Clarke Tech ET 9000 speelt bestanden niet af

eddy2012

New Member
Lid sinds
23 sep 2012
Berichten
49
Waarderingsscore
0
Punten
6
Leeftijd
67
Locatie
Abcoude
Hallo geachte forumleden,

Ik heb 2 et 9000 boxen staan nu is de 1e box wel werkend maar hij wil de

niet *.TS bestanden zoals *.mp4 of *.mkv etc. niet meer afspelen, deed dat voorheen wel, maar na een update van pli doet hij alleen de *.TS bestanden

afspelen, de andere (2e box niet ge-update) box speelt wel alles af

(als iets het goed doet waarom zou je dan updaten ?) en dan doe je het toch

weer

ik krijg nu de mededeling van Pli "we are realy sorry your box encountered a software problem" etc

de boxen zijn denk ik het zelfde

een exacte kopie van box 2 terug installeren op box 1

kan ik nu de systeembestanden via het netwerk van de goede 2e box, overzetten naar de 1e box, of kan ik de box beter opnieuw flashen

of is er zoiets als een schone installatie zoals bij een pc

of zijn er nog andere oplossingen, zoals het repareren van de media player

heeft iemand hier ervaring mee

groeten

Eddy

 
Je kunt ook een nieuwe nachtelijke update doen. Vaak als er iets mis is, hetgeen wel eens gebeurt met de mediaspeler, wordt het vaak de volgende nacht al weer gefixed.

Als je hetzelfde er op wilt zetten als op je andere 9000, dan zou ik gebruik maken van de backup funktie die er in zit.

Daarmee moet je als het goed is je complete image incl. alles op een usb stick kunnen zetten. Daarmee zou je dan je andere box weer kunnen flashen en zijn ze precies gelijk.

Tenminste zo heb ik dat begrepen.

 
Hallo B.T.

De ontvanger is na die keer al diverse malen ge-update maar tot nu toe

geen verandering

ik zit zelf net te denken dat de HDD misschien te vol is, of dat de schijf misschien te veel gefragmenteerd is ( 1.5 TB) ik gebruik hem ook als

Media player met andere type bestanden zoals mp3 mp4 MKV Divx etc

bij de DVR opname is de laatste tijd aan het begin een hapering van enkele

seconden te zien, de hdd moet eerst gaan draaien dan moet er e.e.a gechecked worden voordat er op de hdd geschreven kan worden

die haperingen waren er in het begin, toen de hdd nog leeg was niet

als ik ga updaten/overzetten van box2 via de USB, kan ik dat misschien beter met een andere HDD doen om te voorkomen dat deze hdd gewist wordt

Kan ook nog alleen de hdd omruilen, hdd box 1 naar box 2 en omgekeerd

kortom wel weer wat werk te doen, en vooral even nadenken voordat het

puinhoop wordt

groeten,

Eddy

 
Tja, goede vraag. Zou kunnen dat de schijf te vol is, ik weet niet wat er nog over is.

Fragmentatie lijkt me van niet, want het is Linux en daar heb je vrijwel een fragmentatie.

Lijkt me we verstandig om eens met een andere HDD te proberen. Voor de zekerheid die ene er uit halen. Het zou ook nog kunnen dat die aan het nalaten is. Alhoewel dat wel wat vroeg zou zijn want 1,5 TB schijven zijn relatief nieuw. Daarmee bedoel ik dat die geen 5 of 6 jaar oud zal zijn, toch?

Alhoewel warmte wel voor hogere slijtage kan zorgen en die ET9000 zijn nu niet bepaald

ontvangers die lekker koel zijn, zeker niet met een HDD er in, daarom heb ik die van mij al extern in een usb docking geplaatst.

Maar misschien heb jij er een ventilatortje ingebouwd ofzo.

Succes alvast in elk geval. Ben benieuwd naar de ervaringen als je klaar bent met de werkzaamheden.

 
Hallo, Black Tiger,

Bedankt voor je reactie,

ik kon in de tweede box alleen een mogelijkheid vinden om instellingen te

backup-en, een volledige software backup zal wel lukken met een of andere

plugin ofzo

ik heb er nu de laatste versie van pli 3.0 (via de USB) opgezet (de 4.0 is ook al uit)

daarna deed de mediaplayer het gelukkig weer

over de 4.0 versie moet ik eerst maar eens afwachten hoe de reacties daarop zijn

toen ik 2.1 nog had deed het netwerk het nog prima nu werkt het alleen met vlagen

en altijd maar 1 box tegelijk

hoe heb jij nu die hdd aan gesloten, heb je de interne-sata verlengt of zo

ik heb wel eens gehoord dat je op de sata poort ook een hub kan zetten

maar ik weet niet of deze sata-poort van de box er voor geschikt is

(een hub net ziets als bij usb)

ik was ook al zoiets van plan om een schijf buiten de box te laten

de haperingen in opnames, ben ik denk ik ook kwijt hij zat toch wel te vol

of ik had er een kleinere hdd in moeten zetten, de schijf is 3 jaar

in de 2e box heb ik inderdaad een ventilatortje gezet werkt wel, maar geeft een licht

geluid ook op standby

groeten,

Eddy

 
Laatst bewerkt door een moderator:
hoe heb jij nu die hdd aan gesloten, heb je de interne-sata verlengt of zo
Nee ik heb gewoon een usb docking station gebruikt verglijkbaar met deze en die dus op de usb aansluiting van de ET9000 gehangen.

Werkt perfekt moet ik zeggen.

Dus geen kabels verlengen, gewoon dat kastje ernaast, harddisk er in en klaar. Verleden week nog een tweede gekocht, voor 26,95 incl. verzendkosten en dat is eentje met usb 3.0.

De apparaten kunnen zowel 3.5" alsook 2.5" (laptop) harddisks aan.

Openpli 4.0 wacht ik nog mee, ik heb zelf net pas een paar weken de 3.0 er op zitten. En ik ben niet zo'n enorme vernieuwer. Als iets erg goed werkt, dan laat ik het meestal ook zo draaien of het moet zijn dat ik echt iets nodig heb wat alleen in een nieuwe versie te krijgen is.

Last met netwerk heb ik met de Openpli 3.0 nog niet gehad.

In elk geval fijn te horen dat de player het nu wel weer doet.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan