Dev/root vol..?

richard2311

New Member
Lid sinds
8 dec 2013
Berichten
42
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
49
Hallo,

Misschien wordt ik vervelend met al die vragen maar ben nog in de

"learning fase". :what:

Ik zat gister een beetje de menu's door te nemen van het TS panel en kwam zo bij opslagruimte terecht, en zag dat dev/root voor 99% vol zat.

Ik heb nu wat plugins verwijderd en heb nu 95% vrij op dev/root.

Nu is mijn vraag wat gebeurt er als dev/root helemaal vol is, geeft dit problemen met de box.?

Mijn volgende vraag is nu of het mogelijk is om plugins op usb te installeren.

Ik heb een (8gb) usb als hdd geïnstalleerd waar ook mijn picons op staan.

Bedankt

 
Misschien wordt ik vervelend met al die vragen
Hoezo? Ons inziens is een forum uitgevonden om vragen te stellen dus het lijkt me sterk dat je dan vervelend kunt worden. :biggrin:

Als je /dev/root helemaal vol zit dan kun je inderdaad problemen krijgen met de box. Zo kan het zijn dat je geen nieuwe zenderlijst meer er in krijgt, of geen plugins of iets anders.

Dit is feitelijk hetzelfde wat we vroeger met de /var directory hadden. Schijnt nu dus /dev/root te zijn.

Vroeger was het mogelijk om plugins op een aangesloten harddisk en/of usb stick te plaatsen. Daarvoor was een optie in de menustructuur. Echter niet alle firmware heeft die optie. Helaas schreef je er niet bij welke firmware je hebt anders hadden we misschien kunnen helpen?

 
Hahaha inderdaad vergeten te vertellen, maar heb op dit moment openpli 3.0 op mn box staan. Zoals ik al zei is het inmiddels gelukt om usb als hdd te gebruiken en voor opslag van picons (/dev/sda1 mounted on /media/hdd)

Maar wil deze dus ook gaan gebruiken als opslag indien mogelijk..?

 
Oei ik heb nog Openpli 2.x er op staan en heb een ET9500. Ik kan zo vlug geen instelling vinden om alles naar usb te zetten.

Misschien dat iemand anders dat weet? Of anders wellicht even bij Openpli vragen of er zo'n optie is c.q. waar die zit.

 
In ieder geval bedankt, ik ga even verder zoeken.

Laat het hier wel weten als ik wat gevonden heb.

 
Je kan flashexpander gebruiken alleen ben je dan je USB stick kwijt voor opnames. Ik meen dat je em dan eerst in 2 Linux partities moet verdelen voordat je dat kan doen. Als je 1 gb neemt voor flashexpander heb je meer als genoeg flashgeheugen. Plugins worden dan automatisch op USB geïnstalleerd.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je kunt namelijk met DreamboxEdit of Dreamset ook de zenderlijst rechtstreeks van je Dreambox downloaden. Na de bewerking kun je de lijst daarmee dan ook weer terug op je Draembox zetten en dan worden ook automatisch de juiste paden gebruikt.
Bedankt BT dus als ik het goed begrijp wordt met dreambox Edit de lijst dus gekopieerd, en kan ik tijdens het bewerken van de lijst nog gewoon door mn kanalen zappen.

---------- Post added 13-12-2013 at 18:48 ----------

Je kan flashexpander gebruiken alleen ben je dan je USB stick kwijt voor opnames....
Bedankt Sjef, zal hier zeker eens induiken.... :thumbup:

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heren,

Weet iemand misschien wat ik eventueel kan verwijderen van de dreambox om wat meer ruimte te krijgen.

Ik wil wat plugins gaan proberen maar heb nog maar 5mb vrij in mn dev/root directory.

 
Daar is flashexpander voor. Ik weet niet welke plugins je nu op je box hebt staan dus kan ook niet zeggen wat je er af kan gooien. Als je picons op je interne flash hebt zou je die er af kunnen gooien, die vreten nogal wat ruimte.

 
In principe geen gekke dingen Sjef, ik draai nu Pli 3.0 met de standaard plugins die bij TS panel zaten.

De enige die ikzelf heb geïnstalleerd zijn een skin browser en een file Explorer.

Dus vindt het vreemd dat ik zo weinig ruimte over heb.

Ik heb ooit eens picons geïnstalleerd maar die staan op USB.

Waar zouden deze staan als deze op de box zouden staan, dan kijk ik daar ook nog eens..... :what:

 
Tip: Om te zien welke smilies we hier hebben en gebruikt kunnen worden, kun je onderaan even op smilies klikken. Want een :what: hebben we hier niet. :biggrin:

 
Tip: Om te zien welke smilies we hier hebben en gebruikt kunnen worden' date=' kun je onderaan even op smilies klikken. Want een :what: hebben we hier niet. :biggrin:[/quote']
:what:

Snap niet helemaal wat je bedoelt
 
Huh?

Kijk eens wat je nu als eerste schrijft in je reactie.

Daar staat:

:what:

Dat is wat ik bedoel. We hebben daar geen smilie voor of wat betekent dat :what: voor iets?

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan