DM800 Look a Like start niet meer op

Tokeh

New Member
Lid sinds
9 mrt 2013
Berichten
12
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
60
Hallo,

Ik ben in het bezit van een Look a Like DM800HD.

Het merk is HDTVHD 800CS PVR HD.

Ik heb een aantal dagen geleden geprobeerd een andere open Pli te installeren.

Dit was gelukt maar mijn "DM800" start niet meer op. Krijg in het beeld ERROR staan en wat chinese tekens??!!

De power knop reageert nu ook niet meer, dus zie mijn Ip adres ook niet meer.

Tevens heb ik een vraag (als leek zijnde) wat is het verschil tussen een bootloader en PLI.

Alvast bedankt voor evt reacties en hulp.

 
Ken het merk niet maar op Linuxsat support forum staat dat het een clone is van de Openbox.

Ja kom er dan maar achter wat het voor een ding is.

Je kunt proberen om "Optiflasher" te downloaden misschien herkent die de bootloader en kan hem repareren.

Optiflsher kun je vinden met Google.

 
Beste Aart,

Ik heb het progje gedownload.

Maar helaas krijg ik een time out vermelding.

Dit gaat dus helaas ook niet meer.

---------- Post added 20-02-2014 at 15:59 ----------

Tijdens het opstarten zie je in het display dat het eigenlijk een "DM800" is.

Dit stond er eerst op: sim201_ssl82, mijn bedoeling was om een upgrade te doen naar ssl84.

Misschien heb je hier wat aan.

 
Krijg in het beeld ERROR staan en wat chinese tekens??!!
Hoi Tokeh,

Als je een Android mobieltje hebt, haal dan "Google Vertaal" uit de Play Store (is gratis), zet de vertaal app van Chinees naar Nederlands, maak een foto, arceer de tekst met de Chinese tekens met je vinger, en voilà, je ziet wat het betekent.

 
Hallo Bones,

Ik ben naar de overburen gegaan (chinese mensen), die wisten mij te vertellen dat er "No CA Found" staat.

 
Ja dan lijkt het er op dat het een sim 2.01 box is in ieder geval dezelfde bootloader.

Ja als je een nulmodemkabel hebt en ook een pc met een RS 232 stekker voor de nulmodem dan staat hier een prog wat je zou kunnen helpen zonder nulmodemkabel gaat het bij dit prog niet of anders bij iemand een kabel lenen.

 
Tevens heb ik een vraag (als leek zijnde) wat is het verschil tussen een bootloader en PLI.
Een bootloader is een deel om op te starten.

Het is misschien nog het makkelijkst om het te vergelijken met een computer en windows.

OpenPli is dan vergelijkbaar met windows, een operating system dus, in geval van de ontvangers ook wel firmware genoemd.

De bootloader kun je (even eenvoudig gezegd) vergelijken met het master boot record van de pc.

Zonder MBR werkt de pc niet en krijg je er geen operating system (zoals windows) op gezet. Zonder bootloader werkt de ontvanger ook niet en krijg je er ook geen OpenPli, Newnigma of andere firmware op gezet.

 
Hallo BT,

Thnx voor de uitleg. Nu is het veel duidelijker.

Nu eens kijken hoe ik die "DM" weer aan de praat krijg.

Zal eerst een 0modemkabel bestellen, anders gaat het hem niet worden.

 
Update:

Ik heb met NCF de DM weer aan de praat gekregen.

Helaas wilde ik met DM Optiflasher een nieuwe image erop zetten, toen kreeg ik deze melding: Socket Error # 10061 Connection refused

De DM had ik met een UTP kabel verbonden met mijn netwerk.

---------- Post added 21-02-2014 at 14:04 ----------

Hallo BT,

Dus als ik het goed begrijp, moet ik eerst een nieuwe BL installeren en daarna evt de Open-PLi.

Ik heb al zoveel bestanden gedownload, dat ik niet meer weet wat wat is.

Het zijn bestanden van een paar KB's en ik heb er van MB's.

Welke software moet ik gebruiken om de desbetreffende bestanden te kunnen installeren.

Is er ook een volgorde aan verbonden???

Gr. Tokeh

 
NCF? Da's nieuw voor mij.

Ik kan zo niet zeggen of je een nieuwe bootloader moet flashen, als je al de nieuwste hebt, dan is dat niet nodig. De bootloader is over het algemeen maar klein, dus eerder kb's dan vele mb's.

Maar als je bootloader niet meer lekker is, dan is de box ook niet meer te flashen en kun je er ook geen nieuwe bootloader meer op zetten, dat moet dan op een andere manier, met een Jtag bijv. en dat kun je het beste laten doen door iemand die daar ervaring mee heeft.

Aangezien het om een clone gaat zou ik even op antwoord wachten van Aart44, die heeft daar meer kennis van om je goed te kunnen helpen.

 
Ja je wilde er een nieuw image opzetten en waar had je die dan vandaan?

Er moet een gepatcht image op als het een sim 2.01 is dan moet je die bij Dreamoem halen dus niet de verkeerde nemen voor de DM800se jij hebt een DM800.

Nu kun je hem weer repareren met NFC en dan het juiste image er op zetten kan op de normale manier gewoon via de browser.

 
Hoi Aart,

Ik heb na lange tijd die "DM"weer eens uit de kast gehaald.

Ik weet niet wat ik gedaan heb, maar ik heb er nieuwe software erop geinstalleerd.

Tot mijn verwondering doet hij het weer, helaas had ik 2 dagen geleden al een andere clone gekocht.

Ach ja.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan