Originele Canaal Digitaal kaart en Dreambox

Mark_V

New Member
Lid sinds
18 mei 2011
Berichten
16
Waarderingsscore
3
Punten
3
Leeftijd
58
Het is toch wel kostelijk dat wanneer je informatie probeert te vinden over iets legaals!!

met het onderwerp Dreambox en kaart/card je 300000 hits krijgt met alleen maar info

over cardsharing 'C lijntjes' en payservers.

Dus hopelijk dat hier iemand mij een antwoordt kan geven, na twee jaar kabel ellende ga

ik toch maar weer terug naar Satelliet ontvangst, alles hiervoor had ik nog liggen

incl. een Canaal Digitaal kaart welke vandaag 'geactiveerd' zou zijn/worden voor

op dit moment alleen NED 1/2/3 (kon ik testen volgens de vriendelijke meneer van Canaal Digitaal)

Maar helaas dat werkt dus niet, wat ik kan zien is dat de kaart netjes ECM's en EMM's ontvangt

en dat de MANAGMENT datum inmiddels op 31-12-2013 staat, maar de provider (6a) datum

nog steeds op 31-07-2011 staat.

Hier had ik een screenshotje van gemaakt (zegt soms meer dan een duizend woorden)

maar zelfs gehost op je eigen domein mag je deze niet plaatsen...

CCcam.png


Dan maar kort door de bocht,

Is CCcam versie 2.2.1 geschikt voor (her)activering van een Canaal Digitaal kaart?

Of zijn er nog 'speciale' dingen nodig? (de tijd van bijv. het 5F nano ligt ver achter ons waar ik zoiets zelf kon doen)

Grtzz Mark

PS: @Richard zou dat zwaar irritante cookies popupje weg kunnen?, deze pretendeert dat je een

keuze hebt, maar die heb je niet!!! ik wil van het board gebruik maken zonder! cookies te accepteren.

 
Nou hij zou vandaag geaktiveerd worden de dag is nog niet om.

Maar als de kaart weer in het systeem zit zou ik hem op een NL zender zetten en proberen zelf te activeren hier.

En CC cam 2.21 is niet de nieuwste dat is cc cam 2.30 maar het zou gewoon moeten kunnen.

 
Hier had ik een screenshotje van gemaakt (zegt soms meer dan een duizend woorden)maar zelfs gehost op je eigen domein mag je deze niet plaatsen...
Jawel hoor, maar gewoon middels een link zoals je het nu gedaan hebt. De img code bbtag is alleen in het handleidingen forum actief, dat is al sinds het begin van ons forum zo wegens veiligheidsoverwegingen.

Je hebt inderdaad gelijk, er is zoveel over illegale zaken te vinden dat het soms moeilijk wordt nog gewone legale informatie te vinden. Vandaar ook dat wij ons beperken tot de legale informatie.

Ik zou net als Aart44 ook willen adviseren eerst naar CCcam 2.3.0 over te stappen. Oudere versies willen vaker problemen hebben met Seca 3 kaarten. Niet zozeer met updates maar naar ik vernomen heb wil de heractivatie daar niet echt mee lukken. Met CCcam 2.3.0 zou dat geen probleem moeten geven.

P.s. Een cookies popup? Als het goed is heb je alleen links onder in het scherm een logo met de cookie vraag.

Deze kunnen wij niet weghalen, mede gezien er ook advertentieruimte op de site staat zijn wij als forum helaas wettelijk verplicht aan de Europese cookie regels te voldoen.

Acceptatie van de cookies laat dat scherm verdwijnen en bij mijn weten gaat het alleen om login cookies die er gezet worden (weet ik echter niet 100% zeker).

 
Werkt hier goed met cccam 2.3.0 icm oranje seca3 kaart.

FF op sbs6 zetten en activeren zoals aart het aangeeft

maar mss heb je nog een oude groene kaart?? dan moet je dacht ik een andere cccam gebruiken voor auto update

 
Als ik zijn screenprintje zie heeft hij geen oranje Seca 3 kaart. Ergo CCcam 2.30 werkt hier niet mee. Ik heb hier ook nog een oude kaart liggen. Die kan ik alleen maar activeren met CCcam 2.2.1

 
Als ik zijn screenprintje zie heeft hij geen oranje Seca 3 kaart.
Da's nice. Waaraan zie je dat?

Overigens heb ik met een zwarte Seca2 kaart al eens goed problemen gehad met updaten en activeren met 2.2.1, daarom ben ik toen overgestapt (ontvanger boven) naar de oude CCcam 2.0.11 en dat werkt echt perfekt. Zelfde probleem bij sommige andere bekenden is op die wijze ook opgelost.

En 2.2.1 heeft hij al dus heeft hij een oudere kaart kan hij mijns inziens het best nog eens proberen met CCcam 2.0.11.

P.s. gezien het kaartje al 2 jaar uit staat, zou het best eens kunnen dat internet activering niet meer lukt en er een telefoontje naar CD moet voor een heractivatie.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als het een oud kaartje is moet hij hem om laten ruilen voor een seca3 kaart.

Wat moet je nu nog met een oud kaartje en om die te activeren zal wel niet meer lukken denk ik.

 
Denk ik ook niet, tenzij je nog steeds als abonneehouder bekend bent, dan wel nog.

 
Oude kaartjes worden niet zomaar vervangen. Alleen als je een pakket bij neemt. Mijn kaart met een pakket erop is vervangen. Een kaart die ik hier heb met het standaard pakket niet.

 
Maarre Cluyveduycker, waaraan zag jij nu in de screenshot dat het om een oude kaart moest gaan?

 
De nieuwe kaarten eindigen niet op het eind van de maand, maar op een willekeurige dag in de maand. De mijne staat nu op: 2014-01-03. De oude kaarten zijn de lopende maand plus 1 geldig en eindigen op de laatste dag van de maand.

 
Ahja da's waar ook... glad vergeten en dat terwijl ik me toen nog verbaasd heb over die vreemde datums.:)

Bedankt! (Y)

 
Nou om op de kaart terug te komen dat de oude kaarten niet zomaar worden vervangen is mij bekend maar de topicstarter schrijft:

na twee jaar kabel ellende ga ik toch maar weer terug naar Satelliet ontvangst
Dan neem ik aan dat hij een pakket op die kaart laat zetten dan kom je uit bij de huidige pakketten dat is Basis HD en hoger.

En ja die geven geen beeld op die kaart dat weten de CDS medewerkers ook en sturen dan een seca3 kaart op tenminste als ze opletten anders kun je er om vragen.

Als hij een nieuwe kaart wil alleen om de drie publieke te ontvangen zal hij de kaart moeten betalen.

Maar het lijkt er op dat de topicstarter er niet veel haast mee heeft of het probleem is opgelost.

 
Aart, je hebt helemaal gelijk, dat zou de procedure zijn die je verwacht als hij meer zenders dan alleen de 3 publieke zenders wil.

Maar hij schrijft ook het volgende:

alles hiervoor had ik nog liggenincl. een Canaal Digitaal kaart welke vandaag 'geactiveerd' zou zijn/worden voor

op dit moment alleen NED 1/2/3 (kon ik testen volgens de vriendelijke meneer van Canaal Digitaal)
Ik heb ook geen abonnement meer bij CD. Maar officieel sta ik wel nog als abonnee geregistreerd. Hetgeen me de mogelijkheid geeft, ook na lange tijd, m'n Seca 2 kaart (is overigens nog steeds actief) weer te laten activeren voor de 3 publieke zenders. Daar heeft men dan geen nieuwe kaart voor nodig, vermits men wel nog geregistreerd staat bij CD met betreffende kaart.

Echter net als jij verbaas ik me er dan over die CD medewerker. Want je zou inderdaad zeggen dat als je weer naar satelliet gaat, je meer dan alleen de 3 publieke zenders wenst en voor zover ons bekend gaat dat inderdaad niet meer op een oude kaart en zou CD toch een pakket en een seca3 kaart aangeboden moeten hebben.

Dus het lijkt erop alsof bij CD de zaak bij de helpdesk weer eens door elkaar ligt.

Hopelijk horen we binnenkort nog eens iets van Mark, ben benieuwd wat het nu geworden is.

 
Misschien was ik niet helemaal duidelijk:

Het gaat dus wel degelijk om een oranje SECA3 kaart (nummer

1 28.xxx.xxx.xxx xx) waar ik na 2 jaar weer het family pakket

op wil hebben.

De kaart staat ook nog steeds op mijn naam en is bekend bij CDS.

Deze heeft altijd gewerkt met CI cams maar nu dus in de Dreambox,

daarvoor netjes met CDS gebeld met de vraag wat het allemaal ging

kosten en/of acties, zonder direkt het pakket te nemen.

Als 'service' en voormij als test zou NED 1/2/3 geactiveerd worden

(m'n MOSC bloed ging toch weer even kriebelen een 'gratis' kaart

met de maand keys...)

Op de dag zelf heb ik meerdere EMM's langs zien komen, maar geen

heractivatie.

Voordat ik met allerlei softcams ga klooien wilde ik eerst graag zeker!

weten met welke softcam het zeker gaat werken.

Grtzz Mark

PS: Popupje is weg, adblock plus to the rescue :)

 
Voordat ik met allerlei softcams ga klooien wilde ik eerst graag zeker!weten met welke softcam het zeker gaat werken.
Er zijn er in elk geval 2 die daaraan voldoen. CCcam 2.3.0 en Oscam. En dan is CCcam het makkelijkst in te stellen.

 
Sorry voor de wellicht domme vraag, maar leest je CCcam je kaart wel uit?

Ga er van uit van wel, want je hebt wat EMM's voorbij zien komen zeg je.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan