Communicatie???

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.147
Waarderingsscore
568
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Tja, ik weet het niet meer...

Ik maak het dagelijks mee op mijn werk, maar ook afgelopen week schrik ik toch ook ergens van!

Ik werk op een redelijk groot bedrijf, ongeveer 10:000 werknemers, en we hebben weer een nieuw project sinds kort, Winning together of beter gezegd, Water for life.

Erg mooi dat zo'n groot bedrijf zich daarvoor inzet, en wij doen daar graag aan mee.

Maar afgelopen vrijdag hadden wij daar een meeting van met al de werknemers bij ons in Zundert, en zouden een presentatie krijgen de brandweerkazerne hoe belangrijk water is met de betrekking van het reden van mensenlevens, wij hebben hier voldoende water tot onze beschikking, maar landen als Afrika?

Tijdens die presentatie wordt ons ook een videopresentatie getoond, hoe belangrijk het is om optijd op een brand of ongeval te zijn, en hier hanteren ze een respons van 6 minuten.

Maar ik had er dus een paar vragen bij want er zijn momenten bij dat dit niet uitkomt.

Hier in onze wijk zijn de straten gebouwd in ringen en hofjes, maar de hofjes lopen allemaal dood, dus stel dat de uitgang geblokkeerd is???

Dit was dus een paar weken terug hier het geval, in de hof was brand, men was daar achterin, en voor in de straat ging het nadien ook fout, de brandweer moest na het blussen meer dan een uur wachten tot dat men eruit kon, ambulance en politie plus zeker 50 kijkers incl. auto's stonden in de weg.

Men zei dat men dan gewoon de volgende post inschakelt.

Maar waar ik nu naartoe wil: Bij ons in de wijk hangen er sinds kort in de brandgangen poorten om eventueel crimineel gedrag in te dammen, want men loopt tegen een gesloten poort aan, dus kan niet weg.

Ik vroeg dus: weten jullie van die poorten af? Nee was het antwoord, hangen die er dan? Ja zei ik, dus hebben ook geen sleutel??? Nee was het antwoord, maar toch erg bedankt voor deze opmerking...

Fijn dat een gemeente met hun vrijwillige brandweer communiceert over veranderingen als deze.

 
Ik werk op een redelijk groot bedrijf' date=' ongeveer 10:000 werknemers, en we hebben weer een nieuw project sinds kort, Winning together of beter gezegd, Water for life.[/quote']
Hoi Freggel, je weet met deze instanties nooit hoeveel procent van je geld daar werkelijk aan komt.

In je link van Water for life wordt gerefereerd naar Kenya; wat je dan beter kunt doen is specifiek het land Kenya noemen bij mededelingen op je Internetbankieren (of op je overschrijvingskaart).

Het Rode kruis heeft een rekeningnummer waarop je specifiek kunt vermelden waar je geld heen gaat.

Dat rekeningnummer is 881

Bij mededelingen tik je het land.

Dus bv als je nòg specifieker je geld ergens heen wilt laten gaan (bv het vluchtelingenkamp Dadaab in Kenya, tik je in het eerste vakje van mededelingen "Kenya", en in het vakje daaronder tik je "Vluchtelingenkamp Dadaab"
 
Het is ook niet apart dat communicatie tussen Gemeente en al dan niet vrijwillige brandweer niet al te best is. Dat komt helaas bij meer Gemeente's voor en dus ook bij de korpsen die niet vrijwillig zijn.

Gelukkig zijn er ook plaatsen waar het wel goed gaat en de Gemeente zowel de vaste alsook de vrijwillige brandweer goed met elkaar communiceert en ook de brandweercorpsen onderling.

En zo hoort het ook!

 
Tja we hebben hier in onze wijk een wijkraad die om de zoveel tijd met de wijkagent en thuisvester aan tafel gaat met omwonenden om de problemen in de wijk te bespreken.

Ik denk dat ik daar als ik tijd heb tussen de ploegendiensten door toch eens wat vaker naartoe ga .

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan