dm500-s

adelianos

New Member
Lid sinds
18 jan 2014
Berichten
13
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
71
Ik heb hier 2 dm 500-s, waar een oude zenderlijst in staat, via instellingen lukt dit niet gezien er gemeld word geen ruimte,

heb via dreamboxedit geprobeerd maar krijg melding ..contains no services or lamedb file ,,, wat gaat er of doe ik verkeerd

heb dit in verleden gedaan zonder probleem,

hoe kan ik het best een nieuwe zenderlijst voor deze dm500-s installeren en welke

graag ff hulp ,, bedankt alvast ,, Fred

 
Hoi Fred.

Als je de melding krijgt "geen ruimte" dan is de var vol of heeft ie een licht flash probleem. Dat is op te lossen met een factory reset, maar dan ben je jammer genoeg ook andere instellingen kwijt.

Dus als je dat gaat doen, bewaar dan eerst eventuele emu configs etc.

contains no services or lamedb file
Als je die melding krijgt heb je DraemboxEdit niet correct ingesteld. Lamedb wordt namelijk gebruikt voor Enigma2 toestellen. De gewone DM500-S is een enigma1 toestel.

Je kunt misschien het beste Dreamset even downloaden en dan gebruik maken van een van de Hans zenderlijsten die we hier in de download sectie hebben.

Wel eerst je Dreamset instellen op Enigma1 ontvanger, dus geen lamedb gebruiken als het om de oudere types DM500s gaat.

 
bedankt ga ff kijken of het lukt

---------- Post added 19-02-2014 at 00:00 ----------

welke dreamset moet ik hebben heb je een link voor mij

 
Gewoon de nieuwste.

Downloads -> Dreambox -> Utilities en dan versie 2.39.

Oftewel hier (klik) kom je gelijk op de pagina uit, kun je zelf kiezen of je de 32 of 64 bits versie wilt.

 
Hallo Black Tiger,

kan u mij even vertellen hoe dat prog. dreamset 2.39 werkt, ik ken dit prog.niet :sad: en als ik wat probeer herkend het prog. die zenderlijst niet,:sad: setup staat goed hij herkend de box maar hoe verder als ik new of open file aan klikt herkend hij de file niet ,, graag ff u hulp

als ik transfer aan klikt ziet hij wat in de dm staat

---------- Post added 19-02-2014 at 15:08 ----------

hoi B.T heb het al gevonden ff google

groeten Fred

 
Hoi Fred.

Oei, ja misschien mijn fout, ik had erbij moeten zeggen dat je de E1 lijst moest nemen, alle andere lijsten hier zijn E(nigma)2 lijsten.

Maar fijn te horen dat je het al gevonden hebt, bedankt voor de terugkoppeling!(Y)

Enneh... zeg maar gewoon je en jij hier hoor... "u" is voor oude mensen. ;)

 
Hoi BT

of het nu U is of jij bedankt voor je!!! steun die dremset werkt toch weer anders als drembox edit

heb het voor elkaar dus ben er blij mee, en je leert:biggrin: steeds meer zo,:tong:

groeten:zwaai:

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan