Dreambox i.c.m andere ontvanger(s)

Drivefst

New Member
Lid sinds
8 mei 2010
Berichten
17
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
54
Hi @ all,

Lang niet meer hier geweest(alles draait goed hier :applaus:)

Vraagje: Kan ik met de dream 720 intern sharen met de dm 500 (slpkmr) naast een phillips DSR714/22 ontvanger?

Zodat ik dus beneden via de philips HD tv kan kijken en de boven via de dm 500 gewoon tv ?

Ben niet zo goed in mun vragen formuleren maar hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik bedoel :dunno:

Greetz!

 
Hallo.:)

Ik neem aan dat je de Dreambox 7020 bedoeld? De Philips ontvanger is helaas niet geschikt om te sharen.

Je kunt wel sharen tussen de beide Dreamboxen.

In onze Handleidingen sectie staat hier (klik) een artikel met een uitleg hoe je dit kunt doen.

 
Hallo,

Bedankt voor je reactie.

Intern sharen gaat prima tussen de 7020 en de 500.

(dank jullie hulp :exactly:)

Maar nu heb ik een Philips Hd ontvanger gekregen en wil die graag beneden aansluiten om ook in hd te kunnen kijken ( wat met de 7020 niet kan).

Daarnaast wil ik graag de 7020 gebruiken om de sharing naar boven te behouden.(wat niet kan met de Philips).

Kan ik niet gewoon een zgn. drieweg stekker(splitter) tussen de coaxkabel maken zodat beide recievers het signaal van de schotel ontvangen? :confused:

Zodat ik met de Phillips beneden kan kijken in Hd kwaliteit en dat de 7020 het sharen naar boven in stand houd?

Of is dit een vreemde theorie....

Of kan ik via de lnb out van de 7020 doorlussen naar de Philips?

Greetz!

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou geen splitter gebruiken, theoretisch kan dat wel maar dan moet eigenlijk 1 ontvanger helemaal uit staan als je de andere wilt gebruiken anders loop je volgens mij altijd een risico op beschadiging van een tuner in een van de ontvangers.

Je zou wel de lnb out van de 7020 kunnen doorlussen naar de Philips, maar dat heeft dan wel als gevolg dat je alleen die satelliet en die polarisatie op de Philips kunt bekijken, waar de 7020 op ingesteld is.

Staat de 7020 dus op Astra 1 op een horizontale zender, zul je met de Philips niet naar een vertikale zender kunnen kijken.

Het zou zelfs kunnen dat ja alleen dezelfde transponder (frequentie waar een aantal zenders op zitten) kunt bekijken, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen, dat is te lang geleden dat er hier zo nog gebruik gemaakt is van de ontvangers. Misschien dat een van de andere gebruikers daar nog iets van weet?

 
Oke, maar kan ik dan zonder risico proberen dat "doorlussen" en intussen hopen dat er nog meer mensen hier iets over kunnen zeggen?

Of kan het gebeuren dat ik 1 of beide tuners "opblaas" van de recievers?

Dat zou natuurlijk zonde zijn :headbang:

Het liefste had ik gewoon twee Hd dreamboxen maar dat zit er gewoon niet aan financieel gezien.Was het een stuk eenvoudiger natuurlijk.

Greetz!

 
Als je de mogelijkheid hebt, kan je denken aan een LNB met 2 uitgangen. Een kabel naar de ene ontvanger een kabel naar de andere. Dan kunnen beide ontvangers onafhankelijk van elkaar werken.

 
Das ook een optie.

Bedankt!

Heb nu een duo lnb met twee uitgangen (1 voor de Dm 500 boven)maar die zijn er waarschijnlijk ook wel met 3 of 4 uitgangen.

Maakt het dan nog wat uit welke reciever aan welke uitgang komt of maakt dat niks uit ?

En nog suggesties voor een goede lnb?

Greetz!

 
Laatst bewerkt door een moderator:
De volgorde maakt niets uit. Ik geloof niet dat er LNB ' s met 3 uitgangen zijn. Maar met vier zeker. Die gebruik ikzelf.

 
Bedankt voor de reacties.

Kan ik totdat ik een andere lnb heb het doorlus verhaal gaan uitvoeren?

Of beter van niet ?

Greetz!

 
Ik zou in elk geval beide ontvangers dan van de stroom afhalen totdat je de kabels er op hebt zitten.

Het is sowiezo aan te raden de spanning van ontvangers af te hebben als je de antenne kabels er op gaat zetten of er af gaat halen.

Eenmaal er op kan er eigenlijk weinig gebeuren, tenzij het teveel vergt. Als het niet perse hoeft, zou ik gewoon wachten tot je die nieuwe lnb hebt.

 
Haha, wat zijn we een paar slimerikken bij elkaar :bloos:

Moet je wel nóg een kaartje erbij hebben anders kun je doorlussen en lnb´s plaatsen tot je een ons weegt.

Heb ik zelf ook niet bij nagedacht:stupid:

Greetz !

 
Ja je moet in dat geval minstens 2 kaartjes hebben inderdaad. ;)

 
Of de boxen moeten in een thuisnetwerk staan. Kaartje (intern) sharen naar de andere box.

 
Nee dat gaat niet omdat een van de boxen een Philips is die deze mogelijkheid niet heeft.

 
Sorry even over het hoofd gezien. :cry:

 
ik zit even mee te lezen, maar er waren toch Philips ontvangers waar het wel mee ging?

Ik weet niet precies meer welk forum, dacht Huts ( maar die is ter ziele) daar was men bezig met een project om er wel intern mee te kunnen sharen...

 
Bij mijn weten ging het niet met Philips ontvangers.

Wel op een andere wijze, maar dan zit je met van die kaartlezertjes wat je in de ontvanger moest stoppen.

Als ik me echter niet vergis, werkten die dingen na de laatste Seca 3 updates ook niet meer... Dat waren de splitty's. Dan werd er nog gesproken over DSR9500 maar dan moet je een pc mee hebben draaien. En later zou Linkey nog gewerkt hebben. Maar de site van Linkey is zwart.

Maar voor al deze oude mogelijkheden ben je voor zover ik me herinner beperkt tot 1 kaart met 2 ontvangers, behalve met de Splitty.

Ah... ik heb nog iets gevonden.

Smartwii v2 en Cloneplus. Beiden kun je kopen en dan zitten er 2 client kaarten bij. Er zit echter geen ondersteuning op en het is me niet bekend of en zoja hoe die apparatuur werkt.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan