Zenderlijsten invoeren

dm800hdpvr

New Member
Lid sinds
29 aug 2013
Berichten
11
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
38
Beste forumgebruikers,

Ik zit met de volgende vraag.

Op mijn dreambox heb ik de zenders staan van de volgende satellieten:

Hotbird, Astra 1,2,3, Nilesat, Badr en Turksat.

De lijstindeling, zoals deze er nu in staan vind ik onhandig. Daarom zou ik graag Henksatsettings willen gebruiken.

Maar ik zie nergens een zipfile van hem met al deze satellieten erin. Kan ik er meerdere samenvoegen? Krijg ik dan bepaalde kanalen niet dubbel?

Alvast bedankt!

 
Die lijst wat jij nodig hebt is er ook, alleen de benaming werkt misschien iets verwarrend.

Wat jij nodig hebt is de Hans E2 combi 19sep2013. Dat is de nieuwste en die kun je gewoon uit onze downloadsectie downloaden.

Het combi staat voor de lijst van een draaibare schotel met vooral aandacht voor de 4 belangrijkste satellieten.

Dus die lijst is prima geschikt voor jouw doeleinde lijkt me.

 
Hallo BT,

Bedankt voor je reactie, ik heb de betreffende lijst gevonden.

Maar nu zit ik met het volgende probleem.

Ik krijg de lijst niet ingevoerd, omdat het wachtwoord en username van mijn DB blijkbaar veranderd zijn. Nu las ik in een andere thread dat je met tuxbox de username en password kunt aanpassen, maar ik kan deze tuxbox nergens terugvinden :headbang:.

Weet jij waar ik dat wel kan vinden en of er eventueel een andere mogelijkheid is? Want de huidige zenderlijst is echt verwarrend.

 
Oei dan heb je een probleem. Je moet inderdaad Tuxbox Commander via de addons kunnen installeren, kan dat niet, dan kun je niet het wachtwoord wijzigen, behalve door de ontvanger opnieuw te flashen.

Ik neem aan dat iemand de Dreambox voor je geflashed heeft en ik zou anders met diegene even contact opnemen om het wachtwoord te vragen, dan zeg je er maar bij dat je een zenderljist wilt aanpassen.

Er is ook nog een andere optie om aan de zenderlijst te komen. Bij een aantal firmwares waaronder ook de Openpli, is deze Henksat zenderlijst ook via de addons te krijgen. Op die wijze zou je hem dan middels de afstandsbediening installeren kunnen.

 
Ik heb vandaag degene gebeld die mijn DB heeft geflashed, maar deze geeft aan geen wachtwoord gewijzigd te hebben.

Die tuxbox heb ik nogmaals naar lopen zoeken, maar niks :dunno:

Dus ben ik wel benieuwd naar hoe ik de lijst via de afstandsbediening kan invoeren.

Alvast bedankt.

 
Allereerst mijn excuses v.w.b. de lijst die ik noemde. Dat is geen Henksat lijst maar een Hans lijst, dus niet helemaal wat jij wilde. De Hans lijsten zijn echter ook perfekt.

Probeer dan eens met DCC via de telnet optie naar je Dreambox te gaan.

Het kan zijn dat er alleen gebruikersnaam "root" aanwezig is, maar geen wachtwoord. Dan zou je het wachtwoord veld leeg kunnen laten.

Via de afstandsbediening zou het ongeveer als volgt moeten gaan (openpli):

1.) Druk op menuknop en selecteer Applicaties, druk daarna op OK

2.) Klik nu op de groene knop (downloaden), de addon lijst wordt dan opgehaald, dit kan eventjes duren, maar dat is slechts kort.

3.) Kies nu de optie "settings" en klik op OK

4.) Blader naar beneden en dan kun je kiezen tussen de door mij genoemde Hans lijst maar iets later staat ook de door jou gewenste Henksat lijst.

5.) Na de selectie op OK klikken, dan krijg je de vraag of je de lijst wil downloaden. Selecteer dan JA en de lijst wordt geinstalleerd.

De op die wijze geinstalleerde lijst wordt vanaf dat moment automatisch mee bijgewerkt als je een software update doet van Openpli via het menu.

 
Als er niets gewijzigd is dan is het root en dreambox om in te loggen.

Alleen het online software updaten met je Dreambox clone zou ik juist niet doen dan heb je kan op het "no ca" probleem.

 
Het online updaten laat ik dan maar achterwege :biggrin:.

1 probleem is meer als genoeg.

Via dcc en dan telnet geeft hij het volgende aan:

dm800 login: root

password:

uname -r >/tmp/boxtype.dcc; echo ">>> DONE <<<";

server has closed

login incorrect

dm800 login:

Vraagje over tuxbox: kan het zijn dat dat al in dcc of dreamboxedit zit?

Want als ik bijv bij DBE bij enigma2 settings klik zie ik etc/tuxbox staan.

Rara hoe verder :sad:

 
@Aart44: Oeps, je hebt gelijk, had ik niet aan gedacht i.v.m. clones, bedankt voor de correctie! (Y)

@DM800hdpvr: Tja, je kunt het met wachtwoord dreambox proberen, kleine letters. Maar als dat ook niet werkt lijkt me niet dat het standaard wachtwoord er nog in zit.

De enige optie is dan opnieuw flashen.

Online updaten zoals ik bedoelde is uitsluitend mogelijk met de DM800 clones waarin je zonder aparte fratsen elke gewenste software kan flashen. Met de meeste clone types is dat inderdaad niet mogelijk.

V.w.b. dat /etc/tuxbox, daar hoef je verder niet naar te kijken.

Er is wel een map tuxbox aanwezig, maar wat jij nodig hebt is een app genaamd "Tuxbox Commander" eigenlijk het equivalent van Midnight Commander wat weer een Linux variant is voor Total Commander (vroeger Windows Commander) die van windows bekend is.

Eigenlijk weer wat veel info, maar oke je zult nu wel weten wat er aan mist.

 
Als ik het dus zo goed begrepen heb (wat ik hier lees en elders) is dat de de winkelier de username en password dus wel veranderd heeft en dit dus niet af zal geven.

Is het misschien mogelijk om de zenderlijst op usb te plaatsen en dan in de DB te stoppen om zo de zenderlijst in te voeren??

Anders iemand nog een tip hoe aan tuxbox te komen, aangezien downloaden via de DB niet gaat.

Als al dit niet mogelijk is, dan leg ik me gewoon neer bij de situatie.

 
Je hebt het inderdaad goed begrepen. Usernaam en wachtwoord moet ons inziens verandert zijn.

V.w.b. de lijst op een usb stick zetten. Ja dat zou kunnen, maar dan moet je hem nog naar de Dreambox kunnen kopieren.

Daar heb je toch een file programma zoals Tuxbox Commander voor nodig en dat blijkt een probleem.

Verder is het ook mogelijk via telnet, maar daar heb je het wachtwoord voor nodig. Ik denk dat het tot de onmogelijkheden gaat behoren.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan