DHCP aan of uit.

richard2311

New Member
Lid sinds
8 dec 2013
Berichten
42
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
49
Hallo,

Als ik mijn dreambox 800hd se een poosje aan heb staan verbreekt hij het contact met het internet.

Als ik dan naar instellingen ga heb ik daar geen connectie meer staan (kruis Door verbinding).

Nu zit mijn dreambox aangesloten op mijn horizon box van UPC, ook heb ik gelezen dat je bij UPC geen vast ip adres hebt.

Kan dit het probleem zijn voor het wegvallen van het internet.

Ik heb aardig wat apparaten eraan hangen te weten :

4×wifi

3x bekabeld naar pc en tv.

Kan ik dhcp uitzetten, en zo ja is er iemand die mij kan helpen de upc box dan juist in te stellen.

Boven heb ik een gewone 800hd staan en daar heb ik geen enkel probleem mee.

Bvd

 
Je kan de DHCP van de horizon uit zetten maar dan moet je alle apparaten zelf een eigen IP geven ( Ook de WIFI apparaten). Je kan ook de DHCP van de box uitzetten. Dat is een stuk makkelijker. Dan geef je de box een IP buiten de range van de DHCP. Oftewel een een vast intern IP.

 
Bedankt sjef,

Als ik het goed heb begrepen ligt de DHCP range tussen 192.168.0.100 en 192.168.0.254.*

Mijn dreambox heeft nu een ip met als laatste nr 49

Dit ligt dus buiten de genoemde range, dus als ik nu bij instellingen op de dreambox de DHCP uitzet houd hij dan dit adres.

En moet ik verder nog wat instellingen in de horizon box aanpassen.

Bedankt

 
Aan de horizon hoef je verder niets aan te passen.

 
Let wel op dat je ook het goede gateway ip adres gebruikt en het goede subnetmasker en de goede naamserver, anders werkt het nog steeds niet.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan