Producten uit een ander land.

janblues

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
15 okt 2006
Berichten
2.632
Waarderingsscore
294
Punten
83
Leeftijd
72
Locatie
Baflo
Waarom worden sommige producten aan de grens geweigerd?

Het ging hier om een uitlees app. voor mijn auto.

 
Kun je wat duidelijker zijn als het uit een ander Europees land komt moet het hier gewoon  worden toegelaten.

Wat wel kan is namaak als het bijvoorbeeld uit China komt en het lijkt op een merk kan het vernietigd worden. :biggrin:

 
Dat klopt Aart. Ik heb al vaker dingen uit China laten komen, ook namaak, werd altijd doorgelaten.

Maar er wordt wel gekeken naar merk namaak, dat kan in beslag genomen worden. Verder eigenlijk nooit meegemaakt dat iets geweigerd werd.

Heb je bericht gehad dan dat het geweigerd werd?

 
Ik stoot ook regelmatig mijn neus, bijv. op de Amerikaanse Ebay

Dan staat er bij: Dit artikel wordt niet naar Nederland verzonden.

En ik bestelde laatst lege dvd's bij mijn vast leverancier in Luxemburg, krijg ik ook opeens te zien. Geen levering naar Nederland.

Hij wou nog wel de lege doosje sturen maar die mocht hij mooi in 'n aparte plaats douwen.

 
Ik weet niet of het namaak of echt is.

Maar het het land is China.

Het leek mij gewoon echt het merk en origineel.

Maar het is daar een stuk goedkoper.

 
China nooit problemen. De Amerikaanse Ebay stuurt inderdaad vaak niet naar NL.

Maar dat is vrij logisch, de verzendkosten zijn over het algemeen vanuit de States ook niet bepaald leuk.

 
Ik weet dat de verzendkosten vanuit USA soms extreem hoog zijn, maar dat zal de verkoper toch een worst zijn, want verzendkosten zijn voor rekening van koper, dus ik blijf nog steeds niet begrijpen waarom ze weigeren om iets naar Nederland te sturen.

Moet een andere reden zijn.

Ik bestel de laatste tijd inderdaad vaak iets uit China; geen verzendkosten, je moet alleen 3 weken op je pakje wachten.

(Ben al amicaal met de post.nl bezorger  :biggrin:)

 
Dat is heel normaal hier willen velen ook niet naar Nigeria verzenden maar daar zijn oplossingen voor ook uit Duitsland als je iets op ebay.de koopt verzend niet iedereen het naar het buitenland een oplossing is dan het naar een Duits adres te versturen die het doorstuurt een voorbeeld is http://www.huifkar.de/p_informatie.html#top en voor Amerika geldt datzelfde op het forum http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=3&t=23378 zie je bij het tweede bericht de oplossing al staan.

Hou er dan wel rekening mee dat degene die het doorstuurt er ook iets aan wil verdienen samen met de BTW bovenop de vrachtkosten moet je je met Amerika wel drie keer bedenken.

Maar het is dus altijd mogelijk.

 
Hahaha Nono! Dan kunnen we elkaar een hand geven. :biggrin:

Tot verleden jaar kocht ik ook met regelmaat wat dingen uit China, met name onderdeeltjes voor de radiografische hobby. En daardoor kennen de pakketbezorgers me hier ook al.

Achja dat is ook best leuk. Soms kom ik hem een paar straten verderop tegen als we naar de winkel gaan en kun je hem al vragen "zit er iets voor mij bij?", dan kijkt hij even en dan is het antwoord al vaak ja of nee.

Het klopt wel dat de verzendkosten voor de koper komen als je iets uit Amerika besteld, maar ik denk dat veel kopers schrikken van de verzendkosten of dat er een andere reden is, geen idee eigenlijk.

Ik heb zelf een vriend in de States wonen, die zou ik ook wel kunnen vragen valt me net in. Maarja met de verzendkosten erbij is het vaak interessanter het gewoon in de EU of China te kopen.

@Aart44: Handig tip, goed om te onthouden!

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan