Logitech afstandsbediening

Dirk Digicomm

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
11 feb 2001
Berichten
806
Waarderingsscore
4
Punten
18
Leeftijd
81
Locatie
Niedersachsen (D)
Vervolg op het programmeerdrama van de Logitech AB

Het drama met de AB gaat verder.

Ik wilde er weer een ander apparaat bij zetten.

Dus de online versie opgestart, krijg ik direct na het inloggen een popup om een nieuw account aan te maken. Alles is weer veranderd bij Logitech en moet mij daarom opnieuw aanmelden. Na het aanmaken van een nieuw account volgt de instructie om de gegevens over te hevelen naar het nieuwe account.

Bij het aanmaken van een nieuw account is het inlog ID het email adres. Dus ik wil dit adres gebruiken. Mis. Het account bestaat al. Ik krijg dus ook een foutmelding. Vervolgens maak ik een nieuw account met een ander Hotmail adres.

Na het inloggen op het nieuwe account kreeg ik via een popup instructie om de gegevens om te zetten. Deze popup werd eerst afgevangen door FireFox waardoor het niet zichtbaar was.

Uiteindelijk werd aangegeven dat de gegevens van mijn oude account overgezet werden naar mijn nieuwe account.

Het resultaat was dat er volgens mijn nieuwe account maar 1 apparaat in de AB stond.

Ik kan dus WEER opnieuw beginnen als ik het voor elkaar wil hebben.

Ik geef het nu maar op.

Als er steeds veranderingen zijn welke elke keer problemen opleveren hoef ik dit niet meer.

 
Bijzonder vervelend inderdaad. Ik heb gelukkig ook de offline software die op de CD stond. Daar staan de instellingen ook op opgeslagen. De laatste tijd is mijn Logitech niet meer aan de pc verbonden geweest omdat alles naar tevredenheid werkt.

Maar ik kan me de frustratie voorstellen. In het begin is ook ondergetekende enkele uurtjes bezig geweest. Daarbij bleek dat met het online gebeuren toch een paar kleine maar zeer belangrijke dingetjes meer konden (timing en volgorde met name), hetgeen niet kon met de offline software.

Als je dat elke keer moet doen ben je zeker niet blij. Wel vreemd dat als ze de gegevens uit je AB lezen, er nadien toch weer iets mis kan gaan met de hoeveelheid apparaten die in het toestel staan.

Frustrerend.:sad:

 
Ik weet zeker dat alles bij Logitech stond. Ik had later nog eens ingelogd om wat wijzigingen aan te brengen. Toen stonden alle zes de apparaten er in.

Nu met het overhevelen van de gegevens bij Logitech intern is het mis gegaan.

De AB uitlezen gaat nog steeds niet. Daar is niets in veranderd.

Ik heb helaas geen offline versie. Die is er niet bijgeleverd.

 
Ik twijfel er ook niet aan dat alles bij Logitech stond. Het is niet de eerste keer dat ik hoor dat het bij overhevelen mis gaat en de gegevens verloren gaan.

Mocht je interesse hebben in de offline versie, volgens mij is hij ook hier te downloaden voor XP.

 
Ik heb dit gedownload voor W7 en geïnstalleerd.

Het probleem blijft. Ik moet hoe dan ook inloggen en kan alleen maar apparaten toevoegen bij het ene apparaat dat er volgens Logitech er in staat.

De mogelijkheden zijn zeer beperkt. Het uitlezen van de AB zit er niet bij. Het lijkt bij het starten alsof de AB ingelezen wordt, maar dat blijkt niet zo te zijn.

Ik ben er klaar mee. Voor mij geen Logitech meer.

 
Oh vreemd. Bij mij las ie hem wel in. Maar ik moet zeggen dat ik met XP werk en ik heb hem op m'n win7 machine nog niet getest.

Binnenkort de mijne maar eens aansluiten en dan ook maar backuppen gaan voordat het daarmee ook mis gaat.

 
Zoals beloofd mijn relaas. Dat ging gelukkig een stuk beter. Zelfde melding, account werd herkend maar er moest een nieuw gemaakt worden.

Dat is mooi gelukt, alleen moet men ontzettend uitkijken, want voordat je het weet druk je een keer teveel op "volgende" en moet je de afstandsbediening opnieuw instellen.

Net op tijd zag ik ergens iets aan moest geven, kon toen kopieren, moest ook nog opletten dat ik het linker venstertje (ander account) gebruikte en toen ging alles goed.

De nieuwe online software is echter zeer zeker geen verbetering. Bepaalde acties die ik eerst wel zelf gewoon kon laten uitvoeren, zijn nu niet meer mogelijk. Zoals o.a. zelf de opstartvolgorde aanpassen en een timeout ergens tussenin invoegen.

Heb er eens wat vragen over gesteld, ben benieuwd.

Maar het is dus geen verbetering geworden. Ziet er alleen grafisch een beetje moderner en mooier uit.

 
In het nieuwe account moest ik de AB aansluiten.

Hierna was hij even bezig waardoor het leek alsof de AB ingelezen werd.

Ook bij het overzetten van de gegevens van het oude account naar het nieuwe heb ik de animatie gezien van het overzetten van de gegevens. Toen hij daarmee gereed was bleek er 1 apparaat in te staan. Dit is niet meer te wijzigen. Ik kan alleen maar nieuwe apparaten toevoegen. Dit heb ik de vorige keer ook moeten doen. Daar begin ik niet meer aan. Als ik tzt weer een keer iets wijzigen wil is de site misschien weer veranderd. Dit is de tweede keer.

Dat het grafisch mooier is heb ik niets aan . Het moet gewoon blijven werken. Zorg dan in elk geval dat de AB in te lezen is om dit weer als uitgangspunt te gebruiken. In dat geval is het niet erg als de gegevens bij Logitech weer eens weg zijn.

 
Nou ik moet mijn verhaal inmiddels weer gaan bijstellen. Bleek e.e.a. eerst goed te lijken, na een tweede keer aansluiten en de instellingen van online naar de a/b te zetten, was er opeens een knop anders geconfigureerd.

Gelukkig had ik de offline software nog en kon de boel weer origineel zetten.

Ik ben niet blij met de nieuwe software. Kan zo vlug ook geen optie vinden om de bestaande instellingen uit de afstandsbediening in te lezen en de online instellingen te overschrijven. Bepaalde mogelijkheden die er eerst waren zijn ook pleite.

Pffffff.... Het is dat het zo'n handig ding is, maar dit geneuzel met die software is echt een crime.:sad:

 
Ik ben best tevreden over de AB zelf. Daarom is het zo jammer dat bijna elke keer, zeker na een langere periode, het uitvoeren van een wijziging of toevoegen van een apparaat zoveel onnodig werk is. Ik heb elke keer alles opnieuw moeten installeren omdat de online versie weer veranderd was en steeds mijn instellingen weg waren.

Volgens mij is dat niet de opzet van dit systeem.

Ik heb geen offline versie. Hetgeen ik van de site van Logitech gedownload heb gaat ook direct online.

Ik begin er nu niet meer aan. Ik heb wel wat anders te doen. Maar ja, er liggen nu toch weer meer afstandsbedieningen dan nodig zou zijn.

 
Je hebt helemaal gelijk. Overigens.... de offline versie maakt ook contact met internet en de instellingen worden dus ook ergens online opgeslagen. Niet ook offline helaas.

 
Heb ik een nieuwe TV gekocht en wilde ik deze toch in de AB zetten, is de website van Logitech weer veranderd.

Hij is er niet duidelijker op geworden. En weer moet ik een nieuw account aanmaken om verder te kunnen.

Een gemiddelde gebruiker snapt niets meer van dit systeem.

Hier word je toch echt moedeloos van.

Weer liggen er nu te veel AB's op tafel.

Ik geef het op.

 
Ze hebben inderdaad weer een nieuwe website. Mijn oude account werkt daar op maar ik moet zeggen dat ik ondertussen ook 3 accounts heb bij Logitech.

Je kunt echter gewoon nog je software van de pc gebruiken met de login.

De oude site werkt ook nog, die kun je hier vinden.

Daar moet een van de oude accounts het nog op doen.

Je kunt ook altijd nog even met support bellen en die het laten fixen.

Welke Harmony had jij ook alweer? De 650 ofzo?

 
Ik heb de Harmony one.

In het begin kon ik er steeds iets bij zetten of wijzigen.

Later, tot op heden, liep ik steeds tegen een website wijziging aan waarbij vaak een nieuw account aangemaakt moest worden.

Hierdoor heb ik hem al drie keer volledig opnieuw moeten inrichten. Dat lijkt nu weer de enige oplossing te zijn.

Ik word dit een beetje zat.

Hij bevalt mij prima en doet het verder perfect, alleen het bovenstaande vind ik vreselijk vervelend. Ook dat niet de mogelijkheid bestaat om de AB in te lezen en dit als uitgangspunt te gebruiken voor aanpassingen en toevoegingen vind ik een tekortkoming in het systeem.

 
Ik vind het ook bijzonder vervelend voor je. Bij mij vroeg hij alleen om de omzetting van de software en mijn laatste nieuwe account werkte daar op, toen heeft hij de boel omgezet en mijn instellingen waren er nog steeds.

Had je al op die link van mij gekeken of een van je accounts het daar wel nog op deed?

Je bent overigens niet de enige, er zijn er meer die klagen over die wijzigingen die steeds optreden. Van de andere kant mogen we van geluk spreken. Verleden jaar januari wilde Logitech deze divisie van de hand doen. Wie weet of we dan ooit nog support hadden gehad of dat de nieuwe eigenaren de website wel up hadden gehouden zodat we nog wijzigingen konden aanbrengen.

In juni verleden jaar is gebleken dat de aandeelhouders het geen goed idee vonden om deze divisie af te stoten dus voorlopig blijft ie nog. Maar het is in elk geval geen goed nieuws. Zo'n configuratie moet je feitelijk ook lokaal op je pc kunnen opslaan. Als er dan eens ooit iets gebeurt of ze verkopen de boel, dan heb je de configuratie tenminste nog.

P.s. er zit wel verschil in de software. Middels de pc software en de oude online software van mijn link, kan ik maar 5 apparaten er op instellen. Via de nieuwe online software zijn er dat 7 als ik me niet vergis. Alleen met de nieuwe kan ik weer niet de knopjes boven het scherm wijzigen.

 
Ik ga er niet meer mee verder. Het is jammer.

Ik was er zo aan gewend dat ik moeite had met de originele AB's van van de apparaten.

Ik weet alleen geen goed alternatief.

Het systeem op zich is heel goed. Een enorme database met apparaten.

Eigenlijk moet het gewoon stand-alone op de eigen PC draaien en alleen gebruik maken van de database bij het invoegen van een nieuw apparaat.

 
Eigenlijk moet het gewoon stand-alone op de eigen PC draaien en alleen gebruik maken van de database bij het invoegen van een nieuw apparaat.
:exactly:

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan