Welke Speaker set? Advies graag.

badkarma

New Member
Lid sinds
20 mei 2013
Berichten
7
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
47
Ik heb een Amiko Alien 2 aangesloten op een Sanyo HD beamer, prachtig beeld, alleen het geluid is erg primitief. Ik heb een goedkoop 2.1 speaker setje opgehangen (rode en witte tulp) , twee speakers hangen naast de beamer dus geluid komt vanachter. De PC sound zit er ook op aangesloten met een splitter en geeft direct geluid verlies als pc en receiver allebei aanstaan. Verre van ideaal dus.

Nu zoek ik een nieuwe set tot 200 euro, maar heb geen idee welke. De receiver heeft een spdif uitgang , dus die wil ik benutten en het liefst wil ik mn pc er ook op aansluiten zonder dat ik stekkers hoef te wisselen.

Ik heb ooit een 5.1 setje gehad van creative (voor pc) maar ik moest de kabels verlengen om de satelliet speakers te kunnen plaatsen maar dat gaf zoveel geluidsverlies vanwege de verlengkabels dat t een grote miskleun is geworden.

Wat kan ik t beste aanschaffen om dik geluid te krijgen?

 
Laatst bewerkt door een moderator:
logitech Z 5450 of nieuwere type draadloos

googel effe voor 2é hands enz het draadloze model

deze heb ik zelf op mijn dreambox aangesloten met SPDIF aansluiting, een heel prachtig geluid,wil geen andere meer hebben

 
http://content.hwigroup.net/images/old/news/logitech-z-5450_digital.jpg[/img]

Digitale audio aansluiten

De pc beschikt mogelijk over twee digitale audio-uitgangen (SPDIF), coaxiaal en optisch. U kunt ofwel de coaxiale of de optische digitale audiokabel aansluiten, afhankelijk van uw systeem. Als u beide kabels hebt, sluit u er slechts één aan. Sluit geen analoge multikanaals luidsprekers aan als u de digitale uitgang gebruikt. Gebruik analoge audio-connectors of digitale audio-connectors, maar gebruik ze niet samen.

Steek de optische kabels recht in de aansluitingen totdat ze vast klikken. Buig optische kabels niet en bind ze niet samen.

1 - Digitale audio-ingang (coaxiaal en optisch)

2 - Kies er één

3 - Digitale audio-uitgang (coaxiaal en optisch)

Digitale audio van uw pc op een AV-receiver aansluiten

Sommige AV-receivers kunnen 7.1-audio genereren met 5.1-kanalen (upmix). Voor een digitale thuisbioscoopinstallatie is een digitale ingang op een AV-receiver vereist. Raadpleeg de productdocumentatie van uw AV-receiver.

Digitale audio van uw pc op een AV-receiver aansluiten:

Sluit de digitale uitgangsconnector aan de achterkant van uw pc aan op de digitale ingang (SPDIF) van uw AV-receiver of digitale audiosysteem. Gebruik slechts één digitale audio-uitgangsconnector tegelijk.

Selecteer de ingang van de AV-receiver.

Gebruik de AV-receiver om het volume aan te passen.

Aansluiten van digitale versterkte luidsprekers

U kunt een digitaal audiosysteem met twee luidsprekers voor, twee surround-luidsprekers, twee surround-luidsprekers achter, een centerluidsprekers en een subwoofer op uw pc installeren. Voor de installatie is een digitale ingang op een versterkte luidspreker vereist.

Aansluiten van de zeskanaals (5.1-luidspreker) digitale uitgang op de digitale ingang van een versterkte luidspreker:

Sluit een digitale coaxiale of optische audiokabel aan op de digitale audio-uitgangsconnector aan de achterkant van de pc.

Sluit de digitale coaxiale of optische audiokabel aan op de luidsprekers.

Sluit het luidsprekersysteem op het lichtnet aan. Raadpleeg de documentatie van de luidsprekersysteem.

Zet het luidsprekersysteem aan.

OPMERKING:Zowel de luidsprekerinstellingen van Media Center als de dvd-audio-instellingen moeten worden aangepast voor de juiste audio-instellingen. Noteer de gekozen luidsprekerconfiguratie voor latere stappen bij het instellen van de software.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Koop Gewoon een AVR RECEIVER van OKYO ,  Met merk  TEUFEL Luidsprekers.

met HD aansluitingen  , er zitten  2 SPDIF en 2 COXIL  uitgang voor het geluid.

Dan moet je de SAT ontvanger of C ontvanger in menu gaan , naar audio  ,

dan zie je  AC3 staan, en daar moet je hem op zetten.

meestal op elke zenders, die in HD zijn , zit het standaard erin.

maar ook enkele zenders .  hebben het niet aangepast.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan