help dreambox start niet meer op.

richard2311

New Member
Lid sinds
8 dec 2013
Berichten
42
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
49
hallo mensen,

Ik heb sinds een paar dagen een originele dreambox 800hd se waar ik erg tevreden over ben (was).

Na aardig wat gelezen te hebben op verschillende forums ben ik aan het rommelen geweest met Picons.

Nu heb ik volgens mij de fout gemaakt om een Picon download te instaleren op het RAM geheugen van de BOX en deze zo vol geschreven..(was nog 5 MB vrij)

na een reboot krijg ik nu alleen nog maar een groen scherm met de melding dat de box over 10 sec herstart....:headbang:

Degene van wie ik de box heb kan ik helaas niet meer bereiken, en ik heb het vermoeden dat hij het standard (root / dreambox) password heeft veranderd waardoor ik niets meer kan verwijderen en ook niet met tuxbox bij het password bestand kom.

Nu ben ik eigenlijk zover dat ik een geheel nieuwe image wil flashen om zo van ALLE problemen af te komen.

Maar het volgende gebeurd, als ik de box herstart met de powerknop ingedrukt krijg ik de melding "stop" met mijn ip nummer.

Vervolgens type ik dit IP nummer in IE (Google chrome werkt niet ???) en geef enter.

Ik krijg dan het scherm van dreambox control, en dus geen firmware flas/upgrade optie.

ik zit een beetje met mijn handen in het haar nu daar ik niet weet wat ik nu verder zou moeten doen.

kan iemand mij verder op weg helpen....?:sad:

bedankt.

---------- Post added 08-12-2013 at 22:09 ----------

gelukt met firefox wel op de juiste pagina te komen.

Ik heb nu wel de optie om een firmware upgrade te doen.

Dus voor mij...

1-internet explorer werkt niet, krijg alleen de pagina dreambox control.

2-Google chrome verbindt helemaal niet.

3-Firefox in 1 keer raak.

ik ga weer verder aan de slag en houd jullie op de hoogte.

 
Kun je hem ook niet via de seriele port flashen met Dreamup ?

 
Kun je hem ook niet via de seriele port flashen met Dreamup ?
Dat is inderdaad ook nog een mogelijkheid, maar vind flashen via de webinterface een stuk makkelijker.

 
Hallo Richard en welkom op Satellite Fun.

Degene van wie ik de box heb kan ik helaas niet meer bereiken
Dat kan ik me voorstellen gezien wat jij er voor hebt betaald...

Flashen kun je inderdaad het best met Firefox doen.

 
Heren,

Ik wou nog 1 ding vragen, ik heb al verschillende forums gevonden waar ik e-star Images kan download en.

Echter zijn de meeste Images voor de dm800se en niet voor de

800hd se.

Kan iemand mij vertellen of dit mogelijk is, dus een se image op een hd se box flashen.

Bedankt.

Ik dacht vraag het eerst even hier in mn moerstaal.... :biggrin:

 
Dat is precies dezelfde box , dat hd word er nooit bijgeschreven.

 
Klopt, de HD staat eigenlijk voor HDTV. Er zijn meer modellen waar dat HD er niet meer bijgeschreven wordt. Waar je dus op moet letten is of die SE er wel of niet bij staat.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan