Clone of echte dreambox.

richard2311

New Member
Lid sinds
8 dec 2013
Berichten
42
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
49
Hallo mensen,

Ik heb sinds een paar dagen een dreambox 800hd se.

Ik heb al verschillende dingen gelezen over het herkennen van een Clone box.

Een daarvan was dat de originele box geen wifi heeft....?

Alle dingen kloppen (box nog niet open gehad) dus ging ervan uit dat dit een originele box was, echter als ik op de achterkant van de box kijk zie ik daar wel een aansluiting voor een antenne.

Ook is er een antenne bijgeleverd in de verpakking.

Is er iemand die hier opheldering over kan geven...

Bvd

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dan heb je een waarschijnlijk een clone. Ook de prijs is een indicatie een originele koop je niet nieuw onder de 400 €. Anders plaats eens een foto dat kan al veel zeggen.

 
Ik zou graag een foto plaatsen maar daar heb ik volgens mij nog geen privileges voor.

Ik heb de hele set dus 4 LNB's, 88cm schotel inclusief. 2 maal switch en een dreambox 800hd se voor 900€

Ik heb de box opgemaakt en de sim zit niet gelijmd, en op de sim staat

E - star sim V3.0

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen daar ik volgens mij wel voor een echte heb betaald.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is zeker een clone ( E-Star sim ). Een originele simcard zit verlijmd.

 
Mooi dat je even gekeken hebt E-star is inderdaad een Chinese clone Dreambox dus nooit online upgraden maar als je er een nieuw image op wil hebben een image van de E-star site halen.

Er is daar een forum bij.

 
Ik zou kijken dat ik de hele zwik terug bracht en mijn geld terug kreeg.

Want 900 euro is veel te veel geld voor hetgeen jij gekocht hebt. Je bent mijns inziens zelfs voor die prijs genaaid.

Als ik het al grof tel ben je voor een Triax 88 cm met 4 lnb's en 2 switches 250 euro kwijt. En dan tel ik het al erg duur want feitelijk ben je nog niet eens 200 kwijt voor het geheel.

Als je er geen TV bij gekocht hebt, betekent dit dat je pak hem beet 650 euro betaald hebt voor een ontvanger die je overal voor een 120-180 euro krijgen kunt.

Dus ik zou proberen mijn geld terug te krijgen.

 
Bedankt voor je reactie,

Die 900€ was inclusief bekabeling en uitlijnen. Maar als ik idd een clone heb heb ik alsnog teveel betaald..

Ik ga morgen even langs een handelaar in Dreamboxen en kijken wat hij er van denkt.

Ik houd jullie op de hoogte

---------- Post added 09-12-2013 at 21:08 ----------

Ik krijg tijdens het starten van de box geen sim melding of iets anders.

Zie alleeen het dreambox logo.

Ook zie ik na het inhouden van de stopknop geen vreemde dingen die erop wijzen dat het een clone is.

Ook zie ik de bootloader verschijnen.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als je er een wifi aansluiting op hebt dan is het een clone, dat kan niet anders.

Er zijn er ook waarbij je geen aparte dingen meer hoeft te doen en je gewoon originele firmware op kunt zetten. Maar het is toch een clone.

Dat mag je rustig van ons aannemen. De 800HD SE V2 heeft ook geen wifi.

Maar zelfs met uitlijnen en ophangen is het nog veel te veel. De handelaar zal je dat ook vertellen, maar dat horen we morgen dan wel.

 
En het wisselen van de sim heeft ook geen zin...?

Heeft iemand enig idee of ik originele Images kan flashen met een e-star V3.0 sim.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bij mijn weten niet. Maar Aart is hier degenen met meer verstand van clonezaken, misschien dat hij dat bevestigen kan of nog een ander idee heeft.

 
Bij mijn weten niet. Maar Aart is hier degenen met meer verstand van clonezaken' date=' misschien dat hij dat bevestigen kan of nog een ander idee heeft.[/quote']
Dan wacht ik even met proberen te flashen totdat ik wat van Aart heb gehoord.

In ieder geval allen bedankt voor de info, en ik rapporteer morgen hoe het is verlopen in de winkel
 
Je kan geen originele images draaien op een estar. Hier staan wat images voor estar. KLIK Sim wisselen kan ook maar dan heb je nog geen originele box maar een clone met ( a8p sim , ferarri sim of sim 2.01 ).

 
Helaas je kunt op geen enkele clone een origineel image flashen je moet op de site van E-star een converter downloaden daar kun je een origineel image doorheen halen en dan is hij gepatcht.

Op zich maakt het niet zoveel uit natuurlijk maar Dreammultimedia doet er alles aan om de clones te weren.

Volgens mij staan er op dat forum ook al gepatchte image die kun je ook gebruiken.

Succes in de winkel.

 
Bedankt voor je reactie Aart.

Ben vandaag bij dreambox dealer geweest en inderdaad (zoals jullie al zeiden) het is idd een clone box...

Maarja dan maar roeien met de riemen die ik heb.

En staat inmiddels een Pli image op, en ben lekker aan het stoeien met picons.

Weet iemand (indien mogelijk) hoe je picons op het display van de box krijgt.

In ieder geval iedereen bedankt voor het meedenken en de snelle reacties...

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Helaas je kunt op geen enkele clone een origineel image flashen
Dat dacht ik ook, maar in deze thread lijkt het er op dat er wel clones zouden zijn die het kunnen. Helaas tot nu toe niets meer verder van gehoord.

@Richard: Op het display? Dat is mij ook nog nooit gelukt in het verleden.

 
BT klopt maar dan moet er een andere simkaart inzitten A8P of zoiets dan kan er een origineel image op.

Nu zie ik pas dat het een DM800 se is daar kan die A8P sim in in de gewone DM800 HD werkt die geloof ik niet.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan