Nieuwe software

paul gonsalves

New Member
Lid sinds
17 okt 2013
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
78
Hallo beste collega hobbyisten,

Ik ben Paul en ik ben op dit leuke forum een nieuwkomer.

Ben in het bezit van een Dreambox HD se.

Heb vroeger het veel met schotels gewerkt (nokia en echostar) maar sinds we hier UPC hebben ben ik daar mee gestopt (dom he).

Nu ben ik enige tijd gepensioneerd en vindt de kosten voor UPC danig uit de hand lopen. Ben daarom overgegaan op de dreambox HD se, wat een groot succes is.

Het probleem;

Ik ben zo slim geweest om te Upgraden, waarna ik ALLE instellingen kwijt was!! Mijn "leverancier" was zo vriendelijk om voor EUR. 40,= het geheel weer te repareren.

Mijn vraag;

Er moet toch een manier zijn om te Upgraden en alle gegevens (incl de speciale gegevens) te bewaren en/of opnieuw in te brengen?

Op voorhand mijn dank voor een rectie,

met groet van Paul

 
Dag Paul,

Dat kan inderdaad, afhankelijk van de image die je draait.

Sommige images hebben een back up plugin aan boord waardoor je je box kunt backuppen.

Je kunt er ook voor kiezen om met een ftp programma of zender editor je zenderlijst weg te schrijven naar een stick of pc en ze na het updaten weer terug te zetten op je ontvanger.

Mocht je vragen hebben, laat het gerust weten.

 
@Paul eerst welkom op het board.

Als (incl de speciale gegevens) toevallig een abo bij die "leverancier" betekend gaat het over cardsharing en dat mag hier niet behandeld worden.

En nee als je die speciale gegevens niet hebt kun je ook niet upgraden.

Dan blijft het bij af en toe een nieuwe zenderlijst.

 
@paul, cs mag hier idd niet besproken worden, maar voer eventueel even het IP-adres in bij jou browser, en log in op de Dreambox.

Sla de nodige cfg's op, en je kunt een nieuwe image op de box zetten.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan