DM800SE clone sim 2.1 met openpli

pandit

New Member
Lid sinds
3 jul 2014
Berichten
13
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hi allemaal

Ben nieuw op dit board. Ik bezit een dm800se clone die ik 4 jaar geleden heb aangeschaft. 2 jaar geleden heb ik een Ziggo abonnement genomen en deze ontvanger werd toen niet meer gebruikt. Na 2 jaar Ziggo voel ik steeds beperkter met de door hun geleverde recorders. Ik heb daarom besloten de dm800se af te stoffen en te voorzien van de in dit topic genoemde tripletuner. Ik wilde meteen de software up2date brengen. Dat was een heel gedoe. Ik wilde de box flashen met de nieuwste open-PLI 4.0 (Op de box stond een aangepaste Open-PLI 2.1). Ik kreeg een foutmelding die wees op een verouderde bootloader. Na wat zoeken kwam ik op sim2_800SE_SSL84D_for_DRV20131001 , deze succesvol geflasht. Het flashen van OpenPLi-4.0-beta-dm800se-20140703.nfi ging toen zonder foutmelding. Na een herstart kreeg ik een NO CA FOUND melding op de box. Het duurde even voor ik met het tooltje NCF SIM2 v3.0.exe van yassinov de box weer tot leven heb kunnen wekken. Uiteindelijk image openpli-4.0-beta-dm800se-sr4trialtuner-luigi86-sim2.10-ssl84d.nfi op mijn box gezet dat ik op een collega satboard vond. Nu krijg ik de melding dat ik geen tuner in mijn box heb zitten.

Vraag: Ik wil een andere image proberen. Welke image werkt goed met de tripletuner en Ziggo op mijn clone box met SIM2.1 ?

 
Tis altijd weer even zweten als je box NO CA op het display geeft.

Ikzelf draai met openpli 3.0 op een orginele box zonder trail tuner driver, dat werkt prima maar alles werkt dan via de satellites.xml file.

Maar je kan ook voor de clone box "nemesis" erop zetten, Yassin en Zigger hebben ook een clone box die weten meer af van een clone image i.c.m.  een tripple tuner.

Het kan ook zijn dat je bootloader een probleem vormt, toen ik nog een clone had met triple tuner toen gebruikte ik een openpli 2.1 aangepast voor de clone met loader 84B en dat werkte bij mij.

 
Ik heb even het onderwerp gesplitst en in een nieuw topic geplaatst.

Welkom op Satellite Fun Pandit.

Wel zou ik je willen verzoeken om vragen zo mogelijk in een nieuw onderwerp te plaatsen als om een aparte vraag gaat. Nu stond het onder een onderwerp wat niets met je vraag te maken heeft. Is verder niet erg, maar volgende keer graag aan denken. ;)

 
Black tiger, Oke, ik zal er op letten.

Inmiddels een aangepaste openpli 2.1 op de box gezet en de tuner wordt nu netjes herkend, zucht. De zenders wordt nu netjes gevonden van Ziggo, maar bij het zappen krijg ik een tuner misconfiguratie fout. Ik kijk verder

 
Beste allemaal

Na mijn ervaringen met het image openpli-4.0-beta-dm800se-sr4trialtuner-luigi86-sim2.10-ssl84d.nfi waarbij ik geen tuner zag heb ik image OpenPLi-2.1-beta-dm800se-20111212-sim210-ssl84b.nfi op de box gezet. Met de uitstekende instructies van Geppetto  heb ik Ziggo op de box werkend. Helaas kon ik met deze image geen softcams installeren zodat ik alleen Nederland 1 kon kijken :-( .

Ik vond op het dreamoem board het op op open-pli 4.0 gebaseerde image openatv-4.1-dm800se-20140620-sim2.nfi,  Met deze image heb ik de cccam kunnen installeren en het werkt allemaal. Vandaag het dak op om de schotel goed te krijgen.

Wat een verademing in vergelijking met de boxen van Ziggo. snel zappen, opnames waar je bij komt, kunnen streamen via het netwerk. Dat ik die mooie box 2 jaar heb kunnen laten verstoffen .......

Gr. Pandit

 
Ja vergeleken met Ziggo dozen is het zappen lekker snel inderdaad. Maar hier zit dan ook geen ITV ingebouwd, dat speelt natuurlijk ook mee.

Dreamboxen zijn altijd wel fijne ontvangers geweest.

Goed dat je hem nu toch maar boven water hebt gehaald en fijn te horen dat het je gelukt is nu! (Y)

 
Ik ben vanaf het begin al een Dreambox fan. Ik ben begonnen met een dm7000, een fantastisch apparaat, maar staat nu ook stof te vangen. Geen HD en geen HDMI..... dat was er toen nog niet.

Inmiddels is het gelukt om ook satelliet aan de tuner op e DM800SE toe te voegen, dank zijn de uitstekende instructies van Sepetto. Vooralsnog heb ik alleen Nilesat toegevoegd (ik heb 2 schotels, 1 grote voor Nilesat en een kleine visio bisat voor de standaard satellieten (Hotbird en Astra). Die laatste moet helemaal opnieuw getuned worden.

Ik loop nu met een raar probleem aan:

Voorheen had ik de Nilesat schotel direct op de TV (met Sat-tuner) aangesloten en ontving ik perfect de MBC kanalen (Veel Engelse films en series). Nu op de nieuwe configuratie krijg ik op deze transponder (11.938 V tp 12) helaal niets binnen terwijl ik op transponders met nog hogere frequentie wel weer kanalen ontvang. Bij nader onderzoek ontvang ik wel alles tussen 10.719  t/m 11.680 Ghz + 12.130 t/m 12.341 Ghz

Van de transponders tussen 11.680 en 12.130 Ghz krijg ik geen enkel signaal.

Ik ben wat aan het prutsen geweest met de lnb instellingen, maar zonder resultaat. Een defect aan de tuner lijkt een onwaarschijnlijk omdat de andere kanalen wel hard binnenkomen, of de tuner mist gevoeligheid in dit gebied . Of de lnb instellingen staan niet goed. Iemand een Suggestie ?

 
pandit zei:
Van de transponders tussen 11.680 en 12.130 Ghz krijg ik geen enkel signaal.

Ik ben wat aan het prutsen geweest met de lnb instellingen, maar zonder resultaat. Een defect aan de tuner lijkt een onwaarschijnlijk omdat de andere kanalen wel hard binnenkomen, of de tuner mist gevoeligheid in dit gebied . Of de lnb instellingen staan niet goed. Iemand een Suggestie ?
Binnen Excel heb ik berekeningen uitgevoerd en daaruit bleek dat ik geen enkele transponder ontvang vanuit de High band (11.70-12.75 GHz). de zenders die ik wel in mijn lijst zie krijg blijken daadwerkelijk (volgens lyngsat.com) kanalen te zijn die 850 Mhz lager op de low-band zitten. Voorlopige conclusie is dat de LNB op de schotel niet naar de High band wordt geschakeld. Dit gebeurd als ik me goed herinner middels een 22Khz signaal. De volgende vraag is wat di verschijnsel veroorzaakt?

(1) De tuner is defect, de 22Khz oscillator werkt niet.

(2) De software op de dreambox werkt niet goed. (driver voor de tripletuner????)

(3) de LNB instellingen staan niet goed, alhoewel ik wel dit meer dan 10 keer heb gecheckt.

Iemand nog een idee?

 
pandit zei:
Iemand nog een idee?
Ja het eenvoudigste is er een andere lnb aan te hangen die gaan ook zo af en toe kapot en inderdaad meestal dan de hoge band.

Maar op die plaats hangen nu drie sats de Eutelsat 7 de Nilesat 102 en de Nilesat 201 de MBC kanalen zitten op de Nilesat 102 krijg je wel andere kanalen van die satelliet?

Kan nu zelf niet meer testen heb een TV met sattuner maar eerst kreeg ik wel een 700 kanalen van Nilesat later hebben ze de beam iets veranderd en was het afgelopen.

 
Hallo Aart44

Bedankt voor je antwoord, Dezelfde LNB op mijn samsung TV krijg ik de betreffende kanalen wel, lijkt me geen LNB probleem, of zie ik iets over het hoofd. Op 7 graden West zit ik op 450 TV kanalen, behalve mijn favorieten :-(

Pandit

 
Mijn analyse was juist. Ik heb mijn  Digisat Pro signaal meter tussen de kabel geplaatst. Ik kan hiermee een 22Khz signaal geven, en die actie toverde de hoge kanalen te voorschijn. Hij kan ook 22Khz signaal detecteren, en geen enkele keer was dat het geval. Conclusie. de Dreambox geeft geen 22Khz signaal af. The final question is: Is dit een probleem van de gebruikte Image op de Dreambox of een defect van de nieuwe tuner? Ik denk dat ik de oude tuner er inschroef en kijken of het probleem blijft bestaan.

 
Zojuist de oude tuner erin gezet en Voila, dik 700 kanalen incl de MBC kanalen, De triple tuner is dus defect. Nu mijn Chinese vrienden op de hoogte stellen en kijken hoe we dit kunnen regelen..

Wordt vervolgd...

 
Oei ik hoop dat dit goed gaat komen. Vaak is het bij China van "stuur maar op" en dan ben je met verzekerde verzending zo 25 euro kwijt. Maar wie weet komen ze wel met een betere oplossing. Ik hoop het in elk geval voor je.

 
De tuner was maar $37,-.  anders bestel ik een nieuwe. Ik heb nog geen antwoord van ze gehad. Het is altijd weer een paar weken wachten voor je het spul binnen hebt. Ik denk dat ze met een korting komen o.i.d

 
zet je trippel tuner eens terug in je ontvanger en probeer eens deze soft

ook je tuner instellingen goed zeten

openpli-4.0-beta-dm800se-sr4trialtuner-luigi86-sim2.10-ssl84d

 
Leg dan eerst uit waarom hij dat moet doen repareert die software kapotte hardware?

Wat ik van die software lees is dat dan de kabelscan niet werkt.

 
Hallo Omega

omega zei:
zet je trippel tuner eens terug in je ontvanger en probeer eens deze soft

ook je tuner instellingen goed zeten

openpli-4.0-beta-dm800se-sr4trialtuner-luigi86-sim2.10-ssl84d
Bedankt voor je hint. Deze image heb ik echter al geprobeerd (zie mijn topic start bericht)en die zag helemaal geen tuner :-(

 
Uit China kreeg ik het antwoord dat de tuner gewoon goed is en dat het probleem in het moederbord of de software zou kunnen zitten. Ik heb geantwoord dat ik met de originele tuner wel een 22Khz signaal krijg, dus het probleem naar mijn mening in de nieuwe tuner zit. Weet iemand toevallig waarvandaan het 22khz signaal vandaan komt? van het moederbord of de tuner?

 
Met mijn Chinese leverancier contact gehad en voor de helft van de prijs krijg ik een nieuwe, uiteraard meteen op in gegaan. Nu weer wachten tot de tuner binnenkomt.

Wordt vervolgd

 
Bedankt voor je hint. Deze image heb ik echter al geprobeerd (zie mijn topic start bericht)en die zag helemaal geen tuner :-(

Deze zou toch normaal vo jou cloon  DB zijn maar tja als het niet werkt,dan ben je er ook niks mé

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan