dm hd800

adelianos

New Member
Lid sinds
18 jan 2014
Berichten
13
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
71
Hallo ,, wie kan mij even helpen ik heb een dm hd 800 pvr clone met sim 201, ik heb geprobeerd een nieuwe pli er op te zetten die mij aangeraden is maar nu ziet me box geen tuner meer wat kan ik doen en hoe, heb weer geprobeerd te flashen maar niets lukt mij, via dreamup geprobeerd , maar geeft weer aan ca not found, dm draait nu wel maar tuner probleem, wie kan mij ff uit de brand helpen,:cool:

met vriendelijke groet Fred

 
Hallo,

Welke versie van openpli heb je erop gezet, volgens mij is alleen de 2.1 versie geschikt voor de 800hd.

Ik heb zelf ook een hd en een hd se, op de hd versie draait nu enigma2.

Sorry dat ik je niet veel verder kan helpen maar er zijn er genoeg hier die dat wel kunnen, ze hebben mij al diverse malen uit de brand geholpen.

 
heb je vermoedelijk een originele image geprobeerd te flashen

Er is een workaround om je box weer aan de praat te krijgen.

Google even op no ca found

Gr.

Wing

 
bedankt voor de reactie,,

heb ca not found uitgevoerd, dan komt de dm in seriële mode te staan , nu draait de dm weer maar hij ziet geen tuner kan dit ook niet aangeven of instellen, ik denk dat de pli niet goed is of zo, ( terwijl ik de juiste gedownload heb) ik ben een leek weet wel iets maar niet genoeg, ben al 2 dagen bezig, denk dat ik iets fout :stupid:doe maarja wat??

hoop dat iemand mij aan kan geven wat ik kan doen

 
Als hij geen tuner ziet vermoed ik dat je een image er op hebt gezet die niet voor je box geschikt is dus voor een ander type Dreambox.

Je hebt twee type's DM800 HD pvr de gewone en de DM800se HD met sim 2.01 lijkt het me dat je de gewone hebt.

En je image moet je dus halen bij Dreamoem je moet dus kijken onder "Sim2 image for DM800 HD" daar staan twee PLI image de 2.1 en de 3.0 de laatste is de nieuwste kijk maar wat je er op zet.

Lijkt me dat je dus opnieuw moet beginnen en je box in flaschmode zien te krijgen en het juiste image laden.

 
Hoi,

heel erg bedankt voor je uitleg,,(Y) ik had deze link al gevonden en geprobeerd de pli op de dm te zetten maar dit lukte niet, maaaaaaaaaaaar het is mij nu wel gelukt raar maar waar ,, gelukkig loopt de dm weer

nogmaals bedankt;),,

 
Kijk eens aan de aanhouder wint hij doet het weer.:applaus:

 
Hallo Aart,

heb nog ff een vraagje,

ik heb die cccam erin gezet met total commander maar hij pakt hem niet

als ik naar softcam instellingen ga,, staat daar

kies softcam maar er staat niets bij, normaal zie je cccam staan hoe kan ik dit instellen??

daar onder staat

softcam herstart en

show softcam setup in extensions menu

groeten Fred

 
Misschien ook weer een verkeerde versie het beste kun je als je box aan het internet hangt bij PLI je softcam downloaden dan heb je de goeie.

Dus ik bedoel online dacht de groene knop.

 
Hallo Aart

heb ik al gedaan de 2.03 gedownload

maar het lukt mij nog niet of is deze verkeerd??

groeten

 
2.03 de laatste is 2.30 dacht ik. die downloaden en daarna installeren daarna moet je hem kunnen selecteren en aan zetten.

Misschien overnieuw Enigma opstarten.

 
Hallo Aart,

wat je aangeef heb ik en had ik al gedaan, de dm draai veder goed heb alle vrije kanalen maar de andere niet dus hij pakt die cccam niet heb hem een paar maal opnieuw er in gezet en de dm op nieuw gestart maar kom niet verder, heb geen idee wat dit kan zijn, heb jij een idee???

als ik in de dm kijk dan staat die softcam en cccam erin:(

---------- Post added 19-01-2014 at 18:51 ----------

nu zie ik in deze dm een cccam cfg in wordpad

en cccam cfg-o

en dit staat niet in mijn andere dm is dit fout??

 
Voor cc cam kan ik je niet helpen dat weet ik zelf ook niet precies hoe dat moet staan.

Maar volgens mij weet BT zulke dingen wel of anderen.

 
ok,, maar in ieder geval bedankt voor zover :klappen:

 
Maar volgens mij weet BT zulke dingen wel of anderen.

Voordat we dus verder gaan over Cccam, stel ik er dus alvast een vraag bij!

Heb je voordat je een nieuwe image in de Dream ging zetten erover nagedacht om de cfg op te slaan?

Want ik lees nu dat je enkel beeld hebt op de fta-zenders.

Want als jij een kaartje erin hebt zitten van CD, en het is aktief, dan zou je ook beeld moeten geven op de zenders waarvoor jij een abonnement hebt.

Zit er geen kaartje in, en heb je dus geen beeld meer op wat je voorheen had, dan kunnen en we je verder niet helpen. ;)

 
hoi bedankt voor je reactie, had de cfg inderdaad opgeslagen,ben aan de slag geweest en alles doet het weer

ben erg blij met de snelle antwoorden op mijn vragen, :aanbid:

nu dat ik weer wat geleerd heb kan ik ook misschien weer een ander helpen,,

groeten Fred

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan