Zenderlijsten overhalenl met dcc?

richard2311

New Member
Lid sinds
8 dec 2013
Berichten
42
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
49
Bedankt voor de info Sjef, zal hier zeker naar kijken.

Nu wil ik een beetje met mijn bestaande zenderlijst gaan rommelen.

Kan ik via DCC de bestaande zenderlijst naar mijn pc downloaden en bewerken met dreambox Edit en via DCC weer terug op de box..?

Maar aangezien mijn dev/root bijna vol is (95%) ben ik bang om nog maar iets naar mijn box te schrijven.

Of wordt zenderlijst bestand in een andere directory weggeschreven...?

---------- Post added 13-12-2013 at 14:23 ----------

wou dit ook nog even vragen, als ik met DCC het bouquet bestand naar mijn pc wil krijgen en ik druk in DCC op het transfer pijltje (van dreambox naar PC) wordt het bestand dan gekopieerd of verplaatst van de box.

Ik wil eigenlijk een beetje met de bestaande zenderlijst rommelen om zo te kijken hoe dreambox edit werkt.

Maar tegelijkertijd wil ik (uiteraard :tong:) ook tv/radio blijven kijken/luisteren.

maarja om een kort verhaal lang te maken....

verplaats of kopieer ik bestanden met DCC van dreambox naar PC

thanks.:applaus:

 
Kan ik via DCC de bestaande zenderlijst naar mijn pc downloaden en bewerken met dreambox Edit en via DCC weer terug op de box..?
Even een wedervraag. Waarom doe je dat zo moeilijk als het ook gemakkelijk kan?

Je kunt namelijk met DreamboxEdit of Dreamset ook de zenderlijst rechtstreeks van je Dreambox downloaden. Na de bewerking kun je de lijst daarmee dan ook weer terug op je Draembox zetten en dan worden ook automatisch de juiste paden gebruikt.

Werken met DCC is in principe kopiëren en niet verplaatsen. Maar ik zou niet aanraden om DCC te gebruiken voor zenderlijsten omdat het zoals gezegd veel makkelijker kan met de editors zelf.

P.s. ik heb er even een nieuwe post van gemaakt omdat dit weer een heel andere vraag is dan een volle /dev/root. Dus als je nieuwe vragen hebt die niet met het onderwerp te maken hebben, dan a.u.b. even een neiuwe post maken. ;)

 
Bedankt BT dus als ik het goed begrijp wordt met dreambox Edit de lijst dus gekopieerd, en kan ik tijdens het bewerken van de lijst nog gewoon door mn kanalen zappen.

 
Heren,

Als ik een complete zenderlijst download, bv henksat of hans zenderlijst en kopieer deze met dreambox Edit naar mijn dreambox overschrijft deze dan de bestaande zenderlijst?

Bvd

 
Als het goed is wel.

 
Ja maar je moet Enigma dan na het inzetten overnieuw opstarten anders lijkt het of hij er niet in staat.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan