Mea Culpa...

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.131
Waarderingsscore
562
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
1 middelvinger, tja, dat kan maar 2 ???? 

Mea Culpa is een Latijnse uitdrukking, letterlijk vertaald "mijn schuld", of "mijn eigen schuld". Om deze zin kracht bij te zetten kan het woord "maxima" worden toegevoegd, wat resulteert in "mea maxima culpa," vertaalbaar als "mijn grote schuld".

 


De uitdrukking komt van origine uit een traditioneel gebed van de Westerse Rooms-katholieke Kerk, genaamd 'Confiteor' ('Ik beken'), waarin iemand zijn fouten tegenover God bekent.


Ik leg het hoe en waarom niet uit, maar afgelopen middag een paar minuten voor dat de 'dienst' er eindelijk opzat, was er iets stuk, wat de vorige dag ook al stuk was...

je haalt er iemand bij die dat kan en moet reparen, en dan krijg je dus die 2 vingers.... Zucht.

Ik ben dus wijselijk doorgelopen, en dacht: zak maar in de .....  :huh:

 
Welke 2 vingers?

Ligt misschien aan mij maar ik begrijp het verhaal niet helemaal. Ik concludeer er uit dat het de schuld is van degene die het kan en moet repareren dat het opnieuw stuk is gegaan.

Maar ik weet niet wat er met die twee vingers bedoeld wordt....

 
Nou die in het midden zitten. ;)

 
Twee vingers in de neus? Vrede? Sorry... ik begrijp hem nog steeds niet.

 
freggel1 zei:
1 middelvinger, tja, dat kan maar 2 ???? 
Daar begin ik toch dit onderwerp mee?

 
Ja? Ik denk dat we langs elkaar heen praten. Dat had ik gezien maar het zegt me nog steeds niets.

 
Nou ff opnieuw dan. ;)

Onze machines zitten vol met draaiende onderdelen en ga zomaar door.

Nu was er vorige iets stuk wat allang verbeterd/vervangen moet worden, dus het wordt gerepareerd...

De ander dag deed het ding het alweer niet, dus we vragen of het gemaakt kan worden, maar de persoon waar we het aan vroegen nam meteen de houding aan, en stak 2 middelvingers de lucht in, en zei, ja we zijn niet gek, we hebben dit gisteren al gemaakt. En draaide zich om, maar kwam wel 5 minuten nadien wel met zijn kar met gereedschap al mopperend terug.

De andere dag sprak ik hem er op aan dat ik niet blij was met zijn reactie, en toen kreeg ik te horen dat ze dat ding wel gerepareerd hadden, en dat het waarschijnlijk niet goed zou werken, en ik zei ja daar zijn we achter, want het is al weer stuk!

Vandaag na weer een hoop gemopper is het eindelijk goed gerepareerd.

 
OMG, HAHAHAHAHA...:biggrin: I feel stupid now.....  :stupid: :stupid:

Weet je wat nu de hele tijd het geval was? Ik was de hele tijd aan het denken aan 1 hand. Daar zitten geen twee middelvingers dus dacht ik, zeker na jouw antwoord op mijn vraag, de twee vingers die in het midden zitten, dus wijsvinger en middelvinger.

Maar ik ken geen gebaar met een wijsvinger en middelvinger dus ik begreep het totaal niet.

Om een of andere reden ben ik totaal maar dan ook totaal niet op het idee gekomen dat je ook gewoon twee handen kunt opsteken met aan elke kant de middelvinger omhoog. :huh:

En dan terugkomende op jouw topictitel begrijp ik opeens alles. LoL.  :grin:

Ja inderdaad, tweee middelvingers kan, heb het ook wel vaker op die manier zien gebruiken ook.

Alleen ben ik me nu aan het afvragen of ik niet toch wat problemen met m'n hersenpan heb dat ik dit meest voor de hand liggende gewoon niet gezien heb. :undecided:

 
Tja, en daarom begreep ik jou ook even niet, misschien wordt het toch eens tijd dat jou tempo van lezen iets rustiger wordt dan het tempo van typen. ;)

 
Het begint? LoL Dirk, het is zelfs al enige tijd bezig. :sad:

Er zijn ook andere dingen die ik gewoon uit de mouw schud en dan opeens als ik het nodig heb, telefoonnummers, namen van mensen, adressen, winkelnaam... ben ik het kwijt en wil het er niet meer uit. Of pas wat later bij toeval. :rolleyes2:

Nja Corné, ik had al een paar keer rustig gelezen. Ik begreep wat er stond, maar als je de schakel niet maakt tussen 1 en 2 handen dan kun je lezen als een slak dan werkt het toch niet. :biggrin:

 
Tiger, bij mij is het niet anders hoor, ik sta deze week nog met een collega te praten tijdens de ploegenoverdracht, en wil hem iets vertellen, en ineens uit het niets weet ik niet meer wat ik hem wou vertellen, helemaal weg! :confused: Na een eind denken schiet het ineens weer te binnen...

Het kleinste Freggeltje zingt het hier wel eens:

:biggrin: 
 
Kleinste Freggeltje heeft gelijk. Maar nu ben ik toch blij dat ik niet de enige ben die dat heeft. :biggrin:

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan