Belasting en schenken?

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.131
Waarderingsscore
562
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Pfoeh wat is het een wirwar bij de belasting... 

Pa en Ma willen hun huis op onze naam gaan laten zetten, ik en mijn zus dus, en ik heb hun al gezegd vraag alles heel goed uit alvorens je deze stap neemt!

Want voordat je het weet jaag je je eigen kinderen op kosten, middels vermogensbelasting en de aftrek van een hypotheek, die dan wellicht niet meer kan.

Ik roep al jaren verkoop nou héél die toko, ga genieten en geef dan maar wat je belastingvrij mag schenken.

Tumme als ze niet opletten dan pakt of de belasting of het bejaardenhuis alles wat ze gespaard hebben, in die "stapel stenen" af!

Echt erg!

Iemand tips?

 
Ik denk dat je in dit geval je beste kan laten voorlichten wat de beste stap is in deze.  De belasting en bejaardenhuis zorgen er wel voor dat alles wat je hebt opgebouwd hebt in een snel tempo verdampt.

Is het niet zo dat als de ouders in het bejaardenhuis zitten en ze hebben geen geld dat de kinderen na daadkracht moeten bijspringen?

 
Ik roep al een paar jaar naar ons pa en ma, wat ik al schreef, verkoop de boel ga genieten, en geef weg wat je weg mag geven!  Dan hebben ze er zelf nog iets aan doordat ze op vakantie kunnen en dergelijke...

 
Gelijk een afspraak met een notaris maken en je voor laten lichten die weten in de regel alles van erfrecht wat dit natuurlijk gewoon is als het huis op jullie naam moet komen.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan