Rotor leed

Fenderplayer

New Member
Lid sinds
12 jul 2013
Berichten
4
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
38
Hallo satelliet fanaten,

Allereerst zal ik mij voorstellen, ik ben fenderplayer 27 jaar en woonachtig in overijssel. Ben al een poosje enthousiast over schotels en de techniek hierachter. Met name het fenomeen dreambox heeft mij doen besluiten om toch een set aan te schaffen. Dus na een beetje heb ik een visiosat hd schotel aangeschaft compleet powertech2100gsa(??) rotor en een nieuwe immi dreambox 800 hd. Maar nu ben ik al bijna 2 weken lang elke dag laddertje op en af maar krijg het niet voor elkaar. Kan Astra 1&3 redelijk ontvangen zij het niet met veel storingen op de hd kanalen (canaaldigitaal). Heb alles al geprobeerd met USALS en ook zonder USALS. Is er iemand die deze noob op weg kan en wil helpen. Ik zal vast iets fout.... Maar de vraag is wat.

Bvd,

Fenderplayer

 
Eerst welkom op het board.

Niet zo lang geleden een bericht gemaakt met 3 handleidingen hoe een schotel af te stellen die vind je hier en ja uitrichten op de sat die het dichts bij je longitude staat dus Astra4A/Sirius op 4.8 oost.

En je Dreambox instellen op rotor eenvoudig en alleen je longitude en latitude opgeven.

Een goeie meter is vaak wel een vereiste.

 
Hallo Aart,

Bedankt voor je reactie met de links, deze eens doorgestudeerd een en ander berekend en vervolgens weer de hele middag op de ladder doorgebracht. Resultaat.... Astra 1&3 met volle bak ontvangst (op usals) en de rest slaat er niet op. Kan met finetunen aardig in de buurt komen van meerdere satellieten, maar op een of manier gebruikt hij mijn opgeslagen instellingen niet. Dus conclussie usals is a b#tch, wie o wie kan mij hier mee helpen??? Naar mijn mening klopt de positie van schotel/motor wel aardig.

Bvd,

 
Naar Astra4A/Sirus laten draaien en daar uitrichten daarna als dat goed is draait hij naar alle sats.

Hoe staat de evaluatie van de schotel een vaste schotel als je signaal hebt op Astra en Hotbird en Astra3 staat dan op 29 graden, bij mijn draaibare schotel staat het op 22 graden.

Dus laat je motor naar Astra4A op 4.8 oost draaien als je geen signaal krijgt moet de schotelevaluatie naar beneden bijstellen dus bewegen tot je signaal krijgt.

Zet er dan op je Dreambox een FTA transponder voor op Astra4A en welke dat zijn kun je op onderstaande link vinden,zoals 11766 H 27500.

Begin bij het begin volg de link op de site van "thuiswater".

http://nl.kingofsat.net/pos-4.8E.php

 
@Aart... mag ik zo vrij zijn om een kleine correctie te geven op je uitleg.

Er zijn een paar factoren waar de poster rekening mee moet houden.

1 Paal waar de motor op hangt moet absoluut waterpas staan, anders kan je uitrichten tot je een ons weegt.

2 inderdaad de elevatie van de schotel moet 22 graden zijn of tussen de 22 en 23 graden ( is bij mij het geval.)

De elevatie van de motor op 52 graden.

Wat jij bedoelt met draaien naar sirius en daarop uitrichten klopt in zoverre.

als je hem zo afstelt en usals gebruikt moet het goed gaan.

De motor moet op de 0 positie staan, en dan moet de schotel met motor en al naar de sirius op 4.8 gedraaid worden, heb je daar goed signaal dan kan je met beleid het hele zaakje vastdraaien.

Hierna zou je alle satellieten moeten kunnen ontvangen van 30 west tot 42 oost minimaal bij onbeperkt zicht .

Richt je hem namelijk uit door de schotel eerst naar 4,8 te draaien en dan uit te richten , dan hou je namelijk een afwijking van 4,8 graden.

Hopelijk heeft de poster hier iets aan.

Groet,

Wing

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Uiteraard mag je zo vrij zijn zelf vind ik de uitleg van "thuiswater" op zijn site eigenlijk wel prima.

Maar alle beetjes helpen en als het uiteindelijk lukt heb je er jaren veel plezier van.

 
Beste mensen bedankt voor de reacties.

Ik heb de instructies van thuiswater gevolgd.Echter als ik mijn motor naar NUL laat draaien en zo het zwikkie uit richt Astra 4.8 is er niks aan de hand en dit wil prima. Maar zodra ik aan mijn ontvanger vraag om 4.8 te scannen, dan is hij vriendelijk om de motor 4.8 graden te laten. Waardoor ik dus Astra weer kwijt ben. Ik kan nu op dit moment 9 satellieten scannen (nog steeds geen hotbird), maar krijg echter maar van 2 satellieten zenders (astra 1&3):sad:. Suggesties anyone??? Of is er wellicht iemand die in de buurt van mij woont, en eens zou willen kijken???

Bvd,

 
Tja Fenderplayer,

Ik zou je best willen helpen, maar Den Haag Hardenberg is een aardig eindje rijden.

Mocht je hulp nodig hebben geef maar een seintje dan zorg ik dat je in contact met me kunt komen.

Gr,

Wing

 
Motor resetten , op nul laten lopen en in het Usals menu lat 52.5 en lon 6.6 invullen .

Alle satellieten op Usals instellen en Sirius 4.8º E kiezen , de motor draait nu een stukje (6.6 minus 4.8º) hier nu naar het sterkste signaal op Sirius zoeken door de motor met de hand op de paal te verdraaien .

Zo zou het goed moeten gaan .

Nijmegen is helaas ook te ver weg .

 
Beste Iedereen.

Na beetje een beetje stoeien Met de ontvanger en mij helemaal scheel gekeken te hebben op kingofsat kan ik nu tussen 0.8 west en 45.0 oost 13 satellieten ontvangen. Durf te wedden dat ik met een recentere frequentie lijst nog meer kan ontvangen. Bij deze wil ik Iedereen bedanken voor het meedenken.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan