2e dreambox kopen.

richard2311

New Member
Lid sinds
8 dec 2013
Berichten
42
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
49
Heren,

Ik ben van plan om een 2e box te kopen voor de slaapkamer.

Nu is mijn oog gevallen (hoeft geen HD te zijn) op de 500s van dreambox.

Wordt deze box nog ondersteund en loop ik het gevaar dat de box te oud is en daarvoor geen Images te downen zijn.

En hebben jullie een richtprijs wat ie zou kosten.... Clone of echt.

En hoe kan ik precies zien of deze voor kabel of satelliet is..?

Richard

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ligt er aan wat je wilt zien. Enigma1 wordt eigenlijk niet meer ontwikkeld maar zijn nog voldoende images van te krijgen.

Echter daar kun je niet alle NL zenders meer op kijken. Alleen de publieke zenders en de commercielen behalve RTL8 en dan heb je het ver gehad.

Daar zou ik ook geen clone van open want ik heb die al tweedehands voorbij zien komen voor enkele tientjes.

Het is me niet bekend wat je budget is maar misschien is dan een nieuwe clone DM800HD SE nog wel interessanter, die moeten ook voor een 80 euro te krijgen zijn meen ik me te herinneren.

Je kunt overigens zien of het voor kabel of satelliet is door resp. de C of S die erbij staat.

DM500S is satelliet, DM500C is kabel. Hetzelfde is van toepassing voor andere Dreamboxen en de nodige andere ontvangers.

 
Bedankt voor je reactie BT,

Als ik het goed begrijp zijn alle uitzendingen straks alleen nog maar via een HD ontvanger te bekijken.

Dus de 500HD is dan ook nog een optie...

Of draait hier ook enigma1 op.?

 
Je zou ook voor een maxdigital xp 1000 kunnen gaan ook een Enigma2 ontvanger voor nieuw 149 €.

 
Dat is inderdaad een optie, echter blijf ik liever bij de Dreamboxen omdat daar volgens mij meer over te vinden is voor een leek als mij.

Maar de 500hd lijkt me een prima box, alleen kan ik hiermee in de toekomst gewoon alle kanalen blijven kijken in se en hd..?

 
Hoi Richard,

Nee hoor je zit er behoorlijk naast, in feite maakt het niet veel uit, een linux bak is een linux bak.

Basisprincipe is het zelfde.

Over andere boxen is meer dan genoeg te vinden op internet gewoon kwestie van je in de materie verdiepen

Als die alleen voor de slaapkamer is zou ik je deze aanraden: GigaBlue HD 800SE Plus

Hier kan je optioneel een hybride tuner DVB C/T laten zetten. d.w.z. dat deze tuner zowel geschikt is voor ontvangst van kabel en voor Digitenne signaal.

Die heb je al inclusief extra tuner voor € 219,--, maar misschien zelfs goedkoper, gewoon wat webshops afstruinen.

Met het oog op de toekomst raad ik je geen Dreambox aan want die zijn steeds meer hun broncodes naar closed source aan het trekken waardoor er op lange termijn steeds minder voor deze boxen te vinden zal zijn.

Ik kan natuurlijk niet in jouw portamonaie kijken, maar ik zeg goedkoop is duurkoop.

Hopelijk heb je hier wat aan.

Gr.

Wing

 
Bedankt voor je reactie, maar de keuze is gevallen op een dreambox 800hd. (clone)

Ik kon deze voor 150€ kopen in de winkel, wat ik wel zo makkelijk vindt ivm eventuele problemen.

Nu zie ik dat er alleen niet veel Images zijn voor de 800....ik weet nog niet welke sim erin zit maar verwacht estar sim.

Nu heb ik wel op de site van estar zitten lezen, maar kan ik nu elke originele image van de 800hd converteren met de estar converter en dan flashen op mn box....?

En hoef ik dan geen rekening te houden met bootloaders..

Dit vind ik eigenlijk nog een beetje vaag, is er iemand die hier wat meer over kan vertellen...

 
Hoi Richard,

Voor DB clones en e star moet je even je vragen bij Aart44 neerleggen.

Ik ben helemaal van de DB afgestapt en zeker de clones.

 
Aart weet hier inderdaad meer van. Voor iets meer had je bijv. ook een VU+Solo gehad en daar kun je alles origineel op draaien. Een Dreambox clone is immers ook niet hetzelfde als een Dreambox eigenlijk. Maar oke.

Je zult eerst moeten weten welke sim er in zit, voordat je verder kunt kijken welke firmware je er op moet gaan zetten.

Daarnaast is het ook belangrijk om te weten of je een DM800HD clone hebt of een DM800HD SE clone.;)

Aart44 is degene die hier inderdaad het meeste kijk op clones en dat gebeuren heeft.

 
@Aart44,

Aart er is mij verteld dat u de man bent voor vragen over clone boxen.

Ik ben reeds in het bezit van een dreambox 800hd se met een estar sim V3.0 waar ik in principe wel tevreden mee ben.

Nu heb ik voor de kamer boven een tweede box aangeschaft, te weten een dreambox 800hd.

Ik ga de box maandag ophalen, dus weet nog niet wat voor SIM er in zit maar verwacht dat daar ook een estar sim inzit.

Bij het opstarten van de se box verschijnt er #84 in het display.

Als ik het goed begrepen heb is dit de bootloader.... Correct me if im wrong.

Mijn vraag is nu kan ik nu alle Images met een lagere bootloader flashen of alleen Images met de 84 bootloader? (uiteraard estar geschikte images)

En stel ik download een originele image voor de dm800hd (geen se)

Maar deze heeft bv bootloader 76 kan ik deze na converteren met de estar converter gewoon flashen of moet ik dan eerst bootloader 76 flashen en dan de image.

Ik wou gelijk even van de gelegenheid gebruik maken om iedereen op dit forum te bedanken voor de support, heb al op veel forums gezeten maar vind dit de fijnste ivm de duidelijke uitleg die er gegeven wordt.

 
Inderdaad als er #84 staat is dat de bootloader.

Nu kan ik van hier uit ook niet zien welke box je gekocht hebt als je hem morgen gaat ophalen kun je het toch gewoon vragen.

Let wel er is verschil in images je hebt nu de DM800 se HD en je hebt gekocht de DM800HD zonder se dus let daarop als je een image wil downloaden.

Image met een lagere bootloader wat zou de zin daarvan zijn om die er op te zetten ik zie dat niet de laatste bootloader lijkt me de meeste mogelijkheden te hebben.

Ja uiteraard als het een E-star is dan moet je de image patchen door hem door de converter te halen of een gepatchte image van het E-star forum halen.

Je moet dus eerst zeker weten welke sim er in zit dat zegt @BT ook al.

 
@Richard: Bedankt voor het compliment v.w.b. het forum!

 
Ok duidelijk Aart,

Morgen ga ik de andere box ophalen, dan weet ik ook wat voor SIM erin zit.

Ik zag dat op de estar site er niet veel Images staan voor de dm800hd, dus vandaar mij vraag over het converteren van originele Images met een andere (lagere bootloader).

Ik denk dat ik gelijk vraag of er een

SIM 210 of een Ferrari sim in kan, daar er daar meer van te vinden is.

Ik hou jullie op de hoogte.

 
Wat zit je toch met lagere bootloaders alles wat je er op kan zetten heeft bootloader #84 als je een image hebt met een lagere bootloader moet je op de site van de maker kijken dan kun je de nieuwere vinden.

Openpli

NewEnigma

Nemesis

Gemini en ga zo maar door met alle image makers.

Als er voor de E-star niet veel image zijn maakt toch niets uit je kunt ze door de converter halen en hoppa een patched image.

En je gaat toch niet voor de fun er dagelijks een ander image op zetten.

 
Heren,

Het is de 800hd geworden met sim 201.

Ben er erg tevreden mee, ondanks dat het zappen wat trager gaat.

Maarja je krijgt waar je voor betaald. Doen de clones trouwens qua snelheid het veel slechter dan de originele boxes.

Nogmaals bedankt voor alle info, ik blijf er voorlopig even vanaf nou alles goed werkt... :thumbup:

 
Voor zover mij bekend zit er geen of nauwelijks verschil in snelheid tussen gewone en clone boxen.

In elk geval fijn te horen dat nu alles naar tevredenheid werkt. ;)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan