Bloemencorso alhier, een ander hebben we ook wel, maar die stamt uit de jaren 80...

Maar nu zijn we onszelf weer aan het opmaken voor het jaarlijkse Bloemencorso

 
Laatst bewerkt door een moderator:



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan