Dreambox DM800 HD PVR clone en usals probleem

Maestro

Jr. Member
Lid sinds
9 sep 2012
Berichten
56
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
32
Ik heb een probleempje met de usals motor. Sinds kort krijg ik niets te zien op de badr4 satelliet. Hij draait naar de positie maar ik zie vervolgens helemaal niet niets (Arta, 1,2,3 en hot Bird zijn geen probleem). Ik hoorde van satelliet verkoper dat ik wat moest draaien met usals. Toen badr4 nog werkte draaide ik handmatig en had ik de positie opgeslagen op 1. Kan het zijn dat ik een verkeerde satelliet positie heb opgeslagen?

 
Toen badr4 nog werkte draaide ik handmatig en had ik de positie opgeslagen op 1
Het kan zijn dat je hem dan iets fout hebt opgeslagen, kan ook zijn dat hij iets verschoven is.

Het verbaast me ook enigszins dat de schotel nog draait. Want vaak als er met Usals gewerkt wordt en er posities worden opgeslagen, willen bepaalde motors nog wel eens kuren hebben.

Ik zou daarom de opgeslagen positie eens verwijderen en zien of de motor dan wel fatsoenlijk naar de Badr draait, want nu draait hij naar de opgeslagen positie.

Heb je dan nog geen beeld kun je altijd nog handmatig een beetje bijdraaien en daarna opnieuw vast zetten.

 
ik heb via menu > instellingen> zenders zoeken> rotorinstellingen> Afstemmen en focussen op de gele knop calibreren gedrukt. Toen kreeg ik een waarschuwing dat alle posities verloren zouden gaan heb ik op ja gedrukt. Alleen is het probleem nog niet verholpen. Astra 1,2,3 en hotbird worden goed ontvangen behalve BADR4 (26e). Je vertelde me bij draaien? hoe doe ik dat ik ben namelijk goed in programmeren maar ik heb nog nooit een schotel uitgericht/afgesteld. Zijn er hier handleidingen voor ?

 
Oh daar moet ik even denken, bij Enigma1 was dat veel eenvoudiger.

Beetje west of oost draaien kan in Enigma2 bijv. Openpli in het rotor menu, daar kun je nog iets finetunen door draai oost of west te doen. Helaas ben ik vergeten op te letten of je daar dan ook weer posities kon opslaan.

Zou het helpen dat hij misschien automatisch weer goed draait als je een andere (nieuwere) zenderlijst in de ontvanger plaatst?

 
Ja je hebt het over Badr ik vermoed dat die flink zwakker is geworden eerst kreeg ik nog een 40-50 zenders op Badr4 nu nog maar 2 of 3.

Eerst kregen we Badr 4 en 5 voor 5 is de 6 teruggekomen en die is niet te ontvangen hier en de 4 is flink zwakker geworden.

 
Moet het even corrigeren gisteren weer eens getest met de ene ontvanger heb ik maar twee tv zenders op de Badr met de andere gewoon een dikke 40 tv kanalen.

Dus toch ook behoorlijk verschil in de tuners van de diverse ontvangers.

En hier heb ik een 88 cm Triax schotel.

 
Ik heb een 1m draaibare Triax. Voor zover mij bekend zitten Badr 5 en 6 ook op diezelfde positie en ik kan mijn ontvanger niet apart instellen voor alleen Badr 4.

Op de positie 26 oost vond mijn ontvanger zojuist 41 kanalen, maar dat zal dan wel voor alle 3 deze satellieten zijn.

 
Tuurlijk kun je die instellen voor alleen Badr4 gewoon de transponders deleten van Badr5 en 6 die andere beams hebben en hier toch niet te ontvangen zijn.

Maar BT het klopt wel je kunt je kunt nog ongeveer een 40 zenders ontvangen momenteel en dat zijn er veel meer geweest.

 
Met instellen bedoelde ik echt een keuze maken. Als je transponders delete, dan ben je ze kwijt totdat je ze terug zet. Maar op die manier kan het uiteraard wel.

Wat is er eigenlijk zo interessant aan die Badr? Ik zie daar veel nieuws over, ook hier op Fun, en heb eigenlijk alleen vannacht eens een scan gedaan om te zien of ik er net zoveel op kreeg als jullie.

Het was me daarom ook niet bekend dat er voorheen veel meer op zat.

 
Wat er interessant aan is de Badr voor mij momenteel niets meer maar de topicstarter kijkt ook naar Nilesat en zal dus de taal wel kunnen verstaan.

Maar in het verleden waren daar de MBC kanalen ongecodeerd te zien dat zijn gewoon Amerikaanse film en series en de Rotana muziek kanalen maar dat is allemaal niet meer te ontvangen.

Als je die wilt zien moet je nu uitwijken naar Nilesat.

 
Aha, weten we dat ook weer. Bedankt voor de info!(Y)

 
@aart je kan nog steeds op de badr4 naar alle MBC kanalen kijken ongecodeerd en daar worden nog steeds veel series en films op uitgezonden. Ik keek net op kingofsat en zag dat deze zenders nu ook in HD worden aangeboden! de tuner van een dm800 clone is zeker te zwak om een goed signaal te kunnen ontvangen? de monteur haalde vorige keer max 34% en als hij meer signaalsterkte wou dan ging hotbird ineens haperen. Dit had ik nog nooit meegemaakt met mijn oude strong receiver. Maar ik las ook dat je badr5 kon ontvangen hetzij er maar 3 zenders op zitten maar wel in HD.

@bt en @aart hoeveel % signaal is er mogelijk met een rotor en een clone hd dreambox? (in het verleden haalde ik op MBC 11919 H 54%!)

 
Op 11919 H 27500 krijg ik helemaal geen signaal meer ja ik wist dat de MBC kanalen nog op de Badr zaten maar helaas misschien met een schotel van 3-4 meter.

Daarom gaf ik ook aan dat het signaal behoorlijk zwakker is geworden op de Badr.

Ja proberen kun je maar die 54% zal wel niet meer lukken.

 
Ik heb me laten overtuigen dat de badr4 in vergelijking met nilesat minder te bieden heeft. Dus die badr4 laat ik maar voor wat het is:)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan