Topfield TF7700HCSI

Geestjes

New Member
Lid sinds
30 jan 2014
Berichten
5
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
57
Mijn oom en tante hebben een Topfield TF7700HCSI

Nu lukt het mij als gevorderde sateliet amateur wel om nieuwe zenders in te laden maar ...... niet de hd zenders van de astra3! Wat doe ik fout ?

Of heeft iemand een backup die ik terug kan zetten zodat ze er wel in staan ?

 
Eerst welkom op het board.

Ja dan is de eerste vraag heb je er wel een duo lnb op de schotel staan en staat die ook zo ingesteld in de Topfield dat hij ook signaal heeft op Astra3?

En ontvang je dan wel de niet HD dus de SD kanalen op Astra3?

Anders ben ik bang dat de disq instellingen niet ingesteld staan het moet bij schotelinstellingen staan dan moet het zoiets zijn:

Astra1 disq 1.0 op 1 of A

Astra3 disq 1.0 op 2 of B

Als je signaal hebt op beide sats zou je gewoon moeten kunnen scannen als tenminste de juiste transponders er in staan anders moet je die toevoen de lijst van alle zenders staan op de onderstaande link,

http://nl.kingofsat.net/pack-canaldigitaal.php

 
Dank je wel voor je welkoms woordje :)

Ik kan de regionale zenders goed ontvangen (en nog een paar andere)

komen ook sterk binnen dus ontvangst op astra3 is er wel. Alleen als ik

de transponders af zoek op de nederlandse HD of commerciele dan vind hij ze niet!

(De transponders heb ik toegevoegd).

Disq:

Hotbird op 1

Astra 1 op 2

Astra 2 op 3

28 op 4

 
Nou je hebt de transponders toegevoegd en kijk dan eens bij handmatig zoeken of er ook signaal is op die transponders.

Zonder signaal vind je ze natuurlijk niet dus loop ze na.

Je hebt de transponders toegevoegd maar heb je ook DVB-S veranders in DVB-S2 8PSK of wat het moet zijn.

Dan is de Topfield 7700 al een oudere ontvanger volgens mij zit daar nog een PILOT functie op dan zou het er zo uit moeten zien,

Freqentie: 11856

Symbool rate: 27500

Polarisatie: V

Modulatie: DVB-S2 8PSK

Code rate: 2/3

Pilot: UIT

Die PILOT moet voor de Duitse zenders op Astra1 bij de meeste AAN staan op Astra3 juist UIT.

 
De instelling komen overeen!

en ik heb bij handmatig zoen signaal!

Maar na afloop van het zoeken geen zenders gevonden.

---------- Post added 01-02-2014 at 11:24 ----------

De instelling komen overeen!

en ik heb bij handmatig goed signaal/ontvangst!

Maar na afloop van het zoeken geen zenders gevonden.

 
Dan kan het haast niet anders zijn als dat de zenders er al ergens instaan dat hij ze in het verleden als eens gescand heeft en ja dan vind hij geen zenders meer.

Dus kijk je hele lijst van de Astra3 eens na waarschijnlijk kom je ze ergens tegen.

 
Ik zal ééns gaan zoeken !

 
Niets gevonden, dus in een eerdere scan geen zenders opgeslagen.

Heb netwerk search ingeschakels en toen 70 zenders meer gevonden maar niet de Nederlandse HD zenders. :[ Wat nu ?

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan