Verbinding maken met internet

dm800hdpvr

New Member
Lid sinds
29 aug 2013
Berichten
11
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
38
Hallo beste forumleden,

Ik heb me vandaag aangemeld op dit forum, omdat ik me een probleem op de hals heb gehaald dat ik niet aankan, ik heb namelijk een dreambox gehaald.

Ik heb een paar weken geleden een DM800 HD PVR gehaald (kloon), omdat ik vind dat ik te weinig krijg voor wat ik betalen moet aan een ziggo, tele2 etc.

Nu heeft een vriend van mij deze alvast voorgeprogrammeerd zeg maar, hij had al wat zenders geinstalleerd etc. Ik ontvang nu ook gewoon de vrije zenders die je met een schotel ontvangt.

Ik begreep van hem dat wanneer ik een abbo erop wilde zetten ik verbinding moest hebben met het internet. Ook legde hij mij uit dat ik het programma Dreamboxedit moest downloaden.

Ik ben nu al weken aan het lezen op allerlei fora, maar ik ben eerlijk gezegd niet veel wijzer geworden.

Om te beginnen kan iemand mij uitleggen hoe ik verbinding moet maken tussen mijn dreambox en het internet??

Alvast bedankt en de groeten uit het zuiden des lands.

 
Eerst welkom op het forum.

Om er een abo op te zetten hoef je geen internet te hebben wel een smartkaart van de satelliet provider dat is CanalDigitaal.

Om verbinding te maken met het internet moet je de Dreambox verbinden met je router door middel van een cat kabel aan je router de stekker er in en de andere kant van de kabel in de Dreambox.

In het menu van de Dreambox kun je dan controleren of je verbinding hebt.

Maar als je al weken aan het lezen bent vrees ik dat een Dreambox te hoog gegrepen is beter dat iemand je dan op weg helpt door het je te laten zien hoe het moet dus bij je thuis, heb je geen kennis met verstand van een Dreambox die je persoonlijk even op weg kan helpen.

 
Hallo Aart,

Bedankt voor je reactie.

Ik heb zo een kabel liggen, heb tevens ook een draadloos wifi apparaatje, ik weet niet of de dreambox dat ook pakt? Ik zal morgen eens kijken.

Want ik probeer ook via Dreamboxedit een zenderlijst te verzenden naar de dreambox, maar ook dit wil niet lukken, dus ik dacht misschien komt dit omdat er geen (goede) verbinding is met het internet.

Nee, er is helaas niemand in de buurt die mij op weg kan helpen, dat zou inderdaad het makkelijkst zijn, zodat ik het snel kan oppikken.

Hierbij wil ik dan gelijk een oproep: Iemand in de buurt van Breda, Den Bosch, Tilburg die eventueel tegen een kleine vergoeding tijd vrij kan maken om mij op weg te helpen???

 
Hallo DM800hdpvr, allereerst welkom op Satellite Fun.

Je kunt bij ons in de downloadsectie een zenderlijst downloaden. Deze kan men echter niet met DreamboxEdit gebruiken, wel met Dreamset, deze kun je ook uit onze downloadsectie halen.

We hebben ook een handleidingen sectie (klik) alwaar veel informatie te vinden is, zoals ook hoe je een zenderlijst met Dreamboxedit (klik) op je Dreambox kunt zetten. Dreamset werkt niet zo heel veel anders overigens.

Belangrijk is wel dat je Dreambox "zichtbaar" is op je netwerk.

En daarvoor moet je natuurlijk het ip van de Dreambox weten.

Misschien is er wel iemand bereid je te helpen, we hebben wel een paar leden die in Brabant wonen.

Let wel even op, een "abo via internet" is externe cardsharing en dat is illegaal, vandaar dat dit op het forum niet besproken mag worden.;)

 
Hallo BT,

Ik heb dreamboxedit opnieuw gedownload en een nieuwe zenderlijst gedownload.

Vervolgens heb ik de stappen gevolgd zoals je ze beschreven hebt in de handleiding zenderlijst verzenden.

Als ik bij de stap kom dat ik op verzend lijst/gegevens naar dreambox en dus ook erop klik, krijg ik de melding: could not connect to dreambox check ip adress netwerksettings and status of dreambox.

Hierop heb ik het volgende gedaan, naar menu in mn dreambox --> instellingen --> systeem --> netwerk --> adapterinstellingen (gebruik interface: ja, DHCP: nee en vervolgens ip adres, netmask etc. handmatig ingevuld.) en ok geklikt.

Als ik dan naar netwerktest ga en de test start, krijg ik het volgende resultaat. Lan Adapter : Lan verbinding, Lokaal netwerk: verbonden, DHCP: gedeactiveerd, IPadres: onbevestigd, nameserver: onbevestigd.

Als ik nogmaals probeer om de lijst te verzenden naar de dreambox, krijg ik de melding: Telnetstatus connecting to 192... Telnetstatus connected Telnetstatus disconnected could not connect to dreambox.....

 
Box even helemaal opnieuw opstarten, netwerk activeren. Gebruik je een firewall? Anders deze even uitzetten.

B.

 
Ja laten we eens vooraan beginnen de netwerkkabel zit aan je modem/router of zit er nog meer tussen?

En welk modem of router is het die de IP nummers uitdeelt dus merk en type?

Waarom haal je hem van DHCP af kreeg hij geen IP nummer of iets anders het handmatig instellen heeft niet veel geholpen je hebt nu geen verbinding.

En ja dan kun je niets naar je Dreambox zenden je moet eerst de verbinding herstellen.

 
Klopt Aart, eerst netwerkverbinding herstellen. Als dat gebeurd is en je gaat aan de slag met dreamboxedit ofzo en je gebruikt een firewall deze even uitzetten, dit wil de boosdoender nogal eens zijn.

B.

 
Je kunt ook DHCP wel gebruiken, alleen moet je dan steeds kijken welk ip je Dreambox heeft.

Maar dan weet je wel zeker dat de instellingen correct zijn.

Anders inderdaad de tips van de andere schrijvers uitproberen.

 
Ik heb de firewall uitgezet en opnieuw geprobeerd, maar helaas.

Ik heb internet bij Tele2 en tussen de modem en de dreambox zit niks, ik plug de kabel in de modem en in de dreambox.

Het merk van de modem is Davolink en het type is DV-2020.

ps: Hoe kom ik erachter wat het ipadres van mijn DB is?

 
Nou even gekeken naar je modem dat heeft IP nummer 192.168.1.1 dus je Dreambox moet een nummer in dezelfde range krijgen.

Zou het eerst weer proberen met DHCP aan en dan kijken of hij een IP nummer krijgt van je modem.

Dus naar menu instellingen dan moet netwerk daar ergens staan dan zet je DHCP aan en start je box even overnieuw op daarna kijk je bij netwerkinstellingen of en zo ja welk nummer hij heeft gekregen.

Dus het kan zijn bijvoorbeeld 192.168.1.21 of iets anders als het maar in dezelfde range komt dan weet je je ip nummer en kun je verder met proberen er een zenderlijst in te krijgen.

 
Ik heb internet bij Tele2
Ik ken die Davolink dingen van Tele2, volgens mij zijn LAN poort 1 en 2 ofwel poort 3 en 4 gereserveerd. Vroeger was het poort 1 en 2 die niet te gebruiken waren.

Probeer de Dreambox eens in poort 3 of 4 te duwen van dat modem. Werkt het daar niet op, probeer dan poort 1 of 2.

Als je de instellingen op automatisch zet en je gaat nadien weer kijken bij de netwerkinstellingen, moet je daar het ip adres kunnen zien.

 
Ten eerste SUPER bedankt voor jullie hulp!!

Ik heb alle wijzigingen doorgevoerd, maar hij wilde het niet doen :headbang:

Ik had net een hele lap tekst getypt om de situatie weer uit te leggen, waarop ik dacht ik probeer het nog een keer en hopla hij doet het :).

Stap 1 is gezet in de wereld van de dreambox hahaha.

Heren duizend en één maal dank!!!

Wat betreft de modem, hij pakt hem alleen op Lan 1 en 2.

Lan 3 en 4 zijn de gereserveerde dan nu, denk ik BT.

 
Ah kijk, mooi dat het plots dan wel werkt, soms kan het effe duren.:)

Bedankt voor de terugkoppeling v.w.b. poort 1 en 2, dan zal dat inderdaad gewisseld zijn. Verbaast me ook niets want hele hordes mensen kwamen met dat soort vragen omdat ze normaliter poort 1 en 2 gebruikten terwijl alleen poort 3 en 4 bruikbaar was. Dat was geen logische keuze van Tele2 dus goed dat het verandert is.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan