Word bestand/aantal tekens/woorden

marie

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
1 okt 2002
Berichten
1.046
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
35
Goedendag allemaal,

Een vraagje voor de kenners van Word.

Waar kan ik zien,hoeveel letters of woorden er in en bestand zitten?

Onderop staat wel, hoeveel bladzijden er zijn.

Ik zou hier niet opgekomen zijn, als ik van de week niet per ongeluk die informatie,ook aan de onderkant van het blad,had zien staan.

Ik heb aan alle trekbladen getrokken, en op alle knopjes gedrukt, zogezegd, maar krijg die info er niet weer uitgepeuterd...

Bij voorbaat dank,vr.gr.George

PS. Ik gebruik nog Word 2003.

 
Ik kan je geen antwoord geven op Word 2003.

Bij Word 2007 is vanuit menu naar tabblad "Controleren". Bij "Taalcontrole" zit een knopje "ABC 123". Bij het aanklikken krijg je een window met gegevens over je document waaronder ook het aantal woorden.

In Word 2003 zal iets vergelijkends zitten verwacht ik.

 
Hallo Dirk,

Je bent je gewicht weer in goud waard....!!! :applaus: :)

We wonen te ver uit elkaar, anders zou ik zeggen, kom het even halen...

Word 2003 wordt niet meer ondersteund, dus ik zal ook een nieuwere versie moeten aanschaffen.Hartelijke groet, George

 
Voor Word 2003 is het overigens eenvoudiger te vinden.

Extra -> woorden tellen

;)

 
Dat is waar, B.T., het is even anders als in 2007, die ik overigens juist gedownload heb. Dat programma lag hier nog ergens in een kast... :headbang:

Nu ben ik aan het vechten, om er Nederlandse tekstkontrole op te krijgen, en dat brengt ook weer de nodige hoofdbrekens, maar ik zal er wel uitkomen.

Het is erg verwarrend, als je ergens op goochelt, en je krijgt het nodige kommerciele; of je komt op interessante forums uit, waarvandaan je weer naar andere websites geleid wordt, waar iets leuks te lezen valt...

Een mens kan het maar druk hebben... Bedankt voor de meedenk, gr.George.

 
De Nederlandse tekstcontrole is bijzonder irritant omdat deze samenhangt met de gekozen toetsenbord invoer.

Deze staat over het algemeen op VS internationaal zoals het hoort.

In Word 97 was dat volgens mij moeilijker. In Word 2003 kun je dat aanpassen.

Extra -> opties -> tabblad spelling en grammatica.

Daar kiezen voor aangepaste woordenlijsten. Daar kun je dan Nederlands toevoegen en/of op standaard zetten als het goed is.

 
Ik heb vast en zeker een Fins toetsenbord..., en heb nog geen inzicht, wat voor invloed dat heeft.

Ik heb de tekstkontrole nu gedownload, en dat was een beetje een cd- verhaal...

Echter met dit verschil, dat als je Microsoft belt, je onmiddelijk geholpen wordt, al duurt de afhandeling bij elkaar wel 2 uur aan de telefoon hangen.

En dat voor een pakket, dat onder de € 20,00 kostte, maar ik schijnbaar gratis gekregen heb...

Wat mij betreft " petje af " voor de Microsoft klantenservice !!

Nu heb ik echter het volgende probleem: Ik heb tekst kontrole nodig, voor deze tekst verbeteraar... Sjonge jonge, wat een vreemde woorden kom ik nu tegen... ??? Of zal ik zelf achter lopen...? :jajaja: :biggrin:

Vriendelijke groeten, en prettige week verder,George

 
Nou, die software is vaak toch al met de pc betaald op een of andere manier. En de klantenservice is vriendelijk en helpt je goed, totdat de periode van gratis support afgelopen is.;)

Alleen je laatste vraag begrijp ik niet helemaal. Je hebt tekstcontrole nodig voor "deze tekstverbeteraar"? Wat is precies de vraag?

 
@Black Tiger : Zoals je nu onderhand wel kan weten, moet je dikwijls mijn opmerkingen altijd met een lepeltje zout nemen..., niet te serieus dus...

Het was geen vraag... ;)

Maar ik zal proberen het uit te leggen : Op een volgeschreven bladzijde (kladje) Nederlandse tekst probeerde ik die tekst-korrektie, en werden keuzes gegeven van woorden, die op mijn invoer leken.

Maar tussen die keuzes zaten woorden, die volgens mij niet in de Nederlandse taal voorkomen...

Maar !!!!!, hier moet ik toegeven, dat ik niet in het bezit ben van de Grote Van Dale , dus het ook niet kan kontroleren, en uit een andere topic, weet ik, dat ik hiervoor bij jouw ook niet terecht kan.... :biggrin:

Moeten we misschien de kerstman eens op aanspreken..

Groetjes in het warme zuiden,George.

 
Woorden die niet kloppen @Marie, die jezelf in je eigen moerstaal typt, en niet worden herkent in een tekstverwerkingsprogramma kun je wel toevoegen in dat programma, zodat als je het weer op jou manier typt er geen rode lijn onder komt te staan. ;)

En ik heb er volgens mij meteen al eentje, ben zelf ook niet beste Nederlands typende, maar "lepeltje" moet volgens mij "korreltje" zijn... :biggrin:

 
Hahaha, volgens mij begrijp ik al wat hij bedoelt na die uitleg.

Inderdaad kom ik ook wel eens vage woorden tegen als suggestie. En dan vraag je jezelf inderdaad af hoe die in de woordenlijst terecht komen want het komt met enige regelmaat voor dat het geen Nederlandse woorden zijn.:biggrin:

Inderdaad is er ook een funktie om bestaande woorden toe te voegen. Moet je echt wel 100% zeker zijn dat het woord correct is, anders ga je de woordenlijst "vervuilen" en dat is niet de bedoeling.

Geen idee echter hoe die aparte vreemde woorden soms er tussen komen en als advies worden gegeven. Sta ik ook wel eens van te kijken.;)

 
Inderdaad is er ook een funktie om bestaande woorden toe te voegen. Moet je echt wel 100% zeker zijn dat het woord correct is, anders ga je de woordenlijst "vervuilen" en dat is niet de bedoeling.
...
Tja op dit onderwerp kom ik even terug in het offtopicgedeelte. :biggrin: ;)

Speciaal voor @Marie.

 
"lepeltje" moet volgens mij "korreltje"

@Freggel: Jij bent nog erger dan mijn Word-tekst-korrektie :biggrin:

En,Je hoeft toch niet naar off topic...Zolang het mij, en jullie hoop ik, aan het lachen krijgt...blijft het gezellig...

Want voor mijn start-vraag heb ik de oplossing.

Ook ben ik er achter, waarom ik zulke, echt vreemde, woorden door Word 2007 aangereikt krijg...

Ik kopieer ,oudere getypte tekst. Nu ik me er wat meer op koncentreer, ben ik erachter gekomen, dat 90 % van de "m" men, weergegeven wordt als

"r n"...

Een technisch foutje,waar je zelfs met Word,een komputer en de Grote van Dale tesamen niet uit zou komen..., maar met beetje menselijk verstand dus wel... Gegroetjes, George

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan