Homeshare instellingen help!!!

harsoft

New Member
Lid sinds
29 mei 2014
Berichten
12
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo mensen,

Ik ben een leek en heb jullie hulp nodig.

Ik ben in het bezit van 4 Amiko 8140 ontvangers en 1 originele canaldigitaal kaart met abonnement.

Nu wil ik graag een interne cardshare ( homeshare ) tussen deze ontvangers.

Zodat ik op alle amiko kan kijken met de originele kaart.

Heb bijna alle forums al gehad ,het internet af gezocht , echter nog steeds geen oplossing.

Is er iemand of weet iemand misschien een handleiding over hoe ik zoiets moet instellen?

Zoals gezegd ben ik een leek op dit gebied, maar ik hoop met jullie hulp het toch voor elkaar te krijgen.

bij voorbaat dank.

Harry

 
Hoi harsoft

Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar ik weet van het bestaan af van `Clone Plus`, je kan dan op verschillende `Clone-kaarten` je eigen kaart copiëren.

Uiteraard mag op dit board geen reclame worden gemaakt, dus ik adviseer je om te googlen op clone plus

 
Hoi bones,

Ja Clone+ ken ik ( heb ik namelijk zelf )

Maar deze heeft slechts 3 kaartjes en werkt niet echt goed op de Amiko 8140.

Heb deze vroeger gebruikt met een Pace ontvanger en een M7 , werkte toen wel redelijk.

Nu heeft de verkoper van de Amiko's mij verzekerd dan deze ontvangers supper zouden werken met homeshare.

vandaar m'n oproep.

in ieder geval bedankt voor je reactie

 
harsoft zei:
Nu heeft de verkoper van de Amiko's mij verzekerd dan deze ontvangers supper zouden werken met homeshare.

vandaar m'n oproep.
Wat is dan het probleem dan vraag je het toch aan de verkoper?

Heb er op Google op los gelaten maar kan er absoluut niets over vinden wel dat je op verschillende forums hulp hebt gevraagd maar het blijft daar angstvallig stil.

Volgens mij kan het ook niet bij die receivers heb zelf de Amiko 8900 daar kun je Enigma2 op zetten en dan kan het wel maar onder de Sparks software heb ik er nooit van gehoord.

 
Hallo aart44,

Dat is nou juist het probleem .

Heb de verkoper gevraagd, deze zegt dat het mogelijk is ,maar wil me dus niet vertellen hoe of dit moet.

Dus daar heb ik dus niks aan.

verder heb ik in het menu de optie homeshare staan , maar weet verder iet hoe deze te gebruiken of in te stellen .

En inderdaad zag ik op diverse forums dat het met spark wel lukt ,maar loopt helaas niet op de 8140.

Het vreemde is dat alle optie die nodig zijn voor homeshare, wel aanwezig zijn in het menu.

Ik weet alleen niet  hoe dit in te stellen of te testen of homeshare mogelijk is met deze ontvangers.

 
Nou ken ik je ontvanger niet maar als hij hetzelfde werkt als de Amiko Alien kun je plugins installeren door ze op een usb stick te zetten.

De plugins voor Sparks kun je hier vinden en ook bij de SAB Unix even gekeken die draait ook op Sparks en daar staat hier een NL handleiding.

Of je er wat mee opschiet weet ik dus niet maar je kunt hobbyen.

 
Hey aart44,

Oke ,ga ik zeker even uit proberen .

Bedankt voor je reaktie.

Zal jullie laten weten of er iets van werkt.

 
Hallo mensen,

Heb nu firmware in de receivers die naar alle waarschijnlijkheid zouden moeten werken.

Tenminste als ik in het menu kijk, zie ik de mogelijkheid om verschillende servers en clients in te stellen

zoals b.v cccamd newcamd ,homecam enzv.

Verder zie ik dat je tot 8 servers kunt instellen en ook tot 16 clients.

Heb echter geen idee hoe ik dit moet gaan instellen, er zijn zoveel opties, dat ik nu helemaal niet meer weet wat ik wel en niet moet instellen.

 
Ha kijk, nu komen we een stap verder. Feitelijk kun je het nu volgens deze handleiding instellen als het goed is:

http://www.satellitefun.org/forum/index.php?topic=11761.0

Nja.... de basis dan en ook v.w.b usernaam en wachtwoord etc..

D.w.z. Je kiest voor CCcamd en 1 ontvanger stel je in als server. De meeste dingen kun je standaard laten.

Belangrijk is dat je voor elke ontvanger (behalve de server) een client aan maakt. Wat je nodig hebt is het ip adres van je server ontvanger en dan voor elke andere ontvanger een gebruikersnaam en wachtwoord.

Het is daarom het verstandigst om de server ontvanger een vast ip te geven of in de router in te stellen dat deze altijd hetzelfde ip krijgt, vermits dat in je router in te stellen is.

Elke andere ontvanger stel je in als client. Server is dan het (LAN) ip adres van je server ontvanger. Daarnaast je gebruikersnaam en wachtwoord.

Dan zou het moeten werken.

Vergeet niet ook je server te activeren, want na ingeven van de gegevens moet je hem vermoedelijk ook aanzetten in het menu.

Dit is een beetje globaal zoals je het doen moet, maar ik denk dat als je het gaat bekijken, je de zaken in de handleiding en van wat ik zeg bekend voor zullen komen. Probeer het maar gewoon, je kunt weinig fout doen en als je het fout doet krijgen de client ontvangers gewoon geen beeld.

En loop je ergens tegen aan waar je niet zeker van bent, of niet begrijpt, gewoon even hier vragen dan helpen we je daarmee verder.

Jammer dat we niet zo'n ontvanger hebben anders konden we screenshots maken van de instellingen hoe ze er uit zien, dat maakt het makkelijker.

 
Hallo Black Tiger,

Hartelijk bedankt voor je uitleg, echter ben ik niet zo,n ster in dit soort dingen.

Ik ben bang dat ik er toch iemand bij moet hebben.

ik kan de server instellingen vinden en instellen ,dit lukt allemaal.

Ik kan alleen geen client instellen

Heb wat fotootjes gemaakt van het menu, moet alleen nog even uitzoeken hoe ik deze aan jullie kan laten zien.

In ieder geval ben ik jullie allen zeer dankbaar voor jullie reakties, op andere forums  krijg ik geen respons

 
Vreemd dat je op andere forums geen respons krijgt. Wij proberen in elk geval altijd iedereen te helpen voor zover onze kennis van zaken dat toe laat.

Het is jammer dat zo'n ontvanger niet via teamviewer te bedienen is anders konden we het misschien op die manier oplossen.

Of misschien weet Aart44 wat eenvoudiger te vertellen hoe je zo'n client instelt? Goede kans dat de menustructuur hetzelfde is als van de andere Amiko ontvangers.

 
Oh nu ben ik het nog vergeten te zeggen.

Plaatjes kun je uploaden naar bijv. Tinypic

Daarna kun je gewoon de urls (links naar de afbeeldingen) hier tussen en haakjes zetten en dan kunnen wij ze zien.
 
Black Tiger zei:
Of misschien weet Aart44 wat eenvoudiger te vertellen hoe je zo'n client instelt?
Nee helaas over cardshare moet je mij geen vragen stellen daar weet ik  niets van.

Maar ik had een link gegeven van DVB stand dat was een PDF handleiding volgens mij hoe de instellingen moeten zijn.

 
Ik heb er ook een tijd mee gestoeid.

Uiteindelijk heb ik een dreambox als server gebruikt en toen werkte het perfect met een amiko alien.

 
Hier zijn wat fotootjes

http://i60.tinypic.com/91kmjt.jpg[/img]
http://i62.tinypic.com/dpzexs.jpg[/img]

http://i57.tinypic.com/2efpafm.jpg[/img]

 
Ik kon die plaatjes wel zien, ik denk dat je de clients bij die "client" moet invullen, van het eerste screenshot dus.

Googleplus heb ik niet dus dat kunnen we niet zien, althans degenen zoals mij die geen Google+ hebben.:)

Je woont niet toevallig in Zuid-Limburg he?

 
Hey Black Tiger,

Nee ik woon helemaal in het noorden van het land.

Ja dat vermoeden heb ik ook ,maar het vreemde is dat ik bij clients verder helemaal niets kan invullen.

Onder Servers kan ik alles instellen,wijzigen enzv. (eigenlijk precies zoals in jullie handleiding) maar wanneer ik naar clients ga , laat het me alleen dit scherm zien, zonder dat ik hier iets kan wijzigen.

En wanneer ik iets wijzig bij de servers, krijg ik constant de kreet ( failed to logon to server )

Heb in het menu nog een aparte optie Homeshare staan, maar can daar alleen 3 protocollen kiezen.

namelijk homecam1 , homecam2.0 (mac veryfied) en homecam3.0(sat reshare)

Maar goed ik blijf gewoon van alles proberen.

Als homeshare inderdaad mogelijk is met deze receivers, dan zal ik het voor elkaar krijgen ook.

Maar kan natuurlijk wel even duren , lol

 
Hallo mensen,

Even een update !!

Ik ben inmiddels al iets verder.

d.w.z. Ik ben inmiddels zover dat ik kan zien dat de server goed staat en al m'n clients verbonden zijn ( geven in het menu weer dat ze ingelogd zijn

Verder geeft ieder client weer dat deze succesvol is verbonden met de server, ( status succesfull connected )

Ook geeft het weer dat de kaart voor reshare OK is, en dan komt er een hoop info over het kanaal enzv. ( ik neem aan dat dit kaart gegevens zijn, maar deze zijn allemaal 00000 )

Dus kort samengevat.

Alles lijkt goed te werken , maar nog geen beeld.

Alle suggesties zijn welkom.

oja , moest het protocol homecamd gebruiken in het menu optie Homeshare

 
Dat is goed nieuws. Ik ken alleen het homecamd protocol niet behalve van naam dan. Maar als ik me niet vergis werkt de C+ kaart daar niet mee. Daarvoor was juist CCcam nodig.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan