Weer kritiek gat in Internet Explorer!

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
34.774
Waarderingsscore
1.000
Punten
113
Leeftijd
60
Locatie
State Penitentiary
De exploit van een groot gat in Internet Explorer is toegevoegd aan hackertool Metasploit. Microsoft heeft een fix uitgebracht voor de kwetsbaarheid in IE, maar een noodpatch blijft nog altijd uit.

De exploit voor het gapende Internet Explorer-gat is toegevoegd aan penetratietool Metasploit van beveiligingsbedrijf Rapid7. Daarmee is de exploit nu breed beschikbaar en wordt de druk opgevoerd op Microsoft om met een patch te komen. De exploit kan worden benut in IE8 en IE9, maar alle versies (IE 6 t/m 11) zijn kwetsbaar door het lek.

Lees verder op webwereld

 
Ik weet dat dit een oud topic is en dat het op het journaal is geweest maar toch wil ik even reageren.

Volgens sommige heeft dit te maken met de FlashPlayer icm de Internet Explorer; ik gebruik nu geen Internet Explorer meer, ik ben overgestapt naar Firefox.

Vreemd dat ik Internet Explorer niet kan verwijderen uit mijn Programmfiles (Ik krijg dan de melding dat alleen de Trusted Installer dit kan verwijderen), maar ja, ik gebruik m toch niet meer.

Ik heb trouwens ook mijn anti-virus Microsoft Security Essentials er uit gegooid en gebruik nu de free Avast!.

Ik heb geen ervaringen met die Firefox, maar door een hoop te lezen en te proberen snap ik het nu wel dus ik ben wel tevreden met die Firefox.

Sinds ik Firefox gebruik heb ik ook geen conflicten meer met mijn browser.

In mijn oude situatie (ik heb trouwens win7), -toen ik nog Internet Explorer gebruikte- kreeg ik vaak een melding dat de Internet Explorer niet meer werkte en dat het programma moest worden afgesloten; dat heb ik nu dus niet meer.

Sinds de berichten omtrent het lek in Internet Explorer zijn al mijn kennissen overgestapt naar andere browsers; (mijn moedertje en mijn zusje hebben nu Google Chrome genomen), zelf ben ik niet zo happig op Google omdat ik wel eens gelezen heb dat iedereen dan je browse activiteiten kan nakijken. (ik hoop werkelijk dat ik het mis heb).

Nja jongens, dit was dan weer een berichtje van mij, ik zocht via de zoekmachine op Internet Explorer, en kwam dit topic tegen.

Groetjes allemaal

 
Nou het is niet zo erg dat je er op reageert, eigenlijk prima zelfs, want inderdaad is er een nieuw gat ontdekt in Internet Explorer, hetgeen via Flash player misbruikt kan worden. Dan hoeft er geen nieuw topic voor gestart te worden deze keer.

Voor windows XP is hier geen fix meer voor.

Ik ben ook al langere tijd overgestapt op Firefox om dit soort redenen maar ook omdat Firefox gewoon sneller werkt, met name met o.a. Facebook.

Goed dat je ook Avast gebruikt. Het lijkt wel alsof alle MS producten steeds slechter worden.

Men adviseert ook om als men al IE nog gebruikt om dan te kiezen voor "uitgebreide beveiligde modus inschakelen", hetgeen te vinden is via opties, en dan tabblad "geavanceerd". Deze optie zit niet in Internet Explorer 8 die nog in XP zit maar alleen in versie 10 en 11.

Beter is om Internet Explorer (IE) helemaal niet meer of alleen in uitzonderingen te gebruiken inderadad.

Chrome werkt ook prima, zij het inderdaad dat hij wat meer te volgen is, verder zijn er toch een aantal instellingen die je in IE en ook in Firefox wel nog zelf kunt instellen, hetgeen in Chrome niet meer of slechts moeilijk gaat. Ook wordt deze browser gezien zijn huidige populariteit meer aangevallen dan Firefox. Vanwege het gebruiksgemak hou ik het ook liever bij Firefox.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan