Password DM800 gereset en toen

JonnQ

New Member
Lid sinds
5 okt 2010
Berichten
10
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
60
Goeden avond,

Ik heb een vraagje: ik had problemen met m'n DM800, hij bleef in een loop hangen waar ik hem niet meer uit kreeg en heb hem naar de satboer gebracht. Die heeft er een nieuwe booloader ingezet (Open PLI). Nu wil ik via Dreamedit een nieuwe satlijst er in zetten en krijg met geen mogelijkheid dit voor elkaar. Nu heb ik met Tux Com het wachtwoord proberen te resetten, zoals door Black Tiger beschreven is en staat in de handleidingen. Ik heb het eea verwijderd tot dit overbleef =>root::0:0:root:/home/root:/bin/sh

Daarna opgeslagen en de DM opnieuw opgestart en proberen te benaderen met Dreamboxedit en krijgen het volgende :

Kan niet inloggen op de Dreambox. Controleer usernaam en password.

Disconnecting. Disconnected.

Wie kan en wil me helpen dit op te lossen ?

Alvast bedankt

JonnQ:)

 
Gewoon de rest van de handleiding volgen:

Herstart evt. je Dreambox, daarna kun je de Dreambox weer bereiken via gebruikersnaam root en zonder wachtwoord. Dus evt. op enter duwen als je via telnet inlogt.
Misschien had ik het iets duidelijker moeten vermelden, zal de handleiding aanpassen.

Je maakt dus weer verbinding met je Dreambox via Telnet. Dan maak je opnieuw het standaard wachtwoord aan.

Mocht je niet weten hoe dat moet, als volgt, geef het volgende commando en druk erna op de enter toets:

Code:
passwd
dan krijg je een melding om je wachtwoord voor root in te voeren, type dan

Code:
dreambox
(kleine letters) daarna krijg je het verzoek dat nogmaals te herhalen, kan ook zijn dat er bij staat dat het geen veilig wachtwoord is, gewoon negeren en nogmaals dreambox intoetsen. Daarna weer op enter drukken en het systeem zal je aangeven dat je wachtwoord gewijzigd is.

Nu kun je ook via DreamboxEdit met gebruikersnaam root en wachtwoord dreambox de Dreambox weer benaderen.

 
Black Tiger

Ga het vanavond proberen! Ik neem aan via DCC en dan Telnet ? De rest wijst zich zelf ?

Ik laat het weten,

JonnQ

 
Je kunt het met DCC en dan via Telnet proberen, kans is dan wel dat DCC ook weer het wachtwoord gaat gebruiken.

Je kunt ook gewoon een command prompt openen op de pc.

Onder XP gaat dat via start->uitvoeren en dan CMD intypen en op ok klikken.

Vista/7 is dat via start -> programma's -> bureau accesoirs -> en dan met de rechter muisknop op command prompt klikken en kiezen voor "als administrator uitvoeren".

Daarna kun je het telnet commando geven.

Het kan zijn dat je in Vista/7 daar nog wat extra's voor installeren moet.

DCC lijkt dus het eenvoudigst, maar dan moet je in eerste instantie het wachtwoord daar in de configuratie even weghalen of in het terminal venster wat je te zien krijgt, nog eens op enter drukken als er een foutmelding komt vanwege het wachtwoord.

Dat gaat je geheid wel lukken, anders hoor ik het graag.

P.s. ik heb de handleiding iets aangepast, dan krijg je ook te zien welke informatie de Dreambox geeft bij een wachtwoord wijziging. Het wijst zich inderdaad vanzelf.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan