ineens knallen de stoppen ( 16amp)

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.147
Waarderingsscore
568
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Zit ik afgelopen nacht nog ff achter de pc, en de dames komen naar beneden, het licht/b-pap doet[n] het niet meer???

Ikke kijken stop kapot, vervangen, en toen deed het licht het weer...

Maar ik zag dat de oven en een stopcontact ernaast het ook niet meer deed, uh ja dat komt straks wel, eerst pitten.

Vandaag dus de koelkast uit de keuken gehaald want daarachter zit een verdeelkast waar de oven op aangesloten zit en dat stopcontact, alles zat nog mooi vast, maar na verder zoeken blijkt er nog een stop gesprongen te zijn. 

Ik vraag me af hoe dit kan zomaar midden in de nacht, verslijten stoppen, of is er even een piek geweest???

 
Heel vreemd. Zou misschien inderdaad een piek van de stroommaatschappij geweest kunnen zijn. Die kunnen wel eens ontstaan als ze een turbine erbij inschakelen om meer stroom op te wekken. Hetgeen je overigens 's nachts niet verwacht dat er dan meer stroom nodig is.

Maar normaliter moet dat bijschakelen opgevangen worden. Dus wat nu de oorzaak is geweest.... tja.. wel vreemd inderdaad.

 
Waren er 2 of 3 stuk?

No.1 licht no. 2 oven no. 3 ????

Heb je nog echte stoppen of een alamat automaat.

Bij de laatste is een aard fout misschien ook een oorzaak.

Sommige mensen hebben ook verdeel wcd's onder het aanrecht of achter apparaten.

Bij een kleine lekkage ontstaat dan een aard fout.

 
Ik heb nog echte stoppen, en er waren er 2 stuk, ik heb de wcd die achter de koelkast zit bekeken of daar alles nog goed vast zit, maar ik zag niets vreemds?

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan