kan geen astra 19 graden vinden

john

New Member
Lid sinds
2 feb 2013
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
61
hoi

ik heb een dreambox 800hd met 4 lnb s

heb de schotel geplaatst en heb op de 13 gr 23 g en 28 gr beeld maar op 19 gr niet kan er niet achterkomen wat ik verkeerd doe ik heb meer schotels geplaatst en daar ging alles goed

wie heeft een tip

gr john

 
Hallo John en welkom op Satellite Fun.

Je krijgt Astra 19.2 niet ontvangen schrijf je. Heb je op dit moment ook 4 schotels geplaatst of heb je nu gebruik gemaakt van een andere opstelling?

Is het signaal op de schotel wel goed? Dus krijg je het alleen in de Dreambox niet zichtbaar, of krijg je ook geen signaal op de schotel zelf?

Om goed te zijn zou de lnb van 19.2 tussen de hotbird en de 23 oost uitgericht moeten zijn.

 
misschien een maffe opmerking maare.... nieuwe lnb kan ook stuk in doos zitten.

dan zoek je je een ongeluk natuurlijk.

 
ik zal vandaag een niewe lnb gaan halen

bedankt voor jullie reactie

---------- Post added 07-12-2013 at 09:01 ----------

hoi ik heb een 4 lnb opstelling met triax schotel en alleen de astra 19 geeft geen signaal ook geen kabel signaal de andere 3lnb s geven wel signaal '

ga vsndaag andere lnb proberen

bedankt en jullie horen nog van mij

 
Ie moet instelling opzetten Dream 800

multi 4

Astra 1 19"2oost

3 23"5oost

2 28"5oost of Hotbird 13oost

4 9 oost eurobird

En dan bevestigen

 
de diseq is 1=13 2=19 3=23 4=28

de 19 en 23 staan tegen elkaar je kan beter voor 1 van deze 2 een lnb hebben die een hele dunne hals heeft zet je 19 tegen de arm

succes jaap

 
Misschien een stomme vraag, maar kan er iets zijn dat de 19,2 blokkeert?

Tak van een boom of iets anders.

Je Diseq switch kan ook stuk zijn, probeer anders eens 19,2 rechtstreeks op de lnb en je ontvanger of meter aan te sluiten.

Wellicht heb je een breukje in de kabel van de lnb naar de switch zitten.

Werk van buiten naar binnen...

1 test je lnb rechtstreeks

2 controleer de kabels

3 controleer connectroren

4 controleer switch

Dan moet je er beslist achter kunnen komen wat het probleem is.

Laat even weten hoe het is afgelopen.

Gr.

Wing

 
Als het een originele DB 800 SE is,(en waarschijnlijk ook bij clones),zou het ook aan de configuratie kunnen liggen.

Er is daar al het nodige over geschreven op dit board,maar eventueel wil ik het nog wel verder uitleggen.gr.George

 
Bij mij staan de Diseqc instellingen op:

1. Astra 19.2 AA

2. Hotbird 13 AB

3. Astra 23,5 BA

4. Astra 28,2 BB

Op elke satelliet een goed signaal.

 
Hoe de diseqc instellingen staat is in principe totaal niet belangrijk, dat kun je naar wens aansluiten.

Het is wel belangrijk hoe de lnb opstelling is. Als je dan achter de schotel staat en dus vanaf de bevestigings paal richting lnb's kijkt zou het van links naar rechts als volgt moeten zijn:

Links = Hotbird

Midden links = Astra 19

Midden rechts = Astra 23

Rechts = Astra 28.

Heb je de middelste omgewisseld, dan krijg je op een van beiden of beiden, geen of onvoldoende signaal.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan