upgrade van de CAM

jollientje

New Member
Lid sinds
15 feb 2014
Berichten
4
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
47
Wie kan mij hierbij helpen.

Mijn panasonic TV is aan het upgraden geslagen. Hij is inmiddels al een dikke 3 uur bezig om de Cam te upgraden.

Hij geeft aan dat er geen beeld is en tuner doet het ook niet

Hoe kan ik dit afbreken?

 
Hoi Jollientje, allereerst welkom op Satellite Fun.

Geeft de TV wel nog aan dat de CAM aan het upgraden is? Zonee, dan heb je kans dat hij klaar is. Want 3 uur is wel wat erg lang om een cam te upgraden. Ik neem aan dat je TV op internet is aangesloten of dat je de upgrade via een usb stick gedaan hebt?

In het geval de tv niet meer aan geeft dat hij bezig is met de upgrade, zou je de stroomstekker er eens uit kunnen halen.

Even 30 seconden wachten en dan de stekker er weer in en zien of de TV het dan weer doet.

Het zou misschien handiger zijn als je kon aangeven welk type Panasonic TV je aan het upgraden bent en of het een interne cam is of de CI-cam van Ziggo of UPC of iets dergelijks, en hoe je gestart bent met de upgrade.

Dan kunnen wij ook even nakijken of alles gaat zoals het zou moeten gaan.

 
We hebben een panasonic type tx-l32g20e model nummer is tx-l32g20es

Hij geeft nog steeds geen beeld aan en begin bij partitie 34 overnieuw met downloaden

Volgens mij heeft hij een ingebouwde cam met smartcart van stichting kabelnet veendam( dat geeft geen problemen wat boven doet de TV het gewoon)

Miss kan ik hem ook via de inet kabel aansluiten?

 
en begin bij partitie 34 overnieuw met downloaden
En gaat hij dan wel verder moet bijv. partitie 35? Zoja, dan lijkt het me dat hij de upgrade gewoon via de aangesloten kabel binnen haalt.

En dan zou ik hem zijn gang laten gaan.

Ik ga nog even voor je zoeken op model en typenummer of ik er nog meer over kan vinden.

 
Begon hij vanzelf die CAM te upgraden of heb je er bepaalde acties voor gedaan?

 
Hij gaf vanmiddag aan dat de CAM moest worden geupdate.ik had weinig keuze daarin want hij sprong niet op de tv toen ik opnexit drukte. Ben nu bezig met onderzoeken of hij aangesloten is op inet. Hij gaat tot partitie 34 en meer is er niet. Dat zou 100% moeten zijn maar bij 99% begint ie dus overnieuw. Kan zijn dat draadloos inet dan niet goed werkt. Wil morgen even de inetkabel aansluiten.miss dat dat werkt.

 
Oei, ja als hij inderdaad zijn update via draadloos binnen haalt, zou dat een probleem kunnen zijn.

Het kan overigens ook zijn dat hij meerdere partities moet beschrijven en dat hij daarom opnieuw begint. Maarja, 3 uur is wel heel erg lang. Normaliter mag dit echt niet langer duren dan een half uur en dat is al ruim genomen.

Normaliter wordt de CAM update via de provider (dus via de TV kabel) gestuurd. Maar het kan zijn dat het bij dit model anders werkt. Upgraden kun je sowiezo altijd beter via de vaste kabel doen.

Ik las ook nog het volgende, is misschien ook handig om te weten, had ik bij een test gevonden:

Software updatenNa aansluiten op de router (bedraad) is het mogelijk om een firmware update uit te voeren (vermits er een nieuwer versie is). Het enige wat mij opviel is dat voor de update niet alle zenders een analoog audio signaal leverden voor naar mijn stereo, en er na wel. Even na de update bleek de tv alle zenders vergeten te zijn, maar een nieuwe scan is zo uitgevoerd (minder dan een minuut)
Dus als je hem toch met de kabel gaat aansluiten, is het misschien verstandig om ook de nieuwste firmware er meteen op te zetten.

Succes alvast!

 
Ten eerste wil ik je bedanken voor je goede tips. Heb lang gezocht en uiteindelijk een USB aansluiting gevonden daar de stick ingedaan en toen ging hij schrijven nu naar een half uur is het klaar en kan ik gewoon weer TV kijken. Nogmaals bedankt voor je inzet

 
Ja soms zit het gewoon erg verborgen.

Fijn te horen dat het gelukt is, bedankt voor de terugkoppeling! (Y)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan