800hd se (clone) probleem

richard2311

New Member
Lid sinds
8 dec 2013
Berichten
42
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
49
Hallo,

Ik ben in het bezit van 2 dreamboxen, te weten de 800hd en 800hd se.

Ik heb vanaf het begin problemen met de se versie.

Ik had de gewone hd versie gekocht voor op de slaapkamer en de se voor in de woonkamer.

Nu is het echter zo dat ik de se versie een paar keer op een dag moet rebooten omdat mn beeld dan zwart wordt.

Ik hoor dan nog wel geluid, maar geen beeld.

Echter met de gewone hd box (boven) nooit geen problemen dus ik dacht misschien een slechte internet verbinding. Boxen omgewisseld maar ook boven problemen met de se box terwijl de gewone hd box nu al een week draait zonder problemen.

Het vreemde is ook dat als de hd se box vastloopt en ik een reboot doe ik dan geen netwerk verbinding heb.

Als ik dan via instellingen een netwerk herstart doe ik ineens weer beeld heb.

Op de se box heb ik momenteel openpli draaien en op de andere Enigma2.

Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn, is dit een warmte probleem of misschien een rotte Internet connectie in de box.

Bedankt

 
Welke openpli heb je op de se ??? Je probleem herken ik verder niet dus ik verdenk de image.

 
Ik heb openpli 3.1 erop staan, maar had dit probleem ook toen ik enigma2 erop had staan.

Draai op de andere box ook enigma2 en die doet het perfect.

 
Je hebt wel geluid zeg je, maar geen beeld.

Dus je CCcam of Oscam knalt er niet uit.

Het lijkt me meer op een brakke netwerkkaart of indd de image met brakke drivers.

 
Bedoel je de netwerkkaart in de dreambox. Ik heb de box al een keer omgeruild en ook bij de andere box hetzelfde probleem.

Dus vandaar dat ik dacht dat het probleem wel bij mij moest zijn.

Maar zoals ik al zei met de andere box geen enkel probleem.

Dus moet bijna aan de image liggen, maar had op de andere box (die ik dus geruild heb voor mijn huidige se box) newenigma2 staan en had daarbij hetzelfde.

 
Dan zijn het gewoon brakke boxen...ik ben sowieso niet een fan van cones.

Ik zou je gewoon aanraden om voor iets meer geld een legitieme linux ontvanger te kopen.

Er is voldoende keus tegenwoordig dus je hoeft niet perse bij de DB te blijven hangen.

 
Ik ben het met je eens, je krijgt (meestal) waar je voor betaald.

Maar de goedkopere dreambox werkt perfect dus dat gaat voor mij in dit geval niet op.

iig bedankt voor de reacties

 
Geen probleem Richard,

En mocht je eens een probleem hebben waar je echt niet uitkomt, ben je altijd van harte welkom voor een bak koffie en nakijken van je box

 
richard is het een clone box?

welke sim zit erin?

heb hier een e-star sim 3.0 liggen deze werkt zeer goed tegenover de andere clone sim kaartjes.

zelf heb ik nu een orginele sim in m'n dreambox 800HD se geplaatst en heb veel minder problemen.

orginele sim A8P kun je kopen voor rond 50 euro.

 
Hallo manta,

Ik heb idd dezelfde box met estar3 sim,

Ik heb echter het idee dat het probleem in de box zelf zit.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan