Avast en de bank?

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.131
Waarderingsscore
562
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Ik zit even met een vraag nadat ik vandaag voor mijn ouders een nieuwe pc gekocht heb ( Acer all-in-one computer Aspire ZC-602 D4110W) .

Niet over de pc, maar over de beveiliging.

Men vroeg mij wat voor antivirusprogramma er ik op ging zetten, en zei dus Avast, wat ik al jaren gebruik, de gratis versie.

Ik kreeg daarop het antwoord dat dit tegenwoordig bij de bank als er iets gebeurt met je centen en men vraagt bij de bank welk programma je hebt voor de bescherming dat een gratis programma door hun niet gedekt wordt, dus geld weg...

Tegen beter weten in heb ik dus toch maar Norton erbij aangeschaft wat op 3 pc's geïnstalleerd kan worden, dus de kosten worden gedeeld in dit geval.

Mijn vraag is dus: Heb ik mezelf iets aan laten smeren, of klopt het dat de banken geen garantie geven bij de zgn gratis programma's zoals Avast en AVG?

Ik ben trouwens zelf erg benieuwd hoe die al in one computer gaat werken, ziet er in principe leuk uit, en ach, voor enkel dagelijks de krant lezen. :biggrin:

 
Norton? Jakkes.

Ja je hebt je iets aan laten smeren. Het is bewijsbaar dat diverse gratis virusscanners, waaronder ook Avast, net zo goed of zelfs beter werken dan betaalde producten.

Een van de eisen die de bank stelt aan een beveiliging is een goede up2date virusscanner. Er staat niet bij dat die niet gratis zou mogen zijn, noch staat vermeld dat gratis virusscanners minder zouden zijn.

Sterker nog, tegenwoordig is Norton wel weer wat beter, maar is bepaald niet beter dan Avast of AVG op dit moment.

De bewijslast van nalatigheid ligt bij de bank. Het gebruik van een gratis virusscanner is geen afwijzing.

Er staat niets in hun eigen regels over afwijzing van gratis virusscanners:

http://www.nvb.nl/media/document/001029_uniforme-veiligheidsregels.pdf

Degene waar je mee gesproken hebt is dus zijn boekje te buiten gegaan.

 
En dat gaat een staartje krijgen!

Je bent net iets te snel met reageren, maar ik heb er wel iets aan! 

Ik heb zojuist met de bank gebeld, ABN Amro in dit geval, en kreeg daar de bevestiging ook dat dit niet het geval is.

Jammer, want je denkt een goed stukje service te krijgen, en ik heb helaas hier de bon met de naam van de verkoopster niet liggen, maar die haal ik morgen ff op bij pa en ma, en dan gaat men van mij toch even een klacht krijgen.

Zo blijkt trouwens overigens wel dat een forum als dit toch nog zijn nut heeft!!!

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Das dom van die verkoopster,

ze had je beter gdata kunnen aansmeren zit meer marge voor haar op  :stupid:

maar goed , niet netjes.

aanpakken die hap!

 
Ik wil je wel Emsisoft Anti Malware via mij adviseren, krijg ik weer korting op het nieuwe jaar.

Maar dat is wel momenteel de beste die er is, zit geen firewall in, maar heb je ook niet nodig.;)

Ben benieuwd freggel1, geef ze er van langs!

 
Ik heb er weinig verstand van, maar ik weet wel dat als je een legale Windows versie gebruikt dat je gratis gebruik kan maken van Microsoft Security Essentials.

Of deze goed is weet ik niet, maar volgens mijn idee moet iedere bank dit accepteren omdat je dit alleen kan gebruiken op een legaal gekochte versie.

(correct me if im wrong)

 
Ja dat klopt maar met Microsoft Security Essentials dan krijg je als virusscanner Windows Defender en ja daar is niet iedereen lovend over.

Bij W8.1 zit dat geintregeerd in het image maar ik heb er een losse gratis virusscanner naast AVG Free maar of hij nog veel doet weet ik niet ik zie er weinig van.

Maar of de banken met Windows Defender ook accoord gaan weet ik niet.

 
Microsoft Security Essentials is de virusscanner van Microsoft. Windows Defender is de aparte malware scanner.

Sinds Windows 8 is dat verandert (ja ze maken alles "makkelijker") en dus blijkt vanaf windows 8 dus Windows Defender de virusscanner te zijn en niet meer MSE. Hoe verwarrend kun je het maken?

Dat is net als dat ze een email client hebben die outlook heet, en al het hotmail en live.nl gebeuren gaat outlook.com heten. Lekker handig want zo ontstaat veel verwarring of men het nu over de outlook.com webmail heeft als er vragen komen, of een of andere versie Outlook (van het Office pakket dus).

Om gek van te worden. Ook weer met de virusscanner dus.

MSE kun je inderdaad alleen installeren op een officiele versie van windows (of een goede gekraakte) maar dat is niet aan te raden. MSE staat al langere tijd onder aan de lijst bij de testen en komt dus niet bepaald goed uit de bus. Andere scanners als AVG en Avast doen het een stuk beter.

Draai je windows 8 moeten de banken wel met Windows defender akkoord gaan want dat is nu eenmaal een up2date virusscanner en dat is de eis.

En dat bewijst ook weer het vage van dit hele geneuzel.

Want met XP kun je ook nog rustig de nodige maanden internet bankieren, als je maar geen internet explorer gebruikt maar bijv. Firefox en ook een goede virusscanner, dan zit er qua veiligheid vrij weinig verschil.

De meeste gaten worden immers niet meer in het OS zelf gevonden, maar in applicaties zoals met name Adoba applicaties en Internet Explorer.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan